Így kezeli a világ legnagyobb logisztikai vállalata az új EU-s áfa-szabályokat
A UPS a PwC adótanácsadót választotta ki, hogy az új EU-s áfaszabályokhoz kapcsolódóan közvetített szolgáltatásokat nyújtson az arra jogosult UPS-ügyfeleknek. E megállapodás részeként az ügyfelek segítséget kapnak az ún. IOSS egyablakos rendszerben történő regisztrációhoz és az áfabevallások benyújtásához, valamint havonta tájékoztatják őket a befizetésekről és a vállalkozásukat érintő aktualitásokról.
Az Európai Unió 2021. július 1-jén új szabályokat vezetett be a határokon átnyúló e‑kereskedelmi értékesítésekre alkalmazandó általános forgalmi adóra vonatkozóan. Ezek a változások EU-ba behozott alacsony értékű árukra vonatkozó áfamentesség megszüntetését is magukban foglalják. Ezen alacsonyértékű áruk e-kereskedelmére egy különleges rendszert vezettek be.
Az Import One Stop Shop (IOSS) egy olyan egyablakos rendszer, amely egyszerűsíti az EU-ba behozott, legfeljebb 150 euró értékű áruk e-kereskedelmi értékesítése esetén az áfa bevallását és megfizetését. Az IOSS javítja az ügyfélélményt azáltal, hogy az adó a vásárlót a vásárlás időpontjában terheli, elkerülve a váratlan költségeket vagy a vámkezelésből eredő késedelmes kiszállítást.
Az IOSS-program keretében az e-kereskedelem területén működő vállalkozások egy IOSS azonosítószámot adnak meg a fuvarozónak, amely ezt követően benyújtja azt a vámhatóságoknak. Ez biztosítja, hogy az EU-ba érkezést követően az áfát már nem kell megfizetni újólag. A nem az EU-ban működő vállalkozásoknak közvetítőt kell megbízniuk ahhoz, hogy ezt az importprogramot igénybe vehessék. Ezt segíti a mostani együttműködés.
„Kulcsfontosságú számunkra, hogy a világ több mint 220 országában és területén működő ügyfeleinket segíthessük a nemzetközi versenyképességük megőrzésében”
– mondta Stuart Lund, a UPS nemzetközi csomagvámügynöki tevékenységéért felelős alelnöke.
„Arra bátorítjuk az EU-n kívüli vállalkozásokat, hogy vegyék igénybe ezt a szolgáltatást, hogy továbbra is átlátható és zökkenőmentes vásárlási élményt nyújthassanak az EU-ban élő ügyfeleiknek.”
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC által a Publicis Groupe Hungary megbízásából készített kutatás…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárlók bevonásával készült az ALDI Kasszasztori reklámkampányának folytatása
Újabb részekkel folytatódik az ALDI Kasszasztori reklámkampánya. A 2021-ben indult…
Tovább olvasom >Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég
Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Több mint 80 ezer gyermek jut ingyenes tanszercsomaghoz a kormány támogatásával
A 2025/2026-os tanév kezdetére a kormány támogatásával 81 ezer diák…
Tovább olvasom >