Így születik újjá Puerto Rico kávétermesztése a hurrikánok pusztítása után
A Nespresso reprezentatív kutatása* szerint a magyar fogyasztók kétharmada nem tudja elképzelni az életét kávé nélkül, pedig a klímaváltozás és a fenntartható gazdálkodás hiánya hosszú távon veszélyeztetheti a nagy múltú kávétermő területek fennmaradását.
Az Irma és a Maria hurrikánok három éve elpusztították a Puerto Ricó-i kávéfarmok több mint 80 százalékát, veszélybe sodorva a helyi kávétermelő közösségek megélhetését. A Reviving Origins program részeként a Nespresso egymillió svájci frankot fektetett a Puerto Ricó-i farmok újjáélesztésébe, amelynek köszönhetően az elmúlt években óriási fejlődés ment végbe a térségben. Ennek eredménye a limitált kiadású, különleges és ritka CAFECITO de PUERTO RICO kávékapszula, amely rövid ideig elérhető a Nespresso boutique-okban.
A globális felmelegedés egyre gyakrabban előforduló és nagyobb intenzitású, azaz 4-es és 5-ös erősségű hurrikánok kialakulásához vezet, az extra erejű viharok pedig óriási károkat okoznak az Atlanti-óceán partvidékein és a Karib-szigeteknél. Puerto Rico a Karib-térség egyik legveszélyeztetettebb területe a hurrikánok szempontjából. 2017-ben az Irma és a Maria hurrikánok gyakorlatilag a földdel tették egyenlővé az egyébként is súlyos adósságválsággal küzdő szigetet, példátlan humanitárius krízist okozva ezzel. Többek között elpusztult a Puerto Ricó-i kávétermő területek több mint 80 százaléka, amellyel lehetetlenné vált a helyi kávétermelő közösségek megélhetése. Ezért döntött úgy a Nespresso, hogy a Reviving Origins program részeként egymillió svájci frankot fektet a károk helyrehozatalába és a helyi kávéipar újjáélesztésébe.
A vállalat 2018 óta dolgozik együtt a Hispanic Federation szövetséggel, a TechnoServe globális nonprofit szervezettel és Puerto Rico farmereivel a fenti célok elérése érdekében. Az együttműködés eredményeként már a katasztrófát követő évben megkezdődött a termőterületek helyreállítása. Az új CAFECITO de PUERTO RICO kávékapszula bemutatására három évvel azután került sor, hogy a Maria és az Irma hurrikánok lecsaptak a térségre. A Nespresso több mint 450 Puerto Ricó-i farmer számára biztosít ingyenes gyakorlati képzést a fenntartható kávétermesztés módszereiről, amelyekkel javíthatják termésük minőségét és mennyiségét, ezzel együtt pedig ültetvényük bevételét. A vállalat arra törekszik, hogy 2022-re már 1300 helyi farmerrel működhessen együtt.
Márkosi Balázs, a Nespresso kávénagykövete elmondta: „A kávé már nemzedékek óta szerves része Puerto Rico gazdag kultúrájának, és létfontosságú a sziget közösségei és gazdasága számára. Ennek a létfontosságú gazdasági ágazatnak a megerősítésével azonnal és hosszú távon is javíthatunk az itt élő emberek életminőségén.”
CAFECITO DE PUERTO RICO
Az életteli, intenzív CAFECITO de PUERTO RICO egy szezonális kávé, amelynek karakterét a Puerto Ricó-i kávészemek étcsokoládés, borsos, fűszeres ízvilága határozza meg. Bár magában fogyasztva is tökéletes, a CAFECITO de PUERTO RICO remekül párosítható tejszínnel és nádcukorral egy “Café Cortadito” elkészítéséhez, ami San Juan város lakóinak egyik kedvence. Az espresso kávé 11-es ízintenzitású.
* A felmérés 2020 májusában 1031 ember bevonásával készült, akik naponta legalább egy csésze kávét fogyasztanak.
Kapcsolódó cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >