Időt kérnek
Noha minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy sok időt tölt bevásárlással, egyelőre csupán a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derül ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből.
A reprezentatív felmérés 1299 résztvevő megkérdezésével készült az internetet használó magyar lakosság körében 2019 decemberében. Mint kiderült, a hazai fogyasztók fele hétköznapokon akár minden nap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pár naponta felkeres egy szupermarketet, tízből három magyar pedig a hétvégéjéből is jó pár órát tölt nagybevásárlással.
A felmérés szerint a lakosság fele 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, 20 százaléka pedig több mint négy órát tölt élelmiszer-vásárlással.
A Kifli.hu a felmérés során megkérdezte az embereket, mi zavarja őket a leginkább a boltokban történő vásárlás során. A válaszadók szerint a legnagyobb nehézséget az okozza, hogy nem kapnak meg minden terméket egy helyen, nagy a tömeg, nyáron túl hideg, télen túl meleg van az üzletekben. További zavaró tényezőként sorolták fel a sorban állást, az időveszteséget, a cipekedést, illetve azt, mennyire bosszantó, ha otthon jut eszükbe, hogy valamit elfelejtettek megvenni.
A Kifli.hu kíváncsi volt, mivel töltenék a vásárlók azt a négy órát, amit jelenleg bevásárlásra fordítanak. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi. A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét. //
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kisgyermekes családokat támogat a Kifli.hu és Hosszú Katinka a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal
Ötven nehéz sorsú család részesül a Kifli.hu és Hosszú Katinka…
Tovább olvasom >További cikkeink
NIQ-leckék a modern trade világából
A volumenszámok egyre inkább kedvezőek, jövő évre mérsékelt növekedés várható.…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >