Idén csak infláció alatt nőnek az élelmiszerárak
Az Agrár Európa Tanácsadó Kft., valamint a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet által közösen készített Agrármonitor kutatás szerint növekedni fog az alsó árszegmensbe tartozó élelmiszerek iránti igény, ami a saját márkás termékek forgalmát növelheti.
Az élelmiszerek fogyasztói
árindexe már 2008. novemberében az átlagos
fogyasztói-árindex alá süllyedt, vagyis az
átlagosnál kisebb mértékben drágult,
és idén sem lesz ez másként. Ez rossz hír
a mezőgazdaságnak, mert bár egyes alap- és
üzemanyag ára csökkenni tudott, más költségek
emelkednek, ami a termelés csökkenése miatt
kevesebb terméken oszlik el.
A márkás
termékek, vagyis a felső árkategóriás
termékek iránti kereslet várhatóan nem
fog csökkenni, hiszen azt a tehetősebb réteg vásárolja,
akik ragaszkodnak a megszokott minőséghez. A középső
árkategóriást élelmiszerek azonban,
melyek közé a javarészt a magyar termékek
is tartoznak, szűkülő forgalommal kell, hogy számoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Piacra jutás, marketing, AI applikáció: kézzelfogható segítséget nyújt a SPAR Régiók Kincsei programja a kistermelők számára
Több mint 550-re emelkedett a kistermelőktől, kézműves cégektől, kisebb borászatokból…
Tovább olvasom >Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >