Idén is az Extreme Digital vezeti az e-toplistát
Várkonyi Balázs, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, társtulajdonosként felállhatott Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedőinek dobogójára. A 10 legnagyobb szereplő listáját idén negyedik alkalommal publikálta a GKI Digital.
2017-ben a top 10 adta a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37%-át, ami mintegy nettó 135 milliárd forintot jelent, 5,5 millió sikeres tranzakcióval.
Az élen álló hármas – Extreme Digital, eMAG, MediaMarkt – között a lista négyéves történetének legszorosabb eredménye született. Ráadásul a mezőny 2017-ben új kihívót is kapott a cseh Alza.hu személyében, aki mindössze 4 hónapnyi érdemi magyar jelenléttel is felért a lista 8. helyére. A lista szereplőinek többsége a növekedését a magas kosárértékű műszaki termékekre alapozza. Ami viszont azzal a hátránnyal jár, hogy a cégek így sokkal nehezebben ösztönzik újravásárlásra a vásárlóikat a termékek hosszú életciklusa miatt. Valószínűleg ez állhat amögött is, hogy rendeléseik száma mindössze 8%-kal tudott emelkedni 2017-ben.
Ezzel szemben az FMCG-cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Az Auchan Online már működésének első teljes évében felért a Tesco mögötti második helyre, komoly kihívás elé állítva a piacvezetőt. Ráadásul a hipermarketláncok mögött a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny.
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >A Tesco marad, hiába csökkent a nyeresége
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója nyilatkozatában kijelentette, hogy a cég…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >