Ifo: második hónapja romlott a német üzleti hangulat novemberben
Novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Az ifo kedden azt közölte, hogy a novemberi üzleti hangulatindexe 90,7 pontra süllyedt az októberi 92,5 pontról. Öt hónap javulás után novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a mutató. Elemzők némileg nagyobb mértékű romlás mellett 90,1 pontot vártak.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató 90 pont lett, minimálisan gyengült az októberi 90,4 pontról. Szakértők jóval rosszabb adatra, 87 pontra számítottak novemberre.
A hat hónapra előretekintő mutató ugyanakkor 91,5 pontra esett az októberi 94,7 pontról. Szakértők kevésbé romló adatot, 93,5 pontot vártak.
Tavaly novemberben az átfogó mutató 94,6 ponton állt. Idén eddig az index mélypontja áprilisban volt, 74,3 ponttal.
A koronavírus-járvány hatásaként a német gazdaság a második világháború óta a legmélyebb válságba jutott, a GDP 9,7 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző három hónaphoz képest.
Kedden közölt végleges adatok szerint a harmadik negyedévben a GDP rekordmértékben, 8,5 százalékkal nőtt negyedéves összevetésben. Éves szinten 3,9 százalékos csökkenést jegyeztek fel, jóval kisebbet a második negyedévi 11,3 százalékos esésnél.
Az ifo azzal számol, hogy a folyó negyedik negyedévben ismét zsugorodhat a német GDP, a német gazdaság élénkülése megtorpan a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, ami a kereslet visszaesésével párosul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >