Így spórol a Lidl a rezsiemelés idején
Napjaink energiaválságában a takarékosság és az észszerű felhasználás kulcsfontosságúvá vált, amely egyszerre szolgálja a környezet érdekét és érvényesít költségmegtakarítási szempontokat. Ezek az előnyök nyilvánvalóak, ám a kiélezett versennyel jellemezhető ágazatokban komoly versenyelőnyt is hordoz, ha egy-egy szereplő optimalizálni tudja energiafelhasználását – és ezáltal költségeit is.
Az energiaválság különösen megterheli a kiskereskedelmet, ahol az élelmiszer-infláció még inkább indokolja a versenyképességet szolgáló intézkedéseket. A Lidl régóta nagy figyelmet fordít az energiatakarékosságra, az így megszerzett előnyt pedig áraiban továbbadhatja a vásárlóinak.
A legtöbb, felelősen gondolkodó vállalkozás az elmúlt években sokat tett az energia-felhasználás csökkentéséért, részben takarékossági intézkedésekkel, részben pedig modernebb, lehetőleg megújuló energiát felhasználó berendezések beszerzésével, ilyen irányú beruházásokkal.
Már nem csak zöld szempont
Ez a már évek óta zajló folyamat mindeddig döntően környezetvédelmi indokokkal volt magyarázható, hiszen minden energiatakarékossági intézkedés egyik kiemelkedően pozitív hatása, hogy a szén-dioxid-kibocsátása is mérséklődik. Minden olyan gazdasági szereplő, vagy akár háztartás, amely csökkenti a karbonlábnyomát, ezzel nagymértékben óvja a környezetet, hiszen a klímaváltozás hátterében javarészt a túlzott energiafelhasználás áll.
Bár az energiatakarékosság korábban is éreztette a hatását a költségek csökkenésében, napjaink energiaválsága közepette a környezetvédelmi szempont mellett kiemelkedő gazdasági szerephez is jut.
A növekvő energiaárak mellett minden gazdasági szereplő ezáltal is mérsékelheti kiadásait.
A kiskereskedelemben is felértékelődik
A termelés, és a háztartások kapcsán is sok szó esik erről, ám az energiahatékonyság kulcskérdés a kiskereskedelemben is, amely a jelenlegi inflációs, különösen élelmiszer-drágulással jellemezhető környezetben hangsúlyos szemponttá vált. Mindez különösen fontos azért, hogy a kiskereskedelmi szereplő vásárlói számára továbbra is a lehető legjobb áron kínálhassa termékeit, vagyis az energiatakarékosság egyben különösen fontos versenyképességi kérdéssé is vált.
A Lidl Magyarország folyamatosan hajt végre újabb és újabb intézkedéseket annak érdekében, hogy az üzletek és berendezések energia-, döntő mértékben villamosenergia-felhasználását csökkentse
– közölte a kereskedelmi lánc a Pénzcentrummal.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét menhelyi állatok élelmezését segíti a Lidl
Sikeresen zárult a Lidl Magyarország 13. Telitálka kampánya, melyet az…
Tovább olvasom >Állatjólét terén Németországban az ALDI Süd és a Kaufland jár az élen
Állatjóléti törekvések terén a német élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül az ALDI…
Tovább olvasom >Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >