Így változtak a vásárlói szokások a SPAR, a Tesco, a Penny, az Auchan és a CBA szerint
Nem mondunk le semmiről, de az emberek elkezdtek lefelé vásárolni, és a magas, 35,2 százalékos élelmiszer-infláció miatt. Egyre többen panaszkodnak arra, hogy a néhány hónapja még 4-5 ezer forintos napi beszerzések ma már 8-10 ezer forintot visznek el, a 15-20 ezer forintos hétvégi nagybevásárlások pedig már túlcsordultak a 30-35 ezer forinton.
Megjelent a háborús infláció, ami magával hozta a lefelé vásárlás jelenségét. Ez azt jelenti, hogy a vevők elsősorban az olcsóbb, az akciós és a hatósági árazásban érintett termékeket részesítik előnyben
– összegzett az Indexnek Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
Kiemelte:
A vásárlói kosarakról általánosságban elmondható, hogy csökkenésben vannak, a vevők nagyon meggondolják, mit és mekkora mennyiségben vesznek, és főképp, hogy mennyiért. Ezzel összefüggésben míg a saját márkás termékek forgalmi részaránya éves átlagban 25 százalék körül mozgott, addig az elmúlt hónapokban már meghaladja a 30 százalékot.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója felfigyelt arra, hogy az első áras, saját márkás, akciós termékek kerültek fókuszba, az eladási részarány ebbe az irányba tolódott el.
„Olyan termékeket ugyanakkor nem látunk, amelyekről teljesen lemondanának a vásárlók”
– fogalmaz.
Az Auchannál úgy látják, hogy szinte minden kategóriánál érezhető, hogy volumennövekedés van a kedvezőbb, de inkább jó ár-érték arányú termékeknél. A saját márkás termékeiknél növelték is a kihelyezést, de az akciós áruk volumennövekedése is jelentős. Eközben mégis úgy látják, továbbra is megvan a kereslet a prémiumtermékek iránt.
A Tesco szerint az most a tendencia, hogy a vásárlók próbálják megtalálni a számukra legjobb stratégiát a magas infláció és a növekvő energiaárak leküzdésére. Sokan úgy próbálják csökkenteni a kiadásaikat, hogy egy-egy vásárlás alkalmával kevesebb terméket tesznek a kosarukba, de jellemző az is, hogy többen keresik a promóciókat, így több boltot keresnek fel, mint korábban.
A Pennynél is azt hangsúlyozták, hogy a bevásárlások alkalmával egyértelmű volumencsökkenést tapasztalnak, azaz inkább kevesebb termék kerül a kosárba. A promóciós termékekre náluk is nagyobb figyelem irányult, vagyis az aktuális akciókban szereplő árucikkek nagyobb számban fogytak, a „pont annyi, mint tavaly” felhívással is igyekeznek segíteni a vevők orientációját.
Kapcsolódó cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >