Ilyen a box!
Egyfajta kényszer vezetett egy hosszú távon is életképesnek tűnő trend megerősödéséhez: a pandémia ideje alatt kiszállításra vagy elvitelre ételeket készítő éttermek brunch jellegű reggelit – brunchboxokat – kínálnak látványos, nagy kartondobozokban, többnyire 2-3 személynek ajánlva azokat.
A gazdag reggeli élményét a pandémia ideje alatt is igényelték a fogyasztók (már aki megtehette), erre a keresletre épült számos étterem átalakított koncepciója: a reggeli hangsúlyosabbá tétele, minőségének emelése. Ennek célszerű módszere volt a kínálat magasabb minőségi szintekre emelése és a reggeli étkezés ünnepélyessé tétele. Nagy adagokban, legtöbbször mindenféle díszítés nélkül készítenek ételcsomagokat, tipikusan reggeli kínálattal, elvitelre vagy kiszállításra. A boxok tartalma értelemszerűen a vendéglátóhely pozicionáltságától és konyhájától függ, de legtöbbször minőségi alapanyagokat használnak, nem túldíszítve az ételeket. A mennyiség és a minőség miatt jobbára brunchboxnak, gourmetboxnak nevezik őket.
Hogy mi dominál ezeken a terülj-terülj asztalkákon – édes vagy sós, húsos vagy vega, hagyományos vagy mentes ételek –, azt étterem jellege, a szakács elképzelése a kiadós vagy éppen kímélő reggeliről, az egészségtrendek, és persze törzsközönségük ízlése határozzák meg.
A reggeli dobozokkal az internetet kutatva inkább tőlünk nyugatra találkoztunk; különösen a németek mesterei a műfajnak. Mi most mégis egy svájci vállalkozás egyik ajánlatát idézzük. A MrBrunch nem étterem: kimondottan egy ilyen típusú kiszállításra specializálódó cégről van szó, dizájnolt tárolódobozokkal (utolsó képünkön), engedményeket nyújtó klubrendszerrel. És friss, egészséges, kézzel készített(!), jórészt helyi termékekkel; itt a 2-3 főnek kínált, Vegi Brunch Box nevű terméküket „mértük fel” (a képen nem ez a doboz szerepel). Ajánlatuk minden eleme mellett jelzik azok pontos súlyát is: croissant-ok, fonott kalács, rántotta, zöldségek, müzlik, csokoládémousse-ok, tej, friss narancslé, félkemény sajt, krémsajt krékerrel, gyümölcsök, egyadagos dzsemek, malátakivonatból készült funkcionális italok, méz, vaj, mogyorókrém, és – remek ötlet – egy meglepetésdobozocska képezik a bőségtálat. És az ár? Aligha drágább, mintha a budai hegyekben szállítanák ki ugyanezt ki.
Magyarországon is találkoztunk hasonló koncepcióval: dobozban kínál brunchot a Horizont és a Szimply Budapest belvárosában, a különbség annyi, hogy ezek nem klasszikus éttermek, hanem kora délutánig nyitva tartó „reggelizőhelyek”, ám célcsoportjukra jellemző, hogy a horizontcafe.hu és a szimply.hu nyelve is angol. A Horizontban például a Vegyes páros ajánlat waffelből, bagelből, kolbászból, marinált tojásból, vajból, juharszirupból, otellódzsemből, mogyoróvajból áll, valamint friss zöldségekből, gyümölcsből, és állítólag hárman is jóllaknak vele.
A „dobozos” stílus nem idegen a cateringben sem – így szállítják ki például a mártogatósokat, ám ebben az szegmensben értelemszerűen minimum rendelési mennyiségeket is megszabnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Óriásit bővült a Tesco – háromszorosára növelte választékát a foodorán
A foodora továbbfejleszti az online bevásárlási kínálatát, a platformon keresztül…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >Személyes vásárlók lesznek az Uber Eats futárokból
Az Uber Eats eltökélt szándéka, hogy nagyobb részesedést szerezzen az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Évek óta közös a cél: pelenkát juttatni oda, ahol a leginkább szükség van rá
A gyermekek gondozása odafigyelést, rengeteg energiát és érzékenységet igényel. Fokozottan…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >