Így készülnek a télre az élelmes magyarok
Durva infláció tarol a magyar boltokban, és nem is látni a végét. Nem csak az alapélelmiszerek ára szaladt el, de a friss gyümölcs, és zöldség is egy vagyonba kerül. Az élelmes magyarok pedig bármit megtennének, csak kicsit spórolhassanak, így egyre többen nyúlnának vissza nagyanyáink trükkjeihez, és spajzolnának be télire.
Egyre durvább árakkal találja szembe magát a magyar vásárló a boltokban. Szinte nincs olyan élelmiszer, ami ne drágult volna meg, és ez a jelenség nem fog egyhamar enyhülni. Éppen ezért egyre többen szeretnének a télre már most bespajzolni, és ha lehet, okosan megoldani a zöldség-gyümölcs bevitelt. A nyári szezon remek lehetőség arra, hogy befőttet tegyünk el, lekvárt főzzünk, ami a cukor miatt szintén problémás, de még így is lényegesen spórolhatunk, mintha ezeket a termékeket a boltban vásárolnánk meg.
Az inflációs adatok alapján 2021 június és 2022 június között a 10 legjobban dráguló termék átlagára legalább 50 százalékkal emelkedett. A KSH legfrissebb statisztikái szerint 11,7 százalékkal nőttek átlagosan az árak 2021 júniusa és 2022 júniusa között Magyarországon. A két évtizede nem látott drágulás leginkább az élelmiszereket és a tartós fogyasztási cikkek árát érinti, köztük a zöldségeket és gyümölcsöket is.
Ráadásul a folyamatos drágulás még kitart egy ideig. A Magyar Bankholding makrogazdasági elemzéséből ugyanis kiderül, hogy a következő hónapokban az átárazások, a forintgyengülés, az adóemelések, valamint az átlagosnál nagyobb fogyasztók energiaszámláinak növekedése miatt idén 11,7 százalékra emelkedhet, jövő évben pedig 7,6 százalékra csökkenhet az infláció.
A teljes cikk itt folytatódik…
Kapcsolódó cikkeink
2024-től március 25. a Magyar gyümölcs tájfajták napja
Termesztett növénykultúráink genetikai diverzitásának megőrzése elemi érdeke a hazai mezőgazdaságnak.…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >