Idősödik és véleményez a jövő átlagfogyasztója
Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója a nemzetközi fogyasztási trendek hazai begyűrűzéséről beszélt. Humorral bőségesen fűszerezett előadásában utalt arra, hogy a nemzetközi hálózatban készített felmérés szerint a jövő fogyasztója sokkal tudatosabb lesz, egyszerű vásárlóból kommentátorrá növi ki magát, és az internet adta lehetőségeknek köszönhetően véleményformáló hatása végtelenné válik, akár tönkre is tehet egy vállalatot.Kozák Ákos nem számít a kereskedők és gyártók gyors reagálására. Egy kis kifutási időt adhat nekik, hogy Magyarországon még gyermekcipőben jár a civil érdekvédelem, főleg a fogyasztóvédelem, a vásárlói klubok szervezése, de a trend itt toporog a közelünkben.
Egy másik hamarosan itthon is érezhető változás a jó anyagi körülmények között lévő „ezüstrókák” megjelenése a piacon, akik vásárlóerejüknél fogva 10-15 éven belül megkövetelik maguknak, hogy helyet kapjanak a kommunikációs térben, a hirdetések róluk, nekik is szóljanak, és igényeiket a kereskedők rájuk szabott ajánlatokkal válaszolják meg. A GfK igazgatója szerint tőlünk nyugatabbra már kézzelfoghatóan megváltozott a márkák helyzete, nemcsak a termékek, a kereskedők is márkává váltak, sőt médiumként is üzemelnek. A kommunikáció kétoldalúvá vált, a vásárolj! helyett a vegyél részt!, mondj vélemény! üzenettel találkozik a ma és a holnap fogyasztója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >5500 szépségrajongóval telt meg az MVM Dome
Minden korábbinál nagyobb érdeklődés mellett zajlott le május 23–24. között…
Tovább olvasom >Sikerrel zárult a III. REL Szervezők Napja
Magyarország élen jár a rövid ellátási láncok támogatásában – hangzott…
Tovább olvasom >