Így spórol a Lidl a rezsiemelés idején
Napjaink energiaválságában a takarékosság és az észszerű felhasználás kulcsfontosságúvá vált, amely egyszerre szolgálja a környezet érdekét és érvényesít költségmegtakarítási szempontokat. Ezek az előnyök nyilvánvalóak, ám a kiélezett versennyel jellemezhető ágazatokban komoly versenyelőnyt is hordoz, ha egy-egy szereplő optimalizálni tudja energiafelhasználását – és ezáltal költségeit is.
Az energiaválság különösen megterheli a kiskereskedelmet, ahol az élelmiszer-infláció még inkább indokolja a versenyképességet szolgáló intézkedéseket. A Lidl régóta nagy figyelmet fordít az energiatakarékosságra, az így megszerzett előnyt pedig áraiban továbbadhatja a vásárlóinak.
A legtöbb, felelősen gondolkodó vállalkozás az elmúlt években sokat tett az energia-felhasználás csökkentéséért, részben takarékossági intézkedésekkel, részben pedig modernebb, lehetőleg megújuló energiát felhasználó berendezések beszerzésével, ilyen irányú beruházásokkal.
Már nem csak zöld szempont
Ez a már évek óta zajló folyamat mindeddig döntően környezetvédelmi indokokkal volt magyarázható, hiszen minden energiatakarékossági intézkedés egyik kiemelkedően pozitív hatása, hogy a szén-dioxid-kibocsátása is mérséklődik. Minden olyan gazdasági szereplő, vagy akár háztartás, amely csökkenti a karbonlábnyomát, ezzel nagymértékben óvja a környezetet, hiszen a klímaváltozás hátterében javarészt a túlzott energiafelhasználás áll.
Bár az energiatakarékosság korábban is éreztette a hatását a költségek csökkenésében, napjaink energiaválsága közepette a környezetvédelmi szempont mellett kiemelkedő gazdasági szerephez is jut.
A növekvő energiaárak mellett minden gazdasági szereplő ezáltal is mérsékelheti kiadásait.
A kiskereskedelemben is felértékelődik
A termelés, és a háztartások kapcsán is sok szó esik erről, ám az energiahatékonyság kulcskérdés a kiskereskedelemben is, amely a jelenlegi inflációs, különösen élelmiszer-drágulással jellemezhető környezetben hangsúlyos szemponttá vált. Mindez különösen fontos azért, hogy a kiskereskedelmi szereplő vásárlói számára továbbra is a lehető legjobb áron kínálhassa termékeit, vagyis az energiatakarékosság egyben különösen fontos versenyképességi kérdéssé is vált.
A Lidl Magyarország folyamatosan hajt végre újabb és újabb intézkedéseket annak érdekében, hogy az üzletek és berendezések energia-, döntő mértékben villamosenergia-felhasználását csökkentse
– közölte a kereskedelmi lánc a Pénzcentrummal.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >