Importnyomás alatt a hazai tejtermelők
Az ultrahőkezelt tejek (UHT) esetében nem sikerült megállítanunk a többségében áfacsalással hazánkba érkező szlovák és cseh importot – mondta a Tej Terméktanács elnöke a Magyar Idők keddi számában.
Mélykuti Tibor hozzátette, hogy a negatív külkereskedelmi mérleg mögött az orosz embargó, valamint az ultrahőkezelt tejek (UHT) esetében a többségében áfacsalással Magyarországra érkező szlovák és cseh import áll. A szakember szerint az orosz embargó főként a sajtok terén érezteti hatását.
A külkereskedelem szerkezetére továbbra is importnyomás jellemző. Míg Magyarország elsősorban nyers tejet szállít külföldi partnereinek, a magyar piacot elárasztják a feldolgozott exporttermékek.
A napilap idézi az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) adatait, melyek szerint a nyers tej kivitele augusztusban harminckilencszerese volt a behozatalnak, sajtból, túróból viszont kétszer annyit hoztak be, ahogy a dobozos (többségében UHT) tej importja is tovább emelkedett. A magyar tejpiac kedvezőtlen külkereskedelmi szerkezete csak megfelelő piacvédelemmel és a feldolgozóipar fejlesztésével változtatható meg a Tej Terméktanács elnöke szerint. (tozsdeforum.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >