Így vásárolnak az amerikaiak
Közel 10%-kal kevesebbet költöttek az amerikai háztartások az elmúlt egy hónapban, mint egy évvel korábban – mutatják a JP Morgan kártyaadatai. Az is kiderült, mely típusú fogyasztás esett vissza, és hogy mely korcsoportokban a legnagyobb a fogyasztás visszafogása – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.
A legnagyobb amerikai bank friss adataiból az látszódik, hogy jelentős különbség van az egyes szektorokban a fogyasztás alakulása között: a szupermarketekben és nagykereskedelmi üzletekben növekedés látható, viszont meredek esést regisztráltak az éttermekben, benzinkutakon, szálláshelyeken és a repülés területén is.
Emellett a korcsoportok is különbözőképpen reagáltak a koronavírus-válságra: az y és z generációk tagjainál mindössze 4,1%-os, a baby boomerek generációjánál viszont több mint 18%-os visszaesés látható.
A bank adatai alapján március végére, április elejére a 2019-es szint 60%-ára esett vissza az amerikaiak költése, hogy aztán június közepére fokozatosan 90%-ra kússzon fel. Azóta azonban nem nőtt érdemben a fogyasztás.
A kilábalás lassulását a foglalkoztatási adatok is tükrözik. Pénteken délelőtt jelennek meg a non-farm foglalkoztatási statisztikák az USA-ban, a Dow Jones által megkérdezett elemzők 1,48 millió új munkahelyet várnak, ami jelentős lassulás lenne a júniusi 4,8 millióhoz képest. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Standard and Poor’s: továbbra is befektetésre ajánlott Magyarország
A Standard and Poor’s mai minősítésében megerősítette, hogy továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >