Fenntartható papírpalackban árulja majd a sört a Carslberg
A Carlsberg papírpalackban árulja majd a sört, amely javarészt fenntartható módon előállított farostból készül, és teljesen újrahasznosítható – olvasható az origo-n.
A sörgyártó honlapján közzétette a palack képét is, így már tudhatjuk, hamarosan milyen palackban kereshetjük a sörgyártó termékeit az üzletek polcain.
A klasszikus sörösüveget formáló palack kialakítását egyáltalán nem bízták a véletlenre, azt a Carlsberg a partnerei mellett egy dán ipari formatervező stúdióval, a Kilo-val közösen fejlesztette ki.
Forrás: Carlsbergroup.com, origo
A gyártó még 2015-ben indította el azt a fejlesztési projektet a dán EcoXpac csomagoló társasággal, hogy fenntartható forrásból származó rostból készült sörösdobozt fejlesszen ki. A szálas alapú palack első prototípusát Flemming Besenbacher professzor, a Carlsberg Alapítvány elnöke, 2015 januárjában mutatta be a davosi világgazdasági fórumon.
A farostból készült doboz mérföldkőnek számít a fenntartható megoldások közt.
Alapanyaga felelősen kezelt forrásokból származik, a fákat ugyanolyan ütemben ültetik újra, mint ahogy kivágják.
Noha a palack eldobása esetén környezeti szempontból ártalmatlan anyagokká alakul, a Carlsberg szerint a hagyományos hulladékkezelési rendszernek is éppúgy megfelel, mint a mai palackok.
A bő hároméves projektet a Dán Innovációs Alap és a Dán Műszaki Egyetem támogatta.
De nem csak a palackok megújításában jeleskedik a cég. Egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy leállnak a műanyag sörgyűrűkkel, melyek összekötik a sörösdobozokat, és helyettük speciális ragasztót alkalmaznak, mellyel könnyen szétválasztható, de addig könnyen egyben is tartható az egységcsomag. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági ajánlást készítettek az ingatlanfejlesztők
Fenntarthatósági ajánlást készített az iroda- és kereskedelmi épületek beépített energetikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >