Ilyen lesz a koronavírus utáni világ a szakértő
A jövőről való gondolkodás művészet, melyben arra kell koncentrálni, hogy mi történhet, nem pedig arra, mi fog történni – mondta a Portfolionak Alan Iny, a Boston Consulting Group (BCG) partnere, aki a jövő heti Budapest Economic Forum egyik külföldi előadója lesz. A tanácsadó cég forgatókönyvekkel és jövőkutatással foglalkozó szakembere szerint a vállalatok számára a mostanihoz hasonló bizonytalan helyzetben az a kulcs, hogy minél több lehetőséget vegyenek számításba, és készüljenek fel rájuk.
Tavaly a Portfolio egész interjúsorozatot szentelt annak a kérdésnek, hogy fog kinézni a világ 2040-ben. Ön szerint mik lehetnek a következő húsz év meghatározó trendjei, változásai?
Amikor nyugdíjba vonult vállalatvezetőket kérdeztünk arról, mit bánnak a leginkább pályafutásuk alatt, akkor a leggyakoribb válasz az volt, hogy azt gondolták, hogy tudják, mit hoz a jövő. Mindannyian hasonlóan gondolkodunk, ez emberi tulajdonság, de ez jól jelzi, hogy
a jövőről való gondolkodás művészet, ahol arra kell koncentrálni, mi történhet, nem pedig arra, mi fog történni. Az elmúlt néhány év, különösen az elmúlt néhány hónap tökéletesen megmutatta ezt.
A kérdésre válaszolva: amikor 2040-re gondolok, akkor a legnagyobb változás és bizonytalanság az lehet, hogyan kezeli majd az emberiség a klímaváltozást és az egyenlőtlenségeket, a technológiai változása előnyére vagy hátrányára szolgál-e majd a világnak. Emellett lényeges kérdés lesz a globalizáció és a protekcionizmus versenye, ami érzékenyen érinti majd a kereskedelmet, a beszállítói láncokat, a kormányok és a vállalatok szerepét a társadalomban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >