Idén újra lesz Reklámzabálók Éjszakája
Egy év kihagyás után idén újra „falhatja” a reklámokat az éhező közönség, május 28-án kerül megrendezésre a Reklámzabálók Éjszakája és Délutánja, az évről évre nagyobb érdeklődés miatt új helyszínen, a Millenáris B csarnokában.
„Kapcsolj pozitívra!” – hangzik az idei reklámmustra jelmondata, hiszen Magyarországra alapvetően a reklámellenesség a jellemző – indította Borsos Sándor, az esemény főszervezője a rendezvény csütörtöki sajtótájékoztatóját. Ennek ellenére a Reklámzabálók Éjszakájára a 10 év alatt 90 ezer látogató volt kíváncsi.
Ez a szám azt jelzi, hogy van érdeklődés az igényes, informatív, kreatív és figyelemfelkeltő reklámra – hangzott el. Mivel tavaly nem került sor a program megrendezésére, idén már délben elkezdődnek a vetítések: délután a 2010-es, a 20 órától hajnalig tartó esti blokkban pedig az idei év legjobb reklámjai lesznek láthatók. Az évek alatt megszokott minőségi és színes programok mellett most számos újítással készülnek a szervezők.
Nemzetközileg is példamutató újításként szakmai előadásokat tartanak: Sas István reklámszakember a műfaj sokéves hagyományát elemzi kihegyezve arra, hogy a közönségnek (és az internetes közösségnek) milyen erős hatása van egy kampány sikerére vagy bukására. Pap-Váry Árpád egy érdekes összeállítás segítségével mutatja meg a „product placement” vagyis a termékelhelyezés legtökéletesebb megjelenítéseit a reklámvilágban – ismertette a programot Borsos Sándor.
Ezenkívül kiemelte: idén a tudatosság, a környezetvédelem, a fenntarthatóság és az egészséges életmód koncepciója köré csoportosították a levetítésre kerülő filmeket, valamint az egész rendezvény felépítését. Első ízben egy társrendezvény kíséri a „lakomát”, a Millenáris Park melletti Marczibányi Sportcentrumban megrendezik a Sportzabálók Napját. „A reklámok célja nemcsak az eladás ösztönzése és a szórakoztatás. Tanítaniuk is kell, felhívni a figyelmet a társadalmilag is fontos üzenetekre” – mondta el Borsos Sándor, amikor a sportnap programjáról beszélt.
A sportzabálók ingyenes rendezvényén számos sportág képviselteti magát a csapatsportoktól kezdve a tánc különböző ágain át egészen a szellemi sportokig. Híres sportolók is megtisztelik a rendezvényt, Katus Attila többszörös világ- és Európa-bajnok aerobikedző megmozgatja a nézők filmnézésben elgémberedett izmait. A nap támogatója a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NEFMI) Sportállamtitkársága.
Számos egyéb elem is mutatja az esemény tudatosságát a filmek témáján és a sportnapon kívül: szelektív szemétgyűjtés lesz mindkét helyszín egész területén, őrzött kerékpártárolóról gondoskodnak, valamint az esemény fővédnöke a Természetvédelmi Világalap (WWF), amelynek a támogatásért cserébe a reklámzabálók felajánlották a rendezvény bevételének 2,5 százalékát. Dakó Andrea a WWF kommunikációs- és marketingigazgatója kiemelte: örömmel üdvözölik a felkérést a védnökségre és a kezdeményezést a tudatos gondolkodás erősítésére.
Bár még mindig elenyésző a környezetvédelmi témák száma a reklámokban, bíznak benne, hogy az ilyen kezdeményezésekkel és összefogással a fenntartható fejlődés, a környezettudatosság témájának növelés a reklámfilmekben gondolkodásformáló változást idézhet elő – mondta az igazgató. Átadják a Zöld Ifjú Penge díjat, ennek pályázatára fiatal kreatívok munkáit várták. A „zöld” szó az idei koncepciót tükrözi. A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) támogatásával adják át az idei elismeréseket, amelyekről egy közéleti és egy szakmai zsűri, valamint a nagyközönség dönt – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >