Import helyett népszerű a drágább hazai is
A gyümölcsös és zöldséges kertekből a termés veszteségekről szóló tavaszvégi hírek dacára nem tapasztalható hiány, legalábbis ezt bizonyítja, hogy a Budapesti Nagybani Piacon az importzöldségek kínálata jelentősen csökkent a 27. héten.
A hazai fajok mellett ekkor csak koktélparadicsom, görögdinnye, zeller, jégsaláta és lencse szerepelt a választékban. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet információi szerint a belföldi gömb és fürtös típusú paradicsom termelői átlagára egyaránt tíz százalékkal maradt el a 27. héten a tavalyi év azonos hetében mért ártól. A belföldi fejes káposzta 100 forintos, kilónkénti termelői ára 11 százalékkal, a vöröskáposzta 210 forintos ára 110 százalékkal volt magasabb a 27. héten a tavalyi év azonos hetéhez viszonyítva. A kelkáposzta 130 forintos, és a brokkoli 280 forintos termelői ára szinte megegyezett, míg a karfiol 190 forintos ára 36 százalékkal, a kínai kel 210 forintos ára 17 százalékkal felülmúlta a megfigyelt héten a 2015 ugyanazon hetében jellemző árat. Megjelent már a választékban a hazai nyári alma és körte is, a vizsgált héten 250, illetve 210 forintért lehetett megvásárolni. A belpiaci szilvát 300-350 forintos ársávban, az őszibarackot mérettől és típustól függően 230-355 forint között kínálták. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >