Importnyomás alatt a hazai tejtermelők
Az ultrahőkezelt tejek (UHT) esetében nem sikerült megállítanunk a többségében áfacsalással hazánkba érkező szlovák és cseh importot – mondta a Tej Terméktanács elnöke a Magyar Idők keddi számában.
Mélykuti Tibor hozzátette, hogy a negatív külkereskedelmi mérleg mögött az orosz embargó, valamint az ultrahőkezelt tejek (UHT) esetében a többségében áfacsalással Magyarországra érkező szlovák és cseh import áll. A szakember szerint az orosz embargó főként a sajtok terén érezteti hatását.
A külkereskedelem szerkezetére továbbra is importnyomás jellemző. Míg Magyarország elsősorban nyers tejet szállít külföldi partnereinek, a magyar piacot elárasztják a feldolgozott exporttermékek.
A napilap idézi az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) adatait, melyek szerint a nyers tej kivitele augusztusban harminckilencszerese volt a behozatalnak, sajtból, túróból viszont kétszer annyit hoztak be, ahogy a dobozos (többségében UHT) tej importja is tovább emelkedett. A magyar tejpiac kedvezőtlen külkereskedelmi szerkezete csak megfelelő piacvédelemmel és a feldolgozóipar fejlesztésével változtatható meg a Tej Terméktanács elnöke szerint. (tozsdeforum.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >