Fenntartható papírpalackban árulja majd a sört a Carslberg
A Carlsberg papírpalackban árulja majd a sört, amely javarészt fenntartható módon előállított farostból készül, és teljesen újrahasznosítható – olvasható az origo-n.
A sörgyártó honlapján közzétette a palack képét is, így már tudhatjuk, hamarosan milyen palackban kereshetjük a sörgyártó termékeit az üzletek polcain.
A klasszikus sörösüveget formáló palack kialakítását egyáltalán nem bízták a véletlenre, azt a Carlsberg a partnerei mellett egy dán ipari formatervező stúdióval, a Kilo-val közösen fejlesztette ki.
Forrás: Carlsbergroup.com, origo
A gyártó még 2015-ben indította el azt a fejlesztési projektet a dán EcoXpac csomagoló társasággal, hogy fenntartható forrásból származó rostból készült sörösdobozt fejlesszen ki. A szálas alapú palack első prototípusát Flemming Besenbacher professzor, a Carlsberg Alapítvány elnöke, 2015 januárjában mutatta be a davosi világgazdasági fórumon.
A farostból készült doboz mérföldkőnek számít a fenntartható megoldások közt.
Alapanyaga felelősen kezelt forrásokból származik, a fákat ugyanolyan ütemben ültetik újra, mint ahogy kivágják.
Noha a palack eldobása esetén környezeti szempontból ártalmatlan anyagokká alakul, a Carlsberg szerint a hagyományos hulladékkezelési rendszernek is éppúgy megfelel, mint a mai palackok.
A bő hároméves projektet a Dán Innovációs Alap és a Dán Műszaki Egyetem támogatta.
De nem csak a palackok megújításában jeleskedik a cég. Egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy leállnak a műanyag sörgyűrűkkel, melyek összekötik a sörösdobozokat, és helyettük speciális ragasztót alkalmaznak, mellyel könnyen szétválasztható, de addig könnyen egyben is tartható az egységcsomag. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >