Idén már a Tesco 16 stratégiai szállítópartnere publikálja az élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adatait
A Tesco elkötelezetten küzd az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért a teljes értékláncban, és évente publikálja élelmiszerhulladék-jelentését, öt év alatt pedig 69%-kal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét. Példáját idén 16 közép-európai szállítója követte, köztük a baromfitenyésztéssel foglalkozó magyar Master Good cégcsoport, amelynek élelmiszer-feleslegéből 2021-ben 43 620 tonnát biotechnológiai alapanyagként, 4145 tonnát pedig állati takarmányozásra hasznosítottak újra.
Az élelmiszer-hulladék problémája túlságosan nagy horderejű ahhoz, hogy egyetlen vállalat képes legyen megoldani azt. Ezért szállítóinkat arra ösztönözzük, hogy hozzánk hasonlóan tegyék közzé saját élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy közép-európai sajátmárkás termékeink szállítói közül idén már 16-an hozzák nyilvánosságra ezzel kapcsolatos beszámolójukat, 7-tel többen, mint előző évben. Szállítóink ilyen nagy arányú elköteleződése jelentősen növeli ellátási láncunk fenntarthatóságát.– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója. Magyarországon a kiskereskedők közül a Tesco elsőként tette közzé a működése során keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, és 2020-ban már elérte az ENSZ 12.3-as Fenntartható Fejlődési Célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól.
Az élelmiszer-pazarlás elleni harc nem csupán a bolygó, hanem az üzleti működés szempontjából is fontos
A WRAP által nemrég megjelentetett, 1200 értékesítési hely és 200 vállalat bevonásával 17 országban végzett felmérés egyértelműen rámutat, hogy 1 USA dollár befektetése a tevékenységbe 14 dollárnyi hasznot jelent, miközben a világon évente 940 milliárd dollár értékű élelmiszer megy veszendőbe. – A jelenlegi, újabbnál újabb kihívásokat tartogató időszakban a kereskedők, a szállítók és a vásárlók számára is egyre sürgetőbbé válik az élelmiszer-hulladék megelőzése. A pazarlás ugyanis hozzájárul a globális felmelegedéshez, és pénztárcánkra is negatív hatással van. Szállítóinkon kívül ezért vásárlóink számára is hangsúlyozzuk a téma fontosságát, és hasznos tippeket, tanácsokat osztunk meg velük az élelmiszer-pazarlás elkerülése érdekében, ezzel is spórolásra ösztönözve őket.– tette hozzá Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A Tesco egyik sajátmárkás szállítójaként a magyar Master Good cégcsoport is részt vesz az élelmiszer-pazarlás elleni harcban
A szabadtartásban, természetes táplálékon nevelt tanyasi csirkéből készült termékeket szállító családi vállalkozás 2017-ben kötelezte el magát a működésében keletkező élelmiszer-hulladék 50 százalékos csökkentése mellett, melyet 2030-ig tervez megvalósítani. A 2021-ben náluk termelődő 47 777 tonna élelmiszer-feleslegből 43 620 tonnát biotechnológiai alapanyagként, 4145 tonnát pedig állati takarmányozásra hasznosítottak újra, így működésükben mindössze 740 tonna élelmiszer-hulladék keletkezett, ami az értékesített termékek mindössze 0,39 százalékát teszi ki.
Tesco
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >