Így változtak a vásárlói szokások a SPAR, a Tesco, a Penny, az Auchan és a CBA szerint
Nem mondunk le semmiről, de az emberek elkezdtek lefelé vásárolni, és a magas, 35,2 százalékos élelmiszer-infláció miatt. Egyre többen panaszkodnak arra, hogy a néhány hónapja még 4-5 ezer forintos napi beszerzések ma már 8-10 ezer forintot visznek el, a 15-20 ezer forintos hétvégi nagybevásárlások pedig már túlcsordultak a 30-35 ezer forinton.
Megjelent a háborús infláció, ami magával hozta a lefelé vásárlás jelenségét. Ez azt jelenti, hogy a vevők elsősorban az olcsóbb, az akciós és a hatósági árazásban érintett termékeket részesítik előnyben
– összegzett az Indexnek Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
Kiemelte:
A vásárlói kosarakról általánosságban elmondható, hogy csökkenésben vannak, a vevők nagyon meggondolják, mit és mekkora mennyiségben vesznek, és főképp, hogy mennyiért. Ezzel összefüggésben míg a saját márkás termékek forgalmi részaránya éves átlagban 25 százalék körül mozgott, addig az elmúlt hónapokban már meghaladja a 30 százalékot.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója felfigyelt arra, hogy az első áras, saját márkás, akciós termékek kerültek fókuszba, az eladási részarány ebbe az irányba tolódott el.
„Olyan termékeket ugyanakkor nem látunk, amelyekről teljesen lemondanának a vásárlók”
– fogalmaz.
Az Auchannál úgy látják, hogy szinte minden kategóriánál érezhető, hogy volumennövekedés van a kedvezőbb, de inkább jó ár-érték arányú termékeknél. A saját márkás termékeiknél növelték is a kihelyezést, de az akciós áruk volumennövekedése is jelentős. Eközben mégis úgy látják, továbbra is megvan a kereslet a prémiumtermékek iránt.
A Tesco szerint az most a tendencia, hogy a vásárlók próbálják megtalálni a számukra legjobb stratégiát a magas infláció és a növekvő energiaárak leküzdésére. Sokan úgy próbálják csökkenteni a kiadásaikat, hogy egy-egy vásárlás alkalmával kevesebb terméket tesznek a kosarukba, de jellemző az is, hogy többen keresik a promóciókat, így több boltot keresnek fel, mint korábban.
A Pennynél is azt hangsúlyozták, hogy a bevásárlások alkalmával egyértelmű volumencsökkenést tapasztalnak, azaz inkább kevesebb termék kerül a kosárba. A promóciós termékekre náluk is nagyobb figyelem irányult, vagyis az aktuális akciókban szereplő árucikkek nagyobb számban fogytak, a „pont annyi, mint tavaly” felhívással is igyekeznek segíteni a vevők orientációját.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >