Ifo: második hónapja romlott a német üzleti hangulat novemberben
Novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Az ifo kedden azt közölte, hogy a novemberi üzleti hangulatindexe 90,7 pontra süllyedt az októberi 92,5 pontról. Öt hónap javulás után novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a mutató. Elemzők némileg nagyobb mértékű romlás mellett 90,1 pontot vártak.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató 90 pont lett, minimálisan gyengült az októberi 90,4 pontról. Szakértők jóval rosszabb adatra, 87 pontra számítottak novemberre.
A hat hónapra előretekintő mutató ugyanakkor 91,5 pontra esett az októberi 94,7 pontról. Szakértők kevésbé romló adatot, 93,5 pontot vártak.
Tavaly novemberben az átfogó mutató 94,6 ponton állt. Idén eddig az index mélypontja áprilisban volt, 74,3 ponttal.
A koronavírus-járvány hatásaként a német gazdaság a második világháború óta a legmélyebb válságba jutott, a GDP 9,7 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző három hónaphoz képest.
Kedden közölt végleges adatok szerint a harmadik negyedévben a GDP rekordmértékben, 8,5 százalékkal nőtt negyedéves összevetésben. Éves szinten 3,9 százalékos csökkenést jegyeztek fel, jóval kisebbet a második negyedévi 11,3 százalékos esésnél.
Az ifo azzal számol, hogy a folyó negyedik negyedévben ismét zsugorodhat a német GDP, a német gazdaság élénkülése megtorpan a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, ami a kereslet visszaesésével párosul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >