Kedvelik a modern technológiákat a Bónusz Brigád vásárlói
Míg Magyarországon az online vásárlások felét még készpénzzel, átvételkor fizetjük, addig a Bónusz Brigád vásárlói sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz – idéz a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából a Világgazdaság Online.
A fiatalok az ár, az idősebbek a kedvezmény alapján döntenek
A legfontosabb szempont vásárláskor természetesen az ajánlat ára, a válaszadók 74 százaléka dönt ez alapján. A felmérés szerint a fiatal (18-29 éves korosztály) körében az ár alapján történő döntés aránya még magasabb, 85 százalékuknál ez a döntő.
A második legfontosabb szempont a kedvezmény mértéke – a válaszadók közel fele szerint ez is befolyásolja a döntésüket.
Érdekes, hogy a 18-24 éves korosztályt a kedvezmény mértéke nem érdekli: ők az ár-érték arányt ettől függetlenül mérlegelik. 60 év felett pedig még fontosabb, 54 számára döntő tényező a kedvezmény mértéke – ebből a két adatból jól látszik az eltérő korosztályok eltérő döntési mechanizmusa.
A megkérdezettek 60 százaléka impulzusvásárló, azaz a szembejövő ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli a családjával a döntést.
Az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra, ők jellemzően konkrét elképzeléssel érkeznek az oldalra arra vonatkozóan, hogy milyen céllal, mit akarnak venni. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek, 63 százalék ez alapján dönt.
A legtöbben (67 százalék) utazási ajánlatok miatt látogatnak a Bónusz Brigádra, de minden negyedik válaszadó már szabadideje eltöltésére keres inspirációt.
Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez. 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig azt jelölte meg, hogy megbízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.
A vásárlók több mint fele bankkártyával fizet
A piac egészére nézve, 2017-ben az online vásárlások 14 százalékát egyenlítették ki online bankkártyás fizetéssel, személyes bankkártyás fizetéssel pedig további 18 százalék került kifizetésre. Készpénzzel bolti átvételkor 15 százalék, míg átvételkor 43 százalék kiszállításkor fizetett.
A Bónusz Brigádon ettől eltérnek az arányok, az itt vásárlók sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz, hiszen jóval magasabb a bankkártyás fizetés aránya és messze elmarad a készpénzes fizetés aránya a magyar piacra jellemzőtől. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok kétharmada szerint változtatni kell az életmódon a klímaváltozás miatt
Egy új, az Európai Beruházási Bank (EBB) által készített felmérés…
Tovább olvasom >Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >A munkáltatók, akik nem kínálnak hibrid munkát, elveszíthetik a tehetségek kétharmadát
Az International Workplace Group új kutatása szerint azok a vállalatok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >