Így lesz még zöldebb a sörözés!
A HEINEKEN Hungária 2030-ra – a tervek szerint – karbonsemleges termelésre, 2040-re pedig a teljes ellátási lánc tekintetében is zéró kibocsátásra áll át.
2018-ban a Heineken Hungária volt az első vállalat, amely kampányt indított annak érdekében, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét, mennyire fontos az, hogy miből fogyasztják kedvelt italukat. A nagyüzemi sörgyárak közül elsőként szintén a HEINEKEN Hungária vonta ki PET-palackos termékeit a portfóliójából, évi 200 tonna műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet. A vállalat az idei évtől kizárólag üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos termékeket gyárt és forgalmaz.
A vállalat 2019-ben kezdett el dolgozni azon, hogy csökkentse hulladék- és műanyag-felhasználását. Ennek egyik kulcsfontosságú lépése volt, hogy – felismerve a fogyasztói igényeket – a műanyagpoharak használatáról magyarországi beszállítótól származó, ökológiailag lebomló papírpohárra váltottak. A felhasznált alapanyag kizárólag elsődleges rostból, kémiai beavatkozás nélkül készül, mentes mindennemű szennyezőanyagtól, így a karton és a bevonat is komposztálható és újrahasznosítható. A műanyagot felváltó papírpoharak anyagának kiválasztásakor nem csak arra figyeltek, hogy minimalizálják a környezeti hatást és hazai gyártótól vásároljanak, hanem arra is, hogy a fogyasztók és a partnerek számára a megszokott gazdag sörélményt biztosítsák.
Az egyedi kialakítású, kifejezetten a HEINEKEN számára tervezett pohárnak köszönhetően a sörhab kényelmesen elfér az ital tetején, az űrmérték jelölése pedig nem csupán a pohár külsején, hanem a belsején is jól látható – a csaposok legnagyobb örömére. A HEINEKEN Hungária kiemelt figyelmet fordított a fogyasztók edukálására is, hiszen a poharakra nyomtatott szövegbuborékokban különféle, a fenntarthatósággal kapcsolatos információkat helyezett el. A papírpohár bevezetését első körben országszerte mintegy 1000 helyszínen tervezi a HEINEKEN Hungária. Eddig a vállalat 13 100 partnere jelezte, hogy szívesen használná az új papírpoharakat. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben közel 3 millió papír pohár kerül hazai vendéglátóhelyekre, amelyek közül 895 ezer darab 450 partnerhez már meg is érkezett. Az átgondoltabb disztribúciónak és a felelősségteljesebb hulladékgazdálkodásnak köszönhetően, a leszerződött hárommillió papírpohár 10 millió műanyagpoharat lesz képes kiváltani.
„A HEINEKEN nemcsak a világ leginnovatívabb sörgyártója cím megszerzésére törekszik, hanem a legzöldebbre is. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható működés az egyetlen célravezető út, amely nemcsak munkahelyeket teremt és hozzájárul az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez, hanem vonzóbbá is tesz egy márkát a fogyasztók, valamint a munkavállalók számára is” – mondta Nikos Zois, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója, aki szerint Magyarország úttörő szerepet játszik ebben a folyamatban.
A fenntarthatóságért tett eddigi erőfeszítések mellett a HEINEKEN Hungária idén első alkalommal meghirdeti Sajtódíj pályázatát is. Olyan újságírók, szerkesztők, bloggerek és vloggerek jelentkezését várják, akik sokat tesznek a felelős és fenntartható gasztronómia, illetve vendéglátás népszerűsítéséért.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Reptér – A nap képe
Egy múzsa, két zseniális ötlet: a velencei kaszinó reklámja és…
Tovább olvasom >