Idén is az Extreme Digital vezeti az e-toplistát

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 10. 01. 17:14

Várkonyi Balázs, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, társtulajdonosként felállhatott Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedőinek dobogójára. A 10 legnagyobb szereplő listáját idén negyedik alkalommal publikálta a GKI Digital.

2017-ben a top 10 adta a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37%-át, ami mintegy nettó 135 milliárd forintot jelent, 5,5 millió sikeres tranzakcióval.

Az élen álló hármas – Extreme Digital, eMAG, MediaMarkt – között a lista négyéves történetének legszorosabb eredménye született. Ráadásul a mezőny 2017-ben új kihívót is kapott a cseh Alza.hu személyében, aki mindössze 4 hónapnyi érdemi magyar jelenléttel is felért a lista 8. helyére. A lista szereplőinek többsége a növekedését a magas kosárértékű műszaki termékekre alapozza. Ami viszont azzal a hátránnyal jár, hogy a cégek így sokkal nehezebben ösztönzik újravásárlásra a vásárlóikat a termékek hosszú életciklusa miatt. Valószínűleg ez állhat amögött is, hogy rendeléseik száma mindössze 8%-kal tudott emelkedni 2017-ben.

Ezzel szemben az FMCG-cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Az Auchan Online már működésének első teljes évében felért a Tesco mögötti második helyre, komoly kihívás elé állítva a piacvezetőt. Ráadásul a hipermarketláncok mögött a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny.

Kapcsolódó cikkeink