Ifo: második hónapja romlott a német üzleti hangulat novemberben
Novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Az ifo kedden azt közölte, hogy a novemberi üzleti hangulatindexe 90,7 pontra süllyedt az októberi 92,5 pontról. Öt hónap javulás után novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a mutató. Elemzők némileg nagyobb mértékű romlás mellett 90,1 pontot vártak.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató 90 pont lett, minimálisan gyengült az októberi 90,4 pontról. Szakértők jóval rosszabb adatra, 87 pontra számítottak novemberre.
A hat hónapra előretekintő mutató ugyanakkor 91,5 pontra esett az októberi 94,7 pontról. Szakértők kevésbé romló adatot, 93,5 pontot vártak.
Tavaly novemberben az átfogó mutató 94,6 ponton állt. Idén eddig az index mélypontja áprilisban volt, 74,3 ponttal.
A koronavírus-járvány hatásaként a német gazdaság a második világháború óta a legmélyebb válságba jutott, a GDP 9,7 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző három hónaphoz képest.
Kedden közölt végleges adatok szerint a harmadik negyedévben a GDP rekordmértékben, 8,5 százalékkal nőtt negyedéves összevetésben. Éves szinten 3,9 százalékos csökkenést jegyeztek fel, jóval kisebbet a második negyedévi 11,3 százalékos esésnél.
Az ifo azzal számol, hogy a folyó negyedik negyedévben ismét zsugorodhat a német GDP, a német gazdaság élénkülése megtorpan a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, ami a kereslet visszaesésével párosul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >