Trade magazin > Hírek és cikkek > Piaci Hírek > Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már összetett, a mindennapi beszélt nyelven megfogalmazott kérdéseket tesznek fel: a keresésre tehát egyre inkább párbeszédként tekintünk, ami gyökeresen átalakítja az online jelenlét szabályait, nem utolsósorban a munkaerőpiacon.
Hogyan igazodjunk az AI-alapú keresésekhez?

A generatív keresők nem kulcsszavakra, hanem kontextusra építenek, ezért a hirdetéseknek is részletesebbnek kell lenniük: a pozíció nevén és az alapkövetelményeken túl fontos a munkakörnyezet, a csapatméret, a vállalati kultúra, a munkavégzés helye és módja. A mesterséges intelligencia ezek alapján tud érdemi ajánlásokat generálni. Fontos, hogy a cégről szóló online információk (weboldal, közösségi média, hirdetés az állásportálon) egységesek legyenek. Az AI rendszerek ezeket vetik össze, a konzisztens megjelenés így növeli a bizalmat és a találati arányt is.
Az AI-alapú keresők működése miatt még fontosabbá vált, hogy a munkaadók világos és részletes képet mutassanak magukról az interneten. A vállalati bemutatkozó weboldalak, vagy az ott elérhető tudásbázisok, amelyek például gyakori kérdéseket, szakmai cikkeket, útmutatókat tartalmaznak, kulcsszerepet játszanak abban, hogy a mesterséges intelligenciát használó rendszerek pontosan be tudják azonosítani, mivel foglalkozik egy szervezet, milyen értékek mentén.
Miként javíthatja az AI az álláshirdetéseinket?
Az AI jelentősen megkönnyíti a toborzást több tekintetben is, a keresés optimalizálásán túl például a hirdetési tartalom generálása, ellenőrzése is sokkal egyszerűbbé válik a nagy nyelvi modellek alkalmazásával. Ahhoz, hogy a toborzást támogató számtalan AI megoldás közül ki lehessen választani a cégek számára leginkább megfelelőt, elengedhetetlen a folyamatos tesztelés, illetve a felhasználási cél pontos megfogalmazása.
A hazai piacvezető állásportálon bevezetett egyik új eszköz éppen ebben segít.
„Azt látjuk, hogy nagyon sok kisebb vagy közepes méretű cég nincs annak a rutinnak a birtokában, miként célszerű egy hirdetést megfogalmazni, hiszen évente egyszer, vagy még ritkábban toboroznak. Amikor ők a mi e-commerce csatornánkon keresztül hirdetéseket adnak fel, gyakran elakadnak és sokszor kevésbé hatékony szövegű hirdetéseket fogalmaznak meg, mint a gyakorlottabb toborzók. Az ő támogatásukra hoztuk létre az AI alapú hirdetési tartalom generátorunkat, mely alkalmazásával a toborzónak nincs más dolga, mint megosztani velünk az adott hirdetés alapinformációit (pozíciónév, lokáció, tapasztalati elvárások) és az AI gyorsan, jó minőségben, könnyen érthető megfogalmazásban elkészíti a hirdetési szöveget, amivel a vállalat már publikálni is tudja azt az oldalunkon”
– számolt be Tüzes Imre.
„A tartalomelőállítás támogatásához, valamint a szövegek ellenőrzéséhez további AI eszközök is a rendelkezésünkre állnak. A Profession.hu-nál mindeddig emberek ellenőrizték a hirdetési tartalmak minőségét, ami idő-és erőforrásigényes munkafolyamat volt. Most viszont már működik egy nagy nyelvi modell alapú moderációs eszközünk, ami több tucat szabály alapján 90% feletti pontossággal azonosítja a hibákat, jó észrevételeket tesz és folyamatosan tanul, ezzel egyrészről biztosítja a hirdetések minőségének folyamatos javulását, másrészről pedig lehetővé teszi, hogy a korábban a területen dolgozó kollégák szakmai feladatai új dimenzióba kerülhessenek.”
– tette hozzá a szakértő.
Mit hoz a jövő?
A generatív keresők és az egyéb toborzást támogató mesterségesintelligencia- megoldások megváltoztatták ugyan a digitális tér szabályait, de nem eltörlik, hanem továbbfejlesztik azokat.
„Azok a vállalatok, amelyek már most hangsúlyt helyeznek erre a területre, hosszú távon versenyelőnyhöz jutnak. Mi a Profession.hu-nál pontosan ezt tesszük: igyekszünk követni, megérteni és minél gyorsabban, minél hatékonyabban alkalmazni az új technológiát. A célunk továbbra is az, hogy az oldalunkon megjelenő hirdetések a leghatékonyabban jussanak el az álláskeresőkhöz, legyen szó akár hagyományos, akár AI-alapú keresésről”
– fogalmazott Tüzes Imre.
Kapcsolódó cikkeink
Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >A jövő íze, csomagolása, ritmusa – innovációs térkép 2025-re
Új korszak küszöbén áll az FMCG-piac: a globális gazdasági nyomás…
Tovább olvasom >
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >