Idén is növekedésben a játékok piaca, az ünnepi szezon még többet lendíthet rajta
Bár az idei évi karácsonyi szezon elég sajátos lesz világszerte, a játékgyártók és -kereskedők mégsem csüggednek: nagy bevételeket várnak az év utolsó hónapjaiban.
A világjárvány összességében kedvezett a játékeladásoknak, adja hírül a BBC. A lezárások és karantén miatt a szülők több játékot vásároltak, hogy megpróbálják lekötni az otthon ragadt gyermekeiket.
Az év első kilenc hónapjában a HASBRO játékeladásai 13 százalékkal nőttek 2019-hez képest.
A Mattel által gyártott Barbie baba eladásai 15 százalékkal nőttek idáig 2020-ban.
Az ünnepi szezonban további növekedéssel számolnak, annak ellenére, hogy a családi költségvetéseknél jelenetkeznek a járvány hatásai. Ahogy azt korábban megírtuk, az idei karácsonyi költések körülbelül például az USA-ban 100 dollárral fognak elmaradni a tavaly mérthez képest, így nagyjából 540 dollárt terveznek költeni az ünnepi szezonban.
Ugyanakkor az NDP Group piackutató cég alelnöke szerint GAZDASÁGILAG NEHEZEBB IDŐKBEN A SZÜLŐK KÖNNYEBBEN MONDANAK LE SAJÁT IGÉNYEIKRŐL, HOGY BOLDOGGÁ TEGYÉK GYERMEKEIKET, FŐLEG EGY ILYEN STRESSZES ÉVBEN.
Ezzel megegyezik egy, nemrég kiadott előrejelzés is a játékpiac globális teljesítményéről. A Marketwach ismertetése szerint, a játékpiac lassuló ütemben, de folyamatosan növekszik 2020-tól 2025-ig, a tendencián az idei világjárvány sem változtat érdemben.
A JÁTÉKPIAC 2019-ES GLOBÁLIS MÉRETE 22,1 MILLIÁRD DOLLÁR VOLT, A VILÁG LEGNAGYOBB RÉGIÓS PIACA ÉSZAK-AMERIKA.
Az elemzők szerint, a piac globálisan idén is növekedéssel zár majd, hiszen a járvány miatti iskolai bezárások miatt nőtt a szülők játékvásárlási hajlandósága. Az év végi ünnepi szezon közeledtével pedig arra lehet számítani, a szülők és felnőttek pénztárcája ismét könnyebben megnyílik, ha a fiatalabb generációk tagjainak keresgélnek ajándékokat. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta –…
Tovább olvasom >NIQ: A Lidl és a Marks&Spencer a karácsonyi verseny győztesei az Egyesült Királyságban
Az NIQ iparági adatainak tanúsága szerint a Lidl mellett a…
Tovább olvasom >Közönségdíjas lett a Lidl karácsonyi reklámfilmje
A Lidl Magyarország „Különleges pillanatok csodája: egy varázslatos karácsony!” című karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >