Így kezeli a világ legnagyobb logisztikai vállalata az új EU-s áfa-szabályokat
A UPS a PwC adótanácsadót választotta ki, hogy az új EU-s áfaszabályokhoz kapcsolódóan közvetített szolgáltatásokat nyújtson az arra jogosult UPS-ügyfeleknek. E megállapodás részeként az ügyfelek segítséget kapnak az ún. IOSS egyablakos rendszerben történő regisztrációhoz és az áfabevallások benyújtásához, valamint havonta tájékoztatják őket a befizetésekről és a vállalkozásukat érintő aktualitásokról.
Az Európai Unió 2021. július 1-jén új szabályokat vezetett be a határokon átnyúló e‑kereskedelmi értékesítésekre alkalmazandó általános forgalmi adóra vonatkozóan. Ezek a változások EU-ba behozott alacsony értékű árukra vonatkozó áfamentesség megszüntetését is magukban foglalják. Ezen alacsonyértékű áruk e-kereskedelmére egy különleges rendszert vezettek be.
Az Import One Stop Shop (IOSS) egy olyan egyablakos rendszer, amely egyszerűsíti az EU-ba behozott, legfeljebb 150 euró értékű áruk e-kereskedelmi értékesítése esetén az áfa bevallását és megfizetését. Az IOSS javítja az ügyfélélményt azáltal, hogy az adó a vásárlót a vásárlás időpontjában terheli, elkerülve a váratlan költségeket vagy a vámkezelésből eredő késedelmes kiszállítást.
Az IOSS-program keretében az e-kereskedelem területén működő vállalkozások egy IOSS azonosítószámot adnak meg a fuvarozónak, amely ezt követően benyújtja azt a vámhatóságoknak. Ez biztosítja, hogy az EU-ba érkezést követően az áfát már nem kell megfizetni újólag. A nem az EU-ban működő vállalkozásoknak közvetítőt kell megbízniuk ahhoz, hogy ezt az importprogramot igénybe vehessék. Ezt segíti a mostani együttműködés.
„Kulcsfontosságú számunkra, hogy a világ több mint 220 országában és területén működő ügyfeleinket segíthessük a nemzetközi versenyképességük megőrzésében”
– mondta Stuart Lund, a UPS nemzetközi csomagvámügynöki tevékenységéért felelős alelnöke.
„Arra bátorítjuk az EU-n kívüli vállalkozásokat, hogy vegyék igénybe ezt a szolgáltatást, hogy továbbra is átlátható és zökkenőmentes vásárlási élményt nyújthassanak az EU-ban élő ügyfeleiknek.”
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >PwC: drámai lépéseket követel a klímavédelmi célok elérése
A PwC friss Net Zero Economy Index jelentése szerint világszerte…
Tovább olvasom >A kiskereskedők közül a Lidl, az FMCG szektorban a Coca-Cola lett az Év Legvonzóbb Munkahelye
A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal mérte fel a munkaerőpiaci preferenciákat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >