Időt kérnek
Noha minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy sok időt tölt bevásárlással, egyelőre csupán a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derül ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből.
A reprezentatív felmérés 1299 résztvevő megkérdezésével készült az internetet használó magyar lakosság körében 2019 decemberében. Mint kiderült, a hazai fogyasztók fele hétköznapokon akár minden nap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pár naponta felkeres egy szupermarketet, tízből három magyar pedig a hétvégéjéből is jó pár órát tölt nagybevásárlással.
A felmérés szerint a lakosság fele 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, 20 százaléka pedig több mint négy órát tölt élelmiszer-vásárlással.
A Kifli.hu a felmérés során megkérdezte az embereket, mi zavarja őket a leginkább a boltokban történő vásárlás során. A válaszadók szerint a legnagyobb nehézséget az okozza, hogy nem kapnak meg minden terméket egy helyen, nagy a tömeg, nyáron túl hideg, télen túl meleg van az üzletekben. További zavaró tényezőként sorolták fel a sorban állást, az időveszteséget, a cipekedést, illetve azt, mennyire bosszantó, ha otthon jut eszükbe, hogy valamit elfelejtettek megvenni.
A Kifli.hu kíváncsi volt, mivel töltenék a vásárlók azt a négy órát, amit jelenleg bevásárlásra fordítanak. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi. A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét. //
Kapcsolódó cikkeink
IWG-felmérés: a hibrid munkavégzés előnyei
Az International Workplace Group legújabb tanulmánya szerint a hibrid munkavégzés…
Tovább olvasom >Exkluzív Marks & Spencer-termékekkel bővít a Kifli.hu
Jelentősen bővíti exkluzív együttműködését a brit Marks & Spencer márkával…
Tovább olvasom >Rekordarányban kerültek saját márkás termékek a vásárlók kosarába
Februárban a Kifli.hu vásárlóinak több mint háromnegyede választott az online…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy kicsi torma mindenkinek kell
A húsvéti asztalról, a sonka és a tojás mellől nem…
Tovább olvasom >Sonkák az árérzékenység hálójában
Nagyjából a tavalyi számokat és trendeket várják a sonkagyártók az…
Tovább olvasom >