Kedvelik a modern technológiákat a Bónusz Brigád vásárlói
Míg Magyarországon az online vásárlások felét még készpénzzel, átvételkor fizetjük, addig a Bónusz Brigád vásárlói sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz – idéz a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából a Világgazdaság Online.
A fiatalok az ár, az idősebbek a kedvezmény alapján döntenek
A legfontosabb szempont vásárláskor természetesen az ajánlat ára, a válaszadók 74 százaléka dönt ez alapján. A felmérés szerint a fiatal (18-29 éves korosztály) körében az ár alapján történő döntés aránya még magasabb, 85 százalékuknál ez a döntő.
A második legfontosabb szempont a kedvezmény mértéke – a válaszadók közel fele szerint ez is befolyásolja a döntésüket.
Érdekes, hogy a 18-24 éves korosztályt a kedvezmény mértéke nem érdekli: ők az ár-érték arányt ettől függetlenül mérlegelik. 60 év felett pedig még fontosabb, 54 számára döntő tényező a kedvezmény mértéke – ebből a két adatból jól látszik az eltérő korosztályok eltérő döntési mechanizmusa.
A megkérdezettek 60 százaléka impulzusvásárló, azaz a szembejövő ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli a családjával a döntést.
Az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra, ők jellemzően konkrét elképzeléssel érkeznek az oldalra arra vonatkozóan, hogy milyen céllal, mit akarnak venni. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek, 63 százalék ez alapján dönt.
A legtöbben (67 százalék) utazási ajánlatok miatt látogatnak a Bónusz Brigádra, de minden negyedik válaszadó már szabadideje eltöltésére keres inspirációt.
Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez. 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig azt jelölte meg, hogy megbízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.
A vásárlók több mint fele bankkártyával fizet
A piac egészére nézve, 2017-ben az online vásárlások 14 százalékát egyenlítették ki online bankkártyás fizetéssel, személyes bankkártyás fizetéssel pedig további 18 százalék került kifizetésre. Készpénzzel bolti átvételkor 15 százalék, míg átvételkor 43 százalék kiszállításkor fizetett.
A Bónusz Brigádon ettől eltérnek az arányok, az itt vásárlók sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz, hiszen jóval magasabb a bankkártyás fizetés aránya és messze elmarad a készpénzes fizetés aránya a magyar piacra jellemzőtől. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Késve fizeti ki a számláit a magyar vállalatok több mint fele
A magyar cégek 53 százaléka nem kapja meg határidőre a…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >