Így spórol a Lidl a rezsiemelés idején
Napjaink energiaválságában a takarékosság és az észszerű felhasználás kulcsfontosságúvá vált, amely egyszerre szolgálja a környezet érdekét és érvényesít költségmegtakarítási szempontokat. Ezek az előnyök nyilvánvalóak, ám a kiélezett versennyel jellemezhető ágazatokban komoly versenyelőnyt is hordoz, ha egy-egy szereplő optimalizálni tudja energiafelhasználását – és ezáltal költségeit is.

A Lidl korábban is az energiatudatosságra fókuszált
Az energiaválság különösen megterheli a kiskereskedelmet, ahol az élelmiszer-infláció még inkább indokolja a versenyképességet szolgáló intézkedéseket. A Lidl régóta nagy figyelmet fordít az energiatakarékosságra, az így megszerzett előnyt pedig áraiban továbbadhatja a vásárlóinak.
A legtöbb, felelősen gondolkodó vállalkozás az elmúlt években sokat tett az energia-felhasználás csökkentéséért, részben takarékossági intézkedésekkel, részben pedig modernebb, lehetőleg megújuló energiát felhasználó berendezések beszerzésével, ilyen irányú beruházásokkal.
Már nem csak zöld szempont
Ez a már évek óta zajló folyamat mindeddig döntően környezetvédelmi indokokkal volt magyarázható, hiszen minden energiatakarékossági intézkedés egyik kiemelkedően pozitív hatása, hogy a szén-dioxid-kibocsátása is mérséklődik. Minden olyan gazdasági szereplő, vagy akár háztartás, amely csökkenti a karbonlábnyomát, ezzel nagymértékben óvja a környezetet, hiszen a klímaváltozás hátterében javarészt a túlzott energiafelhasználás áll.
Bár az energiatakarékosság korábban is éreztette a hatását a költségek csökkenésében, napjaink energiaválsága közepette a környezetvédelmi szempont mellett kiemelkedő gazdasági szerephez is jut.
A növekvő energiaárak mellett minden gazdasági szereplő ezáltal is mérsékelheti kiadásait.
A kiskereskedelemben is felértékelődik
A termelés, és a háztartások kapcsán is sok szó esik erről, ám az energiahatékonyság kulcskérdés a kiskereskedelemben is, amely a jelenlegi inflációs, különösen élelmiszer-drágulással jellemezhető környezetben hangsúlyos szemponttá vált. Mindez különösen fontos azért, hogy a kiskereskedelmi szereplő vásárlói számára továbbra is a lehető legjobb áron kínálhassa termékeit, vagyis az energiatakarékosság egyben különösen fontos versenyképességi kérdéssé is vált.
A Lidl Magyarország folyamatosan hajt végre újabb és újabb intézkedéseket annak érdekében, hogy az üzletek és berendezések energia-, döntő mértékben villamosenergia-felhasználását csökkentse
– közölte a kereskedelmi lánc a Pénzcentrummal.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >