Idősödik és véleményez a jövő átlagfogyasztója

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 10. 31. 08:00

Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója a nemzetközi fogyasztási trendek hazai begyűrűzéséről beszélt. Humorral bőségesen fűszerezett előadásában utalt arra, hogy a nemzetközi hálózatban készített felmérés szerint a jövő fogyasztója sokkal tudatosabb lesz, egyszerű vásárlóból kommentátorrá növi ki magát, és az internet adta lehetőségeknek köszönhetően véleményformáló hatása végtelenné válik, akár tönkre is tehet egy vállalatot.Kozák Ákos nem számít a kereskedők és gyártók gyors reagálására. Egy kis kifutási időt adhat nekik, hogy Magyarországon még gyermekcipőben jár a civil érdekvédelem, főleg a fogyasztóvédelem, a vásárlói klubok szervezése, de a trend itt toporog a közelünkben.
Egy másik hamarosan itthon is érezhető változás a jó anyagi körülmények között lévő „ezüstrókák” megjelenése a piacon, akik vásárlóerejüknél fogva 10-15 éven belül megkövetelik maguknak, hogy helyet kapjanak a kommunikációs térben, a hirdetések róluk, nekik is szóljanak, és igényeiket a kereskedők rájuk szabott ajánlatokkal válaszolják meg. A GfK igazgatója szerint tőlünk nyugatabbra már kézzelfoghatóan megváltozott a márkák helyzete, nemcsak a termékek, a kereskedők is márkává váltak, sőt médiumként is üzemelnek. A kommunikáció kétoldalúvá vált, a vásárolj! helyett a vegyél részt!, mondj vélemény! üzenettel találkozik a ma és a holnap fogyasztója.

Kapcsolódó cikkeink