Idén is az Extreme Digital vezeti az e-toplistát
Várkonyi Balázs, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, társtulajdonosként felállhatott Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedőinek dobogójára. A 10 legnagyobb szereplő listáját idén negyedik alkalommal publikálta a GKI Digital.
2017-ben a top 10 adta a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37%-át, ami mintegy nettó 135 milliárd forintot jelent, 5,5 millió sikeres tranzakcióval.
Az élen álló hármas – Extreme Digital, eMAG, MediaMarkt – között a lista négyéves történetének legszorosabb eredménye született. Ráadásul a mezőny 2017-ben új kihívót is kapott a cseh Alza.hu személyében, aki mindössze 4 hónapnyi érdemi magyar jelenléttel is felért a lista 8. helyére. A lista szereplőinek többsége a növekedését a magas kosárértékű műszaki termékekre alapozza. Ami viszont azzal a hátránnyal jár, hogy a cégek így sokkal nehezebben ösztönzik újravásárlásra a vásárlóikat a termékek hosszú életciklusa miatt. Valószínűleg ez állhat amögött is, hogy rendeléseik száma mindössze 8%-kal tudott emelkedni 2017-ben.
Ezzel szemben az FMCG-cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Az Auchan Online már működésének első teljes évében felért a Tesco mögötti második helyre, komoly kihívás elé állítva a piacvezetőt. Ráadásul a hipermarketláncok mögött a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny.
Kapcsolódó cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >