Ilyenek most az ásványvíz fogyasztási szokások Magyarországon
A nyári hónapokban az ásványvíz iránti kereslet jelentősen megnő Magyarországon, de vajon vannak-e eltérések a budapesti és vidéki vásárlási szokások között? A HelloVidék ennek járt utána, amikor is felkeresték a Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetséget (MAGYÜSZ), valamint több ásványvízgyártót és forgalmazót.

Budapesten előnyben részesítik a szénsavmentes és alacsony kalóriatartalmú vizeket, míg vidéken a szénsavas vizek népszerűbbek Image by Racool_studio on Freepik
Különbségek a vásárlási szokásokban
A nyári hónapokban tapasztalható nagyobb ásványvízfogyasztás kapcsán a MAGYÜSZ kiemelte, hogy bár régiónként eltérő vásárlási szokások figyelhetők meg, a szervezet nem tart nyilvántartást a fogyasztói szokásokról külön a főváros és vidék viszonylatában. Azonban a helyi vízforrások előnyeit kiemelték: a helyi ásványvizek árait nem terhelik szállítási költségek, így ezek kedveltebbek lehetnek egyes régiókban.
A MAGYÜSZ tapasztalatai alapján a különböző ásványvíz típusok fogyasztását nem befolyásolják a szezonális hatások; a szénsavmentes vizek fogyasztása a legnépszerűbb, ami országosan, regionális különbségek nélkül is igaz.
A főváros és a vidék vásárlási különbségei
Kozák Krisztina, a Mizse ásványvizet gyártó Magyarvíz Kft. marketingvezetője is megerősítette, hogy jelentős különbségek vannak a fővárosi és vidéki vásárlási szokások között. Budapesten a vásárlások értéke és gyakorisága nagyobb: a 15.000 forint feletti kosarak aránya 18,6%, míg vidéken ez mindössze 5,9%. Az átlagos budapesti vásárló havonta 97 ezer forintot költ, míg egy vidéki vásárló 47 ezer forintot. A hűségkártyák és pontgyűjtés mindkét csoportban jellemző, de a kosarak összetétele az olcsóbb termékek felé tolódott.
A Szentkirályi Magyarország brand managere, Dávid Dóra rámutatott, hogy Budapesten a szupermarketek és hipermarketek dominálnak, míg vidéken a helyi boltok és piacok játszanak fontos szerepet. Az online vásárlás egyre népszerűbb a fővárosban, de vidéken ez a forma kevésbé elterjedt az infrastruktúra hiányosságai miatt.
Ásványvízfogyasztási preferenciák
A budapesti lakosság gyakran egészségtudatosabb, így inkább a szénsavmentes, kalóriamentes vagy alacsony kalóriatartalmú ízesített ásványvizeket választják. Vidéken inkább a szénsavas ásványvizek népszerűbbek, és a helyi forrásokból származó termékeket részesítik előnyben.
A szénsavas ásványvizek iránti kereslet különösen nyáron nő meg, míg a szénsavmentes vizek egész évben népszerűek, különösen sportoláshoz és mindennapi folyadékpótláshoz. Az ízesített ásványvizek is nagy népszerűségnek örvendenek a nyári hónapokban, amikor a fogyasztók frissítő, ízletes italokat keresnek. Az egészségtudatos trendek előretörésével azonban ezek a termékek már egész évben népszerűek.
Magyarország gazdag ásványvízforrásokban, és bár ezek földrajzi elhelyezkedése némi hatással lehet a fogyasztási szokásokra, a legnagyobb befolyást a kereskedelmi hálózatok és az elérhető termékek választéka gyakorolja. Az ásványvízfogyasztási szokások tehát nemcsak a regionális különbségektől, hanem a vásárlási lehetőségektől és az egészségtudatosságtól is függnek.
Kapcsolódó cikkeink
Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >A cégek közel fele emeli a cafeteria összegét a fizikai dolgozók körében idén
2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon:…
Tovább olvasom >Bővíti termelését Európa legnagyobb saját márkás chips gyártója
A belga Roger & Roger 60 millió eurós beruházással fejleszti…
Tovább olvasom >