Így vásárolnak az amerikaiak
Közel 10%-kal kevesebbet költöttek az amerikai háztartások az elmúlt egy hónapban, mint egy évvel korábban – mutatják a JP Morgan kártyaadatai. Az is kiderült, mely típusú fogyasztás esett vissza, és hogy mely korcsoportokban a legnagyobb a fogyasztás visszafogása – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.
A legnagyobb amerikai bank friss adataiból az látszódik, hogy jelentős különbség van az egyes szektorokban a fogyasztás alakulása között: a szupermarketekben és nagykereskedelmi üzletekben növekedés látható, viszont meredek esést regisztráltak az éttermekben, benzinkutakon, szálláshelyeken és a repülés területén is.
Emellett a korcsoportok is különbözőképpen reagáltak a koronavírus-válságra: az y és z generációk tagjainál mindössze 4,1%-os, a baby boomerek generációjánál viszont több mint 18%-os visszaesés látható.
A bank adatai alapján március végére, április elejére a 2019-es szint 60%-ára esett vissza az amerikaiak költése, hogy aztán június közepére fokozatosan 90%-ra kússzon fel. Azóta azonban nem nőtt érdemben a fogyasztás.
A kilábalás lassulását a foglalkoztatási adatok is tükrözik. Pénteken délelőtt jelennek meg a non-farm foglalkoztatási statisztikák az USA-ban, a Dow Jones által megkérdezett elemzők 1,48 millió új munkahelyet várnak, ami jelentős lassulás lenne a júniusi 4,8 millióhoz képest. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Bizonytalan jövőkép a húsiparban – drágulás, csökkenő fogyasztás és új kihívások
A húsipar szereplői nehéz időszakon vannak túl, és a kilátások…
Tovább olvasom >Az összes Auchan áruházból lehet Wolton keresztül rendelni
Lezárult az a hároméves folyamat, amellyel az Auchan áruházak fokozatosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >