Így vásárolnak az amerikaiak
Közel 10%-kal kevesebbet költöttek az amerikai háztartások az elmúlt egy hónapban, mint egy évvel korábban – mutatják a JP Morgan kártyaadatai. Az is kiderült, mely típusú fogyasztás esett vissza, és hogy mely korcsoportokban a legnagyobb a fogyasztás visszafogása – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.
A legnagyobb amerikai bank friss adataiból az látszódik, hogy jelentős különbség van az egyes szektorokban a fogyasztás alakulása között: a szupermarketekben és nagykereskedelmi üzletekben növekedés látható, viszont meredek esést regisztráltak az éttermekben, benzinkutakon, szálláshelyeken és a repülés területén is.
Emellett a korcsoportok is különbözőképpen reagáltak a koronavírus-válságra: az y és z generációk tagjainál mindössze 4,1%-os, a baby boomerek generációjánál viszont több mint 18%-os visszaesés látható.
A bank adatai alapján március végére, április elejére a 2019-es szint 60%-ára esett vissza az amerikaiak költése, hogy aztán június közepére fokozatosan 90%-ra kússzon fel. Azóta azonban nem nőtt érdemben a fogyasztás.
A kilábalás lassulását a foglalkoztatási adatok is tükrözik. Pénteken délelőtt jelennek meg a non-farm foglalkoztatási statisztikák az USA-ban, a Dow Jones által megkérdezett elemzők 1,48 millió új munkahelyet várnak, ami jelentős lassulás lenne a júniusi 4,8 millióhoz képest. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >