Időt kérnek
Noha minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy sok időt tölt bevásárlással, egyelőre csupán a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derül ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből.
A reprezentatív felmérés 1299 résztvevő megkérdezésével készült az internetet használó magyar lakosság körében 2019 decemberében. Mint kiderült, a hazai fogyasztók fele hétköznapokon akár minden nap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pár naponta felkeres egy szupermarketet, tízből három magyar pedig a hétvégéjéből is jó pár órát tölt nagybevásárlással.
A felmérés szerint a lakosság fele 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, 20 százaléka pedig több mint négy órát tölt élelmiszer-vásárlással.
A Kifli.hu a felmérés során megkérdezte az embereket, mi zavarja őket a leginkább a boltokban történő vásárlás során. A válaszadók szerint a legnagyobb nehézséget az okozza, hogy nem kapnak meg minden terméket egy helyen, nagy a tömeg, nyáron túl hideg, télen túl meleg van az üzletekben. További zavaró tényezőként sorolták fel a sorban állást, az időveszteséget, a cipekedést, illetve azt, mennyire bosszantó, ha otthon jut eszükbe, hogy valamit elfelejtettek megvenni.
A Kifli.hu kíváncsi volt, mivel töltenék a vásárlók azt a négy órát, amit jelenleg bevásárlásra fordítanak. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi. A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét. //
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Megindult a grillszezon: több mint 300 grill- és bográcstermék érhető el a Kifli.hu-n
Májusban a változatos időjárás ellenére is berobbant a grillszezon: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >