Így spórol a Lidl a rezsiemelés idején
Napjaink energiaválságában a takarékosság és az észszerű felhasználás kulcsfontosságúvá vált, amely egyszerre szolgálja a környezet érdekét és érvényesít költségmegtakarítási szempontokat. Ezek az előnyök nyilvánvalóak, ám a kiélezett versennyel jellemezhető ágazatokban komoly versenyelőnyt is hordoz, ha egy-egy szereplő optimalizálni tudja energiafelhasználását – és ezáltal költségeit is.

A Lidl korábban is az energiatudatosságra fókuszált
Az energiaválság különösen megterheli a kiskereskedelmet, ahol az élelmiszer-infláció még inkább indokolja a versenyképességet szolgáló intézkedéseket. A Lidl régóta nagy figyelmet fordít az energiatakarékosságra, az így megszerzett előnyt pedig áraiban továbbadhatja a vásárlóinak.
A legtöbb, felelősen gondolkodó vállalkozás az elmúlt években sokat tett az energia-felhasználás csökkentéséért, részben takarékossági intézkedésekkel, részben pedig modernebb, lehetőleg megújuló energiát felhasználó berendezések beszerzésével, ilyen irányú beruházásokkal.
Már nem csak zöld szempont
Ez a már évek óta zajló folyamat mindeddig döntően környezetvédelmi indokokkal volt magyarázható, hiszen minden energiatakarékossági intézkedés egyik kiemelkedően pozitív hatása, hogy a szén-dioxid-kibocsátása is mérséklődik. Minden olyan gazdasági szereplő, vagy akár háztartás, amely csökkenti a karbonlábnyomát, ezzel nagymértékben óvja a környezetet, hiszen a klímaváltozás hátterében javarészt a túlzott energiafelhasználás áll.
Bár az energiatakarékosság korábban is éreztette a hatását a költségek csökkenésében, napjaink energiaválsága közepette a környezetvédelmi szempont mellett kiemelkedő gazdasági szerephez is jut.
A növekvő energiaárak mellett minden gazdasági szereplő ezáltal is mérsékelheti kiadásait.
A kiskereskedelemben is felértékelődik
A termelés, és a háztartások kapcsán is sok szó esik erről, ám az energiahatékonyság kulcskérdés a kiskereskedelemben is, amely a jelenlegi inflációs, különösen élelmiszer-drágulással jellemezhető környezetben hangsúlyos szemponttá vált. Mindez különösen fontos azért, hogy a kiskereskedelmi szereplő vásárlói számára továbbra is a lehető legjobb áron kínálhassa termékeit, vagyis az energiatakarékosság egyben különösen fontos versenyképességi kérdéssé is vált.
A Lidl Magyarország folyamatosan hajt végre újabb és újabb intézkedéseket annak érdekében, hogy az üzletek és berendezések energia-, döntő mértékben villamosenergia-felhasználását csökkentse
– közölte a kereskedelmi lánc a Pénzcentrummal.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI segítheti a svájci Lidl klímasemlegességi törekvését
A Lidl mesterséges intelligenciával támogatott eszközt tesztel Svájcban, amely lehetővé…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A Lidl tesz róla, hogy idén is stílusos legyen a fesztiválozás
A nyár a fesztiváloké, a Campus pedig idén sem múlhat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >K&H: mennyivel nőttek a megélhetési költségek – “vallottak” a középkorú magyarok
A kiadások növekedésének üteme enyhült, de a magyarok túlnyomó többsége…
Tovább olvasom >A nyári szabadságolások után nő a felmondások száma a cégeknél
A nyári szabadságolások lecsengésével sok cégvezető szembesül azzal az évről…
Tovább olvasom >