Idén is Szerelmem a Trade Marketing

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 09. 00:44

Kátai Ildikó Valentin-napra hangoló bevezetőjével, miszerint Barbie és Ken újra összejöttek, támasztotta alá a témaválasztás aktualitását.

A konferencia díszvendége Prof. Dr. Bernd Hallier, a kölni székhelyű Európai Kereskedelmi Intézet (EHI) vezetője volt, aki „Híres házasságok és válások Európában” című prezentációjával a nemzetközi hátteret és kitekintést biztosította. Történeti tengely mentén vázolta fel a kereskedelmi életciklusokat, a nagyáruházak, önkiszolgáló üzletek megjelenését, a szegmentáció, diverzifikáció és differenciálódás szempontjait. A további előadásokhoz élettapasztalata és gyakorlati ismeretei alapján szólt hozzá, kapcsolódott kérdésekkel.

Nincs recept, csak sikertörténet

„Álmodozások és a realitás – mi a kultúrája, kimenete a fúzióknak, válásoknak?” összetett kérdésre kereste a választ Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem tanára, a Trendinspirációs Műhely tulajdonos-igazgatója. A változás elméletének nehézség- és problémadimenziójú megközelítése után változatos példákkal erősítette meg állítását, miszerint a márkavásárlásokra és a sikeres továbbvitelre nincs egységes recept, csak egyedi sikertörténetek és kudarcok léteznek, amik vagy igazolják, vagy megcáfolják a gazdasági /tulajdonosi szinten meghozott döntéseket.

„Cáfolandó: egy házasság mindig zsákbamacska” állította Szabó Péter, az Unilever Magyarország Kft. frissen kinevezett Customer Marketing vezetője a Sara Lee kozmetikai márkáinak – Gabi, Zwitsal, Radox, DushDas, Neutral – felvásárlása kapcsán. Az Unilever történetében az organikus növekedés mellett mindig fontos szerepet játszottak a felvásárlások. A meglepetések kivédéséhez alapos központi előkészítő munkára volt szükség, idén pedig a tervezettek gondos, helyi szintű lebonyolítása következik. Magyarországon a Gabi márka portfólióba emelése jelent igazi áttörést, mivel így a hazai babaápolás aktív szereplőjévé válik az Unilever.

„Kié a hozomány, a vőlegényé, a vásárlóé?” címet adta előadásának Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

A legfontosabb két szempont évek óta változatlan. „Gyorsan és könnyen megtalálom az eladótérben, amit keresek”. Ez a hatékonyságra törekvő elvárás a Nielsen legutóbbi ShopperTrends felmérése során a második helyről most az elsőre került. A korábbi listavezető lett a második: „Megtalálok egy helyen minden árucikket, amelyre szükségem van”. A növekedés leghatékonyabb forrása továbbra is a releváns, megkülönböztető értékekre alapozó márkaépítés.

Egy hajóban

„Bevehető vár, bajvívás a királylányért” címmel mutatta be Haiman Ferenc, a Lekkerland Magyarország Kft. tulajdonos-ügyvezetője a közelmúltban lezajlott változások hátterét. Az anyacég a benzinkút-hálózatok, gyorséttermi egységek magas színvonalú kiszolgálására szakosodott. A méretgazdaságosság elérése érdekében hazánkban a belépés után további üzletszerzést céloztak meg.

A globális válság hatására azonban végül a cégeladás mellett döntöttek. Több jelentkező közül a királylány kezét, vagyis a magyar Lekkerland tulajdonjogát a korábbi hazai menedzsmentet képviselő, pénzügyi befektetővel támogatott fél nyerte el. Mostanra nyereséges, megnövelt hazai és régiós vevőkörrel rendelkező, rugalmas, innovatív vállalkozássá váltak.

„Minél nagyobb, annál jobb?” tette fel a költői kérdést Király Krisztián, a Pick Szeged Zrt. trade marketing menedzsere a PICK és a HERZ közel 150 éves történelmének és kapcsolatának áttekintése nyomán. A PICK és a HERZ márka 2010 óta ismét egy hajóban, immár a Bonafarm-csoport hajójában evez. A tavalyi évtől kezdődően indult a HERZ márka újrapozicionálása, a két márka differenciálása. Míg a PICK megőrizte tradicionális, megbízható, magas minőségű, hiteles, családos korosztályokat megszólító szerepét, addig a HERZ a trendi, újdonságokra nyitott, egészségtudatos életmódra törekvő, de sokszor rohanó életet élő fiatal felnőttek felé fordult.

Kettőből egy

„Mi az előnye egy vegyes házasságnak?”, vagyis hogyan erősíti egymást egy vizuális kommunikációban jártas vállalat, az olasz hátterű OSG és egy instore eszközöket gyártó hazai szereplő, a Form együttműködése? Az OSG Hungary kereskedelmi igazgatója, Kárpáti András és az újonnan létrejött OSG Form Kft. ügyvezető igazgatója, Balázs Gábor közös prezentációban mutatták be azt, hogy egy 100 százalékban magyar, rugalmas vállalkozás hogyan tud beilleszkedni egy nemzetközi cégcsoport működésébe, elemezték a kezdeti nehézségeket és a jövőben rejlő lehetőségeket.

„Esküvő után” címmel Radó Tibor, a POS Media Célcsoport Hungary Kft. ügyvezetője mondta el a két hasonló profilú, ambient és instore területen működő, a korábbi időkben konkurens cég összeolvadásának történetét. Többek között a regionális piaci konszolidáció veszélye hajtotta egymás karjaiba a két felet, ahol egyik oldalon a nemzetközi háttér, másik oldalon a hazai növekedés volt a stafírung.

„Csak a változás állandó – Újra jön az EuroShop” közölte az örömhírt Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf hazai képviselete, a BD-Expo Kft. ügyvezetője. A kiskereskedelem és a beruházási javak vezető nemzetközi szakvásárát 3 évente rendezik meg. A százezer négyzetmétert meghaladó kiállítási terület több mint százezer érdeklődőt vonz. De számos díjátadó, konferencia, fórum és egyéb kapcsolódó rendezvény, például szervezett boltlátogatás is várja a szakmai látogatókat.

Díjazták a legjobbakat

Az esemény záróakkordjaként „Az Év Trade Marketingese 2010” verseny ünnepélyes díjkiosztójára került sor. A díjakat a Trade Marketing Klub alapítói nevében Csiby Ágnes, az In-store Team Kft. ügyvezetője adta át.

A csapatkategóriában különdíjat vehetett át a Coca-Cola Trade Marketing csapata képviseletében Merész Tamás Business Development Manager. „Az Év Trade Marketing Team 2010” címet idén az Unilever Customer Marketing csapata kapta. Az okleveleket és a díjat, Puskás Erika iparművész kisplasztikáját és az emeletes Szamos trüffeltortát Korda Petra, az Unilever Customer Marketing vezetője vette át.

Egyéni kategóriában különdíjat kapott Sára Gabriella, a Nestlé kategóriamenedzsere és Deákné Darányi Krisztina, az Univer termékcsoport-menedzsere. A megtisztelő „Az Év Trade Marketingese 2010” címet Sztankovicsné Kiss Tünde, az ICO kereskedelmi igazgatója kapta. A díjat, szalagot és tortát a tavalyi győztes, Gémes Andrea, a Storck trade marketing menedzsere adta át.

A győztesek prezentációjára „Az év legsikeresebb promóciója” verseny díjátadóján kerül majd sor április 14-én a Ramada Hotelben.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink