Idén belföldre koncentrál az Agrármarketing Centrum
A közösségi marketing intézményben a nemrég jóváhagyott marketingprogram több mint kétharmadát teszik ki a belföldi programok. A külföldi megjelenés ebben az évben a kiemelt célpiacnak számító országokra korlátozódik.
Az Agrármarketing Centrum 2010-re tervezett 1 milliárd forintos büdzséjének 67,6%-át teszik ki a belföldi programok. Ezek lényegében azt a – földművelésügyi miniszter által 2008-ban megfogalmazott – célt szolgálják, hogy a belföldi élelmiszerek kiskereskedelmében a hazai termékek aránya közelítsen a 80%-hoz. A hazai termelésű áruk térhódítását a nemzeti jelleg hangsúlyozása mellett a minőségi megkülönböztetést előtérbe helyezve szeretnék megvalósítani. Kiemelten kezelik a minőségi termékeket összefogó Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) programot, keresve a lehetőséget ezek mind szélesebb körű áruházi belistázására, illetve további kampányok segítségével kívánják felhívni rájuk a fogyasztók figyelmét. A KMÉ mellett szorosabb együttműködést terveznek a Magyar Termék védjeggyel, amelynek a magyar tömegtermékek megkülönböztetésében szánnak szerepet. A közös aktivitások elsősorban az összehangolt áruházi megjelenésekre, akciókra összpontosítanának. Hasonló célkitűzésekkel folytatódnak a termékspecifikus, közösen szervezett promóciókat ösztönző termékpálya-támogatások is. A várhatóan elfogadásra kerülő törvényi elvárásokkal összhangban még nagyobb hangsúly kerül a hungarikumok és a regionális élelmiszeripari vállalkozások termékeinek népszerűsítésére, amelyeket hazai fesztiválokon és kiállításokon fognak népszerűsíteni a fogyasztók körében.
A tervezett 2010. évi külföldi megjelenés a korábbinál kevesebb, koncentráltabb kiállítást tartalmaz, mely hagyományos magyar agrárkapcsolatok mellett a hazai és közeli piacokra koncentrál, illetve az agrárgazdaságunk szempontjából növekvő szerepet betöltő országokban történő megjelenést tűzi ki célul.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >