Idén már 7 millió forinttal segíti a Generali EnterPRIZE programja a fenntartható vállalkozásokat
A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000 európai vállalkozást kérdeztek a fenntarthatóság terén tett erőfeszítéseikről) kiderült, hogy évről évre egyre több magyar KKV rendelkezik megvalósított fenntarthatósági stratégiával, vagy tervezi annak bevezetését. 2023-ban ez a szám már elérte a 38%-ot, mely 4%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest.
Elmondható, hogy európai szinten az elköteleződéssel nincs gond, azonban számos tényező – köztük a finanszírozás hiányossága – megnehezíti ezen célok elérését a kontinensen, így Magyarországon is. A fenntarthatósági tervek megvalósításának elősegítése érdekében hívta életre a Generali Csoport az EnterPRIZE névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programját 2021-ben, amelyhez a Generali Biztosító is csatlakozott. A Generali Csoportnak az EnterPRIZE pályázattal célja, hogy megadja a szükséges szakmai támogatást hazánkban – és nemzetközi szinten is –, hiszen Európa szerte egyre több vállalkozás tesz lépéseket a fenntarthatósági ambíciók megvalósítására.
Az első közös lépések
A környezetvédelem kategóriában a pályázatra olyan KKV-knak érdemes jelentkezni, akik működésük során kiemelten fontosnak tartják a környezetvédelmet, a fenntarthatóság elsődleges célként szerepel a működésük során és tevékenységükkel egyértelmű pozitív hatást gyakorolnak a környezetre – legyen szó újrahasznosításról, edukációról, káros anyagok kibocsátásának csökkentéséről, vagy akár megújuló energiaforrások használatáról.
Az idén először megpályázható közösségi kategóriában azok a vállalatok jelentkezhetnek, akik mikrokörnyezetükben, valamint a munkahelyi közösségek alakítása, fejlesztése terén is előnyben részesítik a fenntarthatósági szempontokat, beépítik azokat a mindennapi tevékenységükbe és a működésüket meghatározó irányelvekbe egyaránt, javítva ezzel az érintettek jóllétét, életminőségét, vagy pozitív hatást gyakorolnak a mikrokörnyezetükre.
A pályázat nyerteseit az EnterPRIZE program szakmai zsűrije – Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) ügyvezető igazgatója, Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője, Pinczés Marianna, a 2021-es EnterPRIZE-győztes vállalkozás, a Grapoila márka megálmodója, a Virgin Oil Press Kft. ügyvezetője; Omar Balducci, a Lucart Csoport Közép-Kelet-Európáért felelős kereskedelmi igazgatója, valamint a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója, Erdős Mihály és az EnterPRIZE program hazai vezetője, Földi-Tamás Ildikó választják ki.
A kategóriák nyertesei egyenként bruttó 7 millió forintos támogatásban részesülnek, ezzel támogatva a benyújtott programjuk megvalósítását. A nyertesek a Generali Csoport nemzetközi EnterPRIZE pályázatára is továbbjuthatnak. Emellett a pályázat győztesei a pénzdíjon felül tagjai lesznek a hazai EnterPrize Alumni közösségnek, ami lehetőséget biztosít a jó gyakorlatok megosztására, és a vállalkozások fenntarthatósági törekvéseik előmozdítására is.
A pályázatok benyújtási határideje: 2024. május 13.
A Generali SME EnterPRIZE KKV fenntarthatósági pályázatára 2024. április 8-tól várják a jelentkezéseket. További információ ide kattintva érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: Lassú emelkedés kezdődhet a kkv-knál
Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak…
Tovább olvasom >Az EP jóváhagyta az EU közös agrárpolitikájának felülvizsgálatát
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén jóváhagyta a közös agrárpolitika…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >