Fenntartható papírpalackban árulja majd a sört a Carslberg
A Carlsberg papírpalackban árulja majd a sört, amely javarészt fenntartható módon előállított farostból készül, és teljesen újrahasznosítható – olvasható az origo-n.
A sörgyártó honlapján közzétette a palack képét is, így már tudhatjuk, hamarosan milyen palackban kereshetjük a sörgyártó termékeit az üzletek polcain.
A klasszikus sörösüveget formáló palack kialakítását egyáltalán nem bízták a véletlenre, azt a Carlsberg a partnerei mellett egy dán ipari formatervező stúdióval, a Kilo-val közösen fejlesztette ki.
Forrás: Carlsbergroup.com, origo
A gyártó még 2015-ben indította el azt a fejlesztési projektet a dán EcoXpac csomagoló társasággal, hogy fenntartható forrásból származó rostból készült sörösdobozt fejlesszen ki. A szálas alapú palack első prototípusát Flemming Besenbacher professzor, a Carlsberg Alapítvány elnöke, 2015 januárjában mutatta be a davosi világgazdasági fórumon.
A farostból készült doboz mérföldkőnek számít a fenntartható megoldások közt.
Alapanyaga felelősen kezelt forrásokból származik, a fákat ugyanolyan ütemben ültetik újra, mint ahogy kivágják.
Noha a palack eldobása esetén környezeti szempontból ártalmatlan anyagokká alakul, a Carlsberg szerint a hagyományos hulladékkezelési rendszernek is éppúgy megfelel, mint a mai palackok.
A bő hároméves projektet a Dán Innovációs Alap és a Dán Műszaki Egyetem támogatta.
De nem csak a palackok megújításában jeleskedik a cég. Egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy leállnak a műanyag sörgyűrűkkel, melyek összekötik a sörösdobozokat, és helyettük speciális ragasztót alkalmaznak, mellyel könnyen szétválasztható, de addig könnyen egyben is tartható az egységcsomag. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított kávézaccból készített designer cipőt a Nespresso
A Nespresso és a Zèta nevű francia divat-startup újrahasznosított kávézaccból…
Tovább olvasom >10%-kal csökkentette energiafogyasztását a PENNY
Az élelmiszer diszkontlánc 2018 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy növelje…
Tovább olvasom >Újabb lépést tesz a fenntarthatóbb jövőért a Rossmann
Környezeti lábnyomának csökkentése érdekében a Rossmann Magyarország újabb intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics Beérkező levelek
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Komoly monitort mutatott be az LG
Tovább bővíti B2B orvostechnikai kínálatát az LG Electronics (LG). A…
Tovább olvasom >