Idén másodjára rendezik meg a CSR Tudatossági Hetet
Tavaly indult útjára a Svéd Kereskedelmi Kamara szervezésében a CSR Tudatossági Hét Magyarországon. A tavalyi biztató eredmények után, idén június 27. és július 3. között ismét lehetősége lesz számos vállalatnak és szervezetnek felhívni a figyelmet a CSR fontosságára és egy közös gondolkodás elindítására akár vállalaton belül, akár a szervezetek között.
Immár második alkalommal rendezik meg Magyarországon a CSR Tudatossági Hetet, június 27. és július 3. között. A Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara kezdeményezésére indult kampány célja, hogy tagjai és a magyar vállalati szféra körében felhívja a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára. Ezenkívül inspirálni szeretnék a résztvevőket arra, hogy új utakat találjanak felelősségvállalási tevékenységük kiterjesztésére, valamint kommunikációjára.
A kampányba már tavaly is számos magyarországi vállalat, kamara és szervezet bekapcsolódott, köztük az Advantage Austria, az AmCham, a Belgabiz, a Danish Business Club, a Dutcham, a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara, a Swisscham, a Bridge Budapest, az ÖKA, az AIPM, a HotelHero, a Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC), az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvány, a LEO FM és a Nagycsaládosok Országos Egyesület. Idén pedig az elsők között jelezte csatlakozási szándékát például az Irish-Hungarian Business Circle, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara, az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége), a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége, továbbá a Menedzserek Országos Szövetsége, valamint a Magyar Gumiabroncs Szövetség is részt vesznek a kampányban. A CSR Tudatossági Héthez minden érdeklődő csatlakozhat a közös logó és a #csrawarenessweek2022 hashtag használatával.
A tavalyi, első kampány nagyon jó eredményeket hozott: összesen 160 poszt, illetve újságcikk született, 80 vállalat, 40 szervezet és 20 magánszemély osztotta meg CSR-rel kapcsolatos híreit és gondolatait. Az akció által láthatóvá vált, milyen szerteágazó lehet ez a terület: a gyerekek támogatásától az egészségügy segítésén át a diverzitás, a fenntarthatóság és a munkatársak elégedettségéig és jóllétéig számos témát lefedtek a résztvevők.
“Kíváncsian várjuk, hogy az idén résztvevő szervezetek milyen témákat, kampányokat fognak publikálni. A CSR ma már szerves része az üzleti életnek, mégis gyakran csak cégen belül tudnak az ilyen jellegű tevékenységről. Fontosnak tartjuk, hogy ezek a kezdeményezések szélesebb körben is ismertté váljanak, hogy ezáltal más vállalatokat is inspiráljanak arra, hogy belekezdjenek egy hosszú távú, fenntartható CSR stratégia kialakításába.”
– mondta Jakab Roland, a Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara elnöke.
Svédország Nagykövetsége tavaly készíttetett egy felmérést magyarországi cégek körében. Ennek alapján azt már érzékelik a vállalatok, hogy nemcsak az ügyfelek, hanem a meglévő és potenciális munkavállalók számára is fontos üzenet, hogy milyen CSR-tevékenységet végeznek. További érdekesség, hogy a cégek háromnegyede ajánlott már fel pénzt jótékonysági célra, de például 56 százalékuk részt vett önkéntes munkában is. Nem csupán a nagyvállalatok aktívak ezen a téren: a kis- és középvállalatok hasonló arányban támogatnak civil szervezeteket. Mivel azonban sokan nem foglalkoznak ennek kommunikálásával tudatosan, ezért nem tud róluk a nyilvánosság. A CSR Tudatossági Hét éppen ezen kíván változtatni.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco publikálta Sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási jelentését
A Tesco immár negyedik alkalommal mutatja be transzparensen, mit tesz…
Tovább olvasom >Open for Business: komoly gazdasági előnyei vannak a LMBTQ+ befogadásnak
A globális nagyvállalatokat magába foglaló Open for Business koalíció a…
Tovább olvasom >Zéró kibocsátásban gondolkozik a Lidl 2050-re
A Lidl új, ambiciózus klímacélok mentén elkötelezte magát amellett, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >