In-store fenntarthatóság a drogériában
A Holland & Barrett, Európa egyik legnagyobb, tágabb értelemben vett drogéria lánca új üzletformátummal lépett a piacra. A berendezés, világítás, kialakítás mind az energiafogyasztás és a szén-dioxid kibocsájtás csökkentését célozza.
A POPAI Magyarország anyaszervezete, a Shop! központ által kiadott Retail Enviroments oldalakon olvasható beszámoló a magát egészség és wellness kereskedőnek definiáló lánc új üzletkoncepciójáról.
A Holland & Barrett történet
Az 1870-ben alapított Holland & Barrett a Letter One Retail Group (L1 Retail) tulajdonában van, és jelenleg több mint 1600 üzletet üzemeltet 16 országban, köztük Hollandiában, Máltán, Indiában és Kínában is. Az Egyesült Királyságból indult, felvásárlásokkal és franchise partnerekkel kibővült lánc 4 nagy területre osztja választékát: vitaminok és táplálék kiegészítők, sporttáplálkozás, természetes szépség, élelmiszer és italok. A több mint 9000 terméket felvonultató szortimentben márkás és sajátmárkás cikkek egyaránt megtalálhatók. Nagy hangsúlyt fektetnek a szakértő tanácsadásra, amire a „Natural health Academy” oktató programjukkal készítik fel munkatársaikat. Az egyedülálló képzés az Egyesült Királyság államilag elismert akreditációjával is rendelkezik.
A Holland & Barrett boltok változó méretűek. A legkisebbek 105 négyzetméteresek, alap táplálék kiegészítőket, gyümölcsöt és magvakat árulnak. A nagyobb üzletekben az egészséges ételek szélesebb skálája megtalálható, beleértve a fagyasztott, hűtött és sporttáplálékokat. A természetes szépségápolási termékek is széles választékkal szerepelnek. Az utóbbi öt évben szerelték fel ezeket a boltokat Pick n Mix állomásokkal, ahol lédig szárított gyümölcsök, magvak, finomságok várák a vásárlókat. A vásárlási élményt növel a Tea bár, valamint az igényes kialakítású az olaj és ecet sziget.
Többet nyújtanak a More koncepcióban
A legnagyobb méretű, átlag 510 négyzetméteres Holland & Barrett “More” kísérleti koncepciós üzleteket a bevásárló utcákra tervezték ahol még erősebben középpontba kerülnek az egészséges élelmiszerek és a természetes kozmetikumok. A csemegepulton olyan hívogató finomságok találhatók, mint az olivabogyó és szárított paradicsom. A Natural Beauty szekcióban természetes dekorkozmetikumokat, test- és hajápolási termékeket is találnak a vásárlók, akik névre szóló termékeket is készíttethetnek a „Make Your Own” pultnál. a More üzletek hatalmas választékban kínálnak vegán és vegetáriánus ételeket, valamint búza-, tej- és gluténmentes termékeket, amelyek lefedik a jogszabályok által meghatározott összes fő kategóriát, a glutén- és tejmentesektől a diófélékig, sőt a tojás és halallergiásoknak is kínálnak megoldásokat. Ezenkívül minden More üzlet tartalmaz egy Sports Nutrition területet, ahol képzett munkatársak mérik a vevők testtömeg-indexét, hidratációs szintjét és zsírszázalékát.
Pandémiára hangolva
Tavaly a Holland & Barrett is hamar megtette a pandémiában elvárt biztonsági intézkedéseket. Vírusvédő plexi falakat szereltek a pultok elé. A telefonos és online rendeléseket a boltokban összekészítik és érintésmentesen adják át a vevőknek. Akik nem előre rendeltek és nem akarnak a bolt zárt terébe lépni, a bejárat előtt felsorakozva, a munkatársak által rendelkezésre bocsájtott tablet táblagépen állíthatják össze rendelésüket, amit a munkatárs összekészít, így már csak a pénztárhoz kell belépni a boltba fizetni és a csomagot átvenni.
A tableteket a tanácsadásban is jól hasznosítják. Előre feltöltött kérdőívek segítségével ismerik meg a vásárlókat, az eredmények alapján ajánlanak termékeket és azt is meg tudják mutatni, hogy az adott boltban vagy másik boltban vagy a webshopban rendelkezésre áll-e a termék.
Fenntarthatóság felsőfokon
A Holland & Barrett legújabb üzlete egyben új formátum is a londoni Angel Islingtonban tavaly év végén nyitott meg. A korábbi Upper Street 31.-ről az Upper Street 21-22-be költözött áruház most két szinten, kibővített alapterülettel várja vásárlóit. Egyik sláger termékcsoport a világ minden tájáról érkező kézműves mézek, köztük a Manuka Honey termékek is megtalálhatók a mézes öböl kínálatában.
Az új üzlet kialakításánál messzemenően figyelembe vették a fenntarthatósági szempontokat. A polcok, felszerelések, a világítás, hűtő-fűtőrendszer minden elemét áttekintették a környezetvédelem, energiahatékonyság és szén-dioxid kibocsájtás szempontjából. Kibővítették csomagolásmentes választékukat, így a vásárlók újratöltő állomásokon tölthetik fel élelmiszer készleteiket, sőt vizes üvegeiket is.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >Tudatos beszerzés a fenntartható jövőért
A Rossmann-nál a beszerzés jóval túlmutat az ár- és termékoptimalizáláson:…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >