In-store fenntarthatóság a drogériában
A Holland & Barrett, Európa egyik legnagyobb, tágabb értelemben vett drogéria lánca új üzletformátummal lépett a piacra. A berendezés, világítás, kialakítás mind az energiafogyasztás és a szén-dioxid kibocsájtás csökkentését célozza.
A POPAI Magyarország anyaszervezete, a Shop! központ által kiadott Retail Enviroments oldalakon olvasható beszámoló a magát egészség és wellness kereskedőnek definiáló lánc új üzletkoncepciójáról.
A Holland & Barrett történet
Az 1870-ben alapított Holland & Barrett a Letter One Retail Group (L1 Retail) tulajdonában van, és jelenleg több mint 1600 üzletet üzemeltet 16 országban, köztük Hollandiában, Máltán, Indiában és Kínában is. Az Egyesült Királyságból indult, felvásárlásokkal és franchise partnerekkel kibővült lánc 4 nagy területre osztja választékát: vitaminok és táplálék kiegészítők, sporttáplálkozás, természetes szépség, élelmiszer és italok. A több mint 9000 terméket felvonultató szortimentben márkás és sajátmárkás cikkek egyaránt megtalálhatók. Nagy hangsúlyt fektetnek a szakértő tanácsadásra, amire a „Natural health Academy” oktató programjukkal készítik fel munkatársaikat. Az egyedülálló képzés az Egyesült Királyság államilag elismert akreditációjával is rendelkezik.
A Holland & Barrett boltok változó méretűek. A legkisebbek 105 négyzetméteresek, alap táplálék kiegészítőket, gyümölcsöt és magvakat árulnak. A nagyobb üzletekben az egészséges ételek szélesebb skálája megtalálható, beleértve a fagyasztott, hűtött és sporttáplálékokat. A természetes szépségápolási termékek is széles választékkal szerepelnek. Az utóbbi öt évben szerelték fel ezeket a boltokat Pick n Mix állomásokkal, ahol lédig szárított gyümölcsök, magvak, finomságok várák a vásárlókat. A vásárlási élményt növel a Tea bár, valamint az igényes kialakítású az olaj és ecet sziget.
Többet nyújtanak a More koncepcióban
A legnagyobb méretű, átlag 510 négyzetméteres Holland & Barrett “More” kísérleti koncepciós üzleteket a bevásárló utcákra tervezték ahol még erősebben középpontba kerülnek az egészséges élelmiszerek és a természetes kozmetikumok. A csemegepulton olyan hívogató finomságok találhatók, mint az olivabogyó és szárított paradicsom. A Natural Beauty szekcióban természetes dekorkozmetikumokat, test- és hajápolási termékeket is találnak a vásárlók, akik névre szóló termékeket is készíttethetnek a „Make Your Own” pultnál. a More üzletek hatalmas választékban kínálnak vegán és vegetáriánus ételeket, valamint búza-, tej- és gluténmentes termékeket, amelyek lefedik a jogszabályok által meghatározott összes fő kategóriát, a glutén- és tejmentesektől a diófélékig, sőt a tojás és halallergiásoknak is kínálnak megoldásokat. Ezenkívül minden More üzlet tartalmaz egy Sports Nutrition területet, ahol képzett munkatársak mérik a vevők testtömeg-indexét, hidratációs szintjét és zsírszázalékát.
Pandémiára hangolva
Tavaly a Holland & Barrett is hamar megtette a pandémiában elvárt biztonsági intézkedéseket. Vírusvédő plexi falakat szereltek a pultok elé. A telefonos és online rendeléseket a boltokban összekészítik és érintésmentesen adják át a vevőknek. Akik nem előre rendeltek és nem akarnak a bolt zárt terébe lépni, a bejárat előtt felsorakozva, a munkatársak által rendelkezésre bocsájtott tablet táblagépen állíthatják össze rendelésüket, amit a munkatárs összekészít, így már csak a pénztárhoz kell belépni a boltba fizetni és a csomagot átvenni.
A tableteket a tanácsadásban is jól hasznosítják. Előre feltöltött kérdőívek segítségével ismerik meg a vásárlókat, az eredmények alapján ajánlanak termékeket és azt is meg tudják mutatni, hogy az adott boltban vagy másik boltban vagy a webshopban rendelkezésre áll-e a termék.
Fenntarthatóság felsőfokon
A Holland & Barrett legújabb üzlete egyben új formátum is a londoni Angel Islingtonban tavaly év végén nyitott meg. A korábbi Upper Street 31.-ről az Upper Street 21-22-be költözött áruház most két szinten, kibővített alapterülettel várja vásárlóit. Egyik sláger termékcsoport a világ minden tájáról érkező kézműves mézek, köztük a Manuka Honey termékek is megtalálhatók a mézes öböl kínálatában.
Az új üzlet kialakításánál messzemenően figyelembe vették a fenntarthatósági szempontokat. A polcok, felszerelések, a világítás, hűtő-fűtőrendszer minden elemét áttekintették a környezetvédelem, energiahatékonyság és szén-dioxid kibocsájtás szempontjából. Kibővítették csomagolásmentes választékukat, így a vásárlók újratöltő állomásokon tölthetik fel élelmiszer készleteiket, sőt vizes üvegeiket is.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >