Idén belföldre koncentrál az Agrármarketing Centrum
A közösségi marketing intézményben a nemrég jóváhagyott marketingprogram több mint kétharmadát teszik ki a belföldi programok. A külföldi megjelenés ebben az évben a kiemelt célpiacnak számító országokra korlátozódik.
Az Agrármarketing Centrum 2010-re tervezett 1 milliárd forintos büdzséjének 67,6%-át teszik ki a belföldi programok. Ezek lényegében azt a – földművelésügyi miniszter által 2008-ban megfogalmazott – célt szolgálják, hogy a belföldi élelmiszerek kiskereskedelmében a hazai termékek aránya közelítsen a 80%-hoz. A hazai termelésű áruk térhódítását a nemzeti jelleg hangsúlyozása mellett a minőségi megkülönböztetést előtérbe helyezve szeretnék megvalósítani. Kiemelten kezelik a minőségi termékeket összefogó Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) programot, keresve a lehetőséget ezek mind szélesebb körű áruházi belistázására, illetve további kampányok segítségével kívánják felhívni rájuk a fogyasztók figyelmét. A KMÉ mellett szorosabb együttműködést terveznek a Magyar Termék védjeggyel, amelynek a magyar tömegtermékek megkülönböztetésében szánnak szerepet. A közös aktivitások elsősorban az összehangolt áruházi megjelenésekre, akciókra összpontosítanának. Hasonló célkitűzésekkel folytatódnak a termékspecifikus, közösen szervezett promóciókat ösztönző termékpálya-támogatások is. A várhatóan elfogadásra kerülő törvényi elvárásokkal összhangban még nagyobb hangsúly kerül a hungarikumok és a regionális élelmiszeripari vállalkozások termékeinek népszerűsítésére, amelyeket hazai fesztiválokon és kiállításokon fognak népszerűsíteni a fogyasztók körében.
A tervezett 2010. évi külföldi megjelenés a korábbinál kevesebb, koncentráltabb kiállítást tartalmaz, mely hagyományos magyar agrárkapcsolatok mellett a hazai és közeli piacokra koncentrál, illetve az agrárgazdaságunk szempontjából növekvő szerepet betöltő országokban történő megjelenést tűzi ki célul.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >