Ifo: második hónapja romlott a német üzleti hangulat novemberben
Novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Az ifo kedden azt közölte, hogy a novemberi üzleti hangulatindexe 90,7 pontra süllyedt az októberi 92,5 pontról. Öt hónap javulás után novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a mutató. Elemzők némileg nagyobb mértékű romlás mellett 90,1 pontot vártak.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató 90 pont lett, minimálisan gyengült az októberi 90,4 pontról. Szakértők jóval rosszabb adatra, 87 pontra számítottak novemberre.
A hat hónapra előretekintő mutató ugyanakkor 91,5 pontra esett az októberi 94,7 pontról. Szakértők kevésbé romló adatot, 93,5 pontot vártak.
Tavaly novemberben az átfogó mutató 94,6 ponton állt. Idén eddig az index mélypontja áprilisban volt, 74,3 ponttal.
A koronavírus-járvány hatásaként a német gazdaság a második világháború óta a legmélyebb válságba jutott, a GDP 9,7 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző három hónaphoz képest.
Kedden közölt végleges adatok szerint a harmadik negyedévben a GDP rekordmértékben, 8,5 százalékkal nőtt negyedéves összevetésben. Éves szinten 3,9 százalékos csökkenést jegyeztek fel, jóval kisebbet a második negyedévi 11,3 százalékos esésnél.
Az ifo azzal számol, hogy a folyó negyedik negyedévben ismét zsugorodhat a német GDP, a német gazdaság élénkülése megtorpan a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, ami a kereslet visszaesésével párosul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >