Így kezeli a világ legnagyobb logisztikai vállalata az új EU-s áfa-szabályokat
A UPS a PwC adótanácsadót választotta ki, hogy az új EU-s áfaszabályokhoz kapcsolódóan közvetített szolgáltatásokat nyújtson az arra jogosult UPS-ügyfeleknek. E megállapodás részeként az ügyfelek segítséget kapnak az ún. IOSS egyablakos rendszerben történő regisztrációhoz és az áfabevallások benyújtásához, valamint havonta tájékoztatják őket a befizetésekről és a vállalkozásukat érintő aktualitásokról.
Az Európai Unió 2021. július 1-jén új szabályokat vezetett be a határokon átnyúló e‑kereskedelmi értékesítésekre alkalmazandó általános forgalmi adóra vonatkozóan. Ezek a változások EU-ba behozott alacsony értékű árukra vonatkozó áfamentesség megszüntetését is magukban foglalják. Ezen alacsonyértékű áruk e-kereskedelmére egy különleges rendszert vezettek be.
Az Import One Stop Shop (IOSS) egy olyan egyablakos rendszer, amely egyszerűsíti az EU-ba behozott, legfeljebb 150 euró értékű áruk e-kereskedelmi értékesítése esetén az áfa bevallását és megfizetését. Az IOSS javítja az ügyfélélményt azáltal, hogy az adó a vásárlót a vásárlás időpontjában terheli, elkerülve a váratlan költségeket vagy a vámkezelésből eredő késedelmes kiszállítást.
Az IOSS-program keretében az e-kereskedelem területén működő vállalkozások egy IOSS azonosítószámot adnak meg a fuvarozónak, amely ezt követően benyújtja azt a vámhatóságoknak. Ez biztosítja, hogy az EU-ba érkezést követően az áfát már nem kell megfizetni újólag. A nem az EU-ban működő vállalkozásoknak közvetítőt kell megbízniuk ahhoz, hogy ezt az importprogramot igénybe vehessék. Ezt segíti a mostani együttműködés.
„Kulcsfontosságú számunkra, hogy a világ több mint 220 országában és területén működő ügyfeleinket segíthessük a nemzetközi versenyképességük megőrzésében”
– mondta Stuart Lund, a UPS nemzetközi csomagvámügynöki tevékenységéért felelős alelnöke.
„Arra bátorítjuk az EU-n kívüli vállalkozásokat, hogy vegyék igénybe ezt a szolgáltatást, hogy továbbra is átlátható és zökkenőmentes vásárlási élményt nyújthassanak az EU-ban élő ügyfeleiknek.”
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent Magyarország legátfogóbb Z-generációs kutatása
A Diversum, a Quantum Digitális Diákszövetkezet, Steigervald Krisztián (SteiGen) és…
Tovább olvasom >GEN Z Report: Hogyan alakítja a Z-generáció az FMCG-piacot?
Az elmúlt évek során a Z-generáció, azaz az 1995 és…
Tovább olvasom >A nők foglalkoztatása érdemben tudja növelni a termelékenységet
12. alkalommal jelenik meg a PwC Women in Work (WiW)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >