Idén belföldre koncentrál az Agrármarketing Centrum
A közösségi marketing intézményben a nemrég jóváhagyott marketingprogram több mint kétharmadát teszik ki a belföldi programok. A külföldi megjelenés ebben az évben a kiemelt célpiacnak számító országokra korlátozódik.
Az Agrármarketing Centrum 2010-re tervezett 1 milliárd forintos büdzséjének 67,6%-át teszik ki a belföldi programok. Ezek lényegében azt a – földművelésügyi miniszter által 2008-ban megfogalmazott – célt szolgálják, hogy a belföldi élelmiszerek kiskereskedelmében a hazai termékek aránya közelítsen a 80%-hoz. A hazai termelésű áruk térhódítását a nemzeti jelleg hangsúlyozása mellett a minőségi megkülönböztetést előtérbe helyezve szeretnék megvalósítani. Kiemelten kezelik a minőségi termékeket összefogó Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) programot, keresve a lehetőséget ezek mind szélesebb körű áruházi belistázására, illetve további kampányok segítségével kívánják felhívni rájuk a fogyasztók figyelmét. A KMÉ mellett szorosabb együttműködést terveznek a Magyar Termék védjeggyel, amelynek a magyar tömegtermékek megkülönböztetésében szánnak szerepet. A közös aktivitások elsősorban az összehangolt áruházi megjelenésekre, akciókra összpontosítanának. Hasonló célkitűzésekkel folytatódnak a termékspecifikus, közösen szervezett promóciókat ösztönző termékpálya-támogatások is. A várhatóan elfogadásra kerülő törvényi elvárásokkal összhangban még nagyobb hangsúly kerül a hungarikumok és a regionális élelmiszeripari vállalkozások termékeinek népszerűsítésére, amelyeket hazai fesztiválokon és kiállításokon fognak népszerűsíteni a fogyasztók körében.
A tervezett 2010. évi külföldi megjelenés a korábbinál kevesebb, koncentráltabb kiállítást tartalmaz, mely hagyományos magyar agrárkapcsolatok mellett a hazai és közeli piacokra koncentrál, illetve az agrárgazdaságunk szempontjából növekvő szerepet betöltő országokban történő megjelenést tűzi ki célul.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egy kutatás szerint a koronavírus megváltoztatta a vásárlói szokásokat
A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a…
Tovább olvasom >Erste: a régión belül Magyarországon nő leginkább a gazdaság
A régióban a GDP-növekedési ütemek 3 és 6 százalék között…
Tovább olvasom >KSH: nőttek a beruházások a tavalyi negyedik negyedévben
A tavalyi első három negyedévre jellemző visszaeséssel ellentétben, a negyedik…
Tovább olvasom >