Idén belföldre koncentrál az Agrármarketing Centrum
A közösségi marketing intézményben a nemrég jóváhagyott marketingprogram több mint kétharmadát teszik ki a belföldi programok. A külföldi megjelenés ebben az évben a kiemelt célpiacnak számító országokra korlátozódik.
Az Agrármarketing Centrum 2010-re tervezett 1 milliárd forintos büdzséjének 67,6%-át teszik ki a belföldi programok. Ezek lényegében azt a – földművelésügyi miniszter által 2008-ban megfogalmazott – célt szolgálják, hogy a belföldi élelmiszerek kiskereskedelmében a hazai termékek aránya közelítsen a 80%-hoz. A hazai termelésű áruk térhódítását a nemzeti jelleg hangsúlyozása mellett a minőségi megkülönböztetést előtérbe helyezve szeretnék megvalósítani. Kiemelten kezelik a minőségi termékeket összefogó Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) programot, keresve a lehetőséget ezek mind szélesebb körű áruházi belistázására, illetve további kampányok segítségével kívánják felhívni rájuk a fogyasztók figyelmét. A KMÉ mellett szorosabb együttműködést terveznek a Magyar Termék védjeggyel, amelynek a magyar tömegtermékek megkülönböztetésében szánnak szerepet. A közös aktivitások elsősorban az összehangolt áruházi megjelenésekre, akciókra összpontosítanának. Hasonló célkitűzésekkel folytatódnak a termékspecifikus, közösen szervezett promóciókat ösztönző termékpálya-támogatások is. A várhatóan elfogadásra kerülő törvényi elvárásokkal összhangban még nagyobb hangsúly kerül a hungarikumok és a regionális élelmiszeripari vállalkozások termékeinek népszerűsítésére, amelyeket hazai fesztiválokon és kiállításokon fognak népszerűsíteni a fogyasztók körében.
A tervezett 2010. évi külföldi megjelenés a korábbinál kevesebb, koncentráltabb kiállítást tartalmaz, mely hagyományos magyar agrárkapcsolatok mellett a hazai és közeli piacokra koncentrál, illetve az agrárgazdaságunk szempontjából növekvő szerepet betöltő országokban történő megjelenést tűzi ki célul.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >