Fenntartható papírpalackban árulja majd a sört a Carslberg
A Carlsberg papírpalackban árulja majd a sört, amely javarészt fenntartható módon előállított farostból készül, és teljesen újrahasznosítható – olvasható az origo-n.
A sörgyártó honlapján közzétette a palack képét is, így már tudhatjuk, hamarosan milyen palackban kereshetjük a sörgyártó termékeit az üzletek polcain.
A klasszikus sörösüveget formáló palack kialakítását egyáltalán nem bízták a véletlenre, azt a Carlsberg a partnerei mellett egy dán ipari formatervező stúdióval, a Kilo-val közösen fejlesztette ki.
Forrás: Carlsbergroup.com, origo
A gyártó még 2015-ben indította el azt a fejlesztési projektet a dán EcoXpac csomagoló társasággal, hogy fenntartható forrásból származó rostból készült sörösdobozt fejlesszen ki. A szálas alapú palack első prototípusát Flemming Besenbacher professzor, a Carlsberg Alapítvány elnöke, 2015 januárjában mutatta be a davosi világgazdasági fórumon.
A farostból készült doboz mérföldkőnek számít a fenntartható megoldások közt.
Alapanyaga felelősen kezelt forrásokból származik, a fákat ugyanolyan ütemben ültetik újra, mint ahogy kivágják.
Noha a palack eldobása esetén környezeti szempontból ártalmatlan anyagokká alakul, a Carlsberg szerint a hagyományos hulladékkezelési rendszernek is éppúgy megfelel, mint a mai palackok.
A bő hároméves projektet a Dán Innovációs Alap és a Dán Műszaki Egyetem támogatta.
De nem csak a palackok megújításában jeleskedik a cég. Egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy leállnak a műanyag sörgyűrűkkel, melyek összekötik a sörösdobozokat, és helyettük speciális ragasztót alkalmaznak, mellyel könnyen szétválasztható, de addig könnyen egyben is tartható az egységcsomag. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági fordulat előtt a logisztikai szektor
– Az ESG-elvárások ma már a logisztikai szereplőkre is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >