Ifo: második hónapja romlott a német üzleti hangulat novemberben
Novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Az ifo kedden azt közölte, hogy a novemberi üzleti hangulatindexe 90,7 pontra süllyedt az októberi 92,5 pontról. Öt hónap javulás után novemberben már a második egymást követő hónapban romlott a mutató. Elemzők némileg nagyobb mértékű romlás mellett 90,1 pontot vártak.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató 90 pont lett, minimálisan gyengült az októberi 90,4 pontról. Szakértők jóval rosszabb adatra, 87 pontra számítottak novemberre.
A hat hónapra előretekintő mutató ugyanakkor 91,5 pontra esett az októberi 94,7 pontról. Szakértők kevésbé romló adatot, 93,5 pontot vártak.
Tavaly novemberben az átfogó mutató 94,6 ponton állt. Idén eddig az index mélypontja áprilisban volt, 74,3 ponttal.
A koronavírus-járvány hatásaként a német gazdaság a második világháború óta a legmélyebb válságba jutott, a GDP 9,7 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző három hónaphoz képest.
Kedden közölt végleges adatok szerint a harmadik negyedévben a GDP rekordmértékben, 8,5 százalékkal nőtt negyedéves összevetésben. Éves szinten 3,9 százalékos csökkenést jegyeztek fel, jóval kisebbet a második negyedévi 11,3 százalékos esésnél.
Az ifo azzal számol, hogy a folyó negyedik negyedévben ismét zsugorodhat a német GDP, a német gazdaság élénkülése megtorpan a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, ami a kereslet visszaesésével párosul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >