Idén belföldre koncentrál az Agrármarketing Centrum
A közösségi marketing intézményben a nemrég jóváhagyott marketingprogram több mint kétharmadát teszik ki a belföldi programok. A külföldi megjelenés ebben az évben a kiemelt célpiacnak számító országokra korlátozódik.
Az Agrármarketing Centrum 2010-re tervezett 1 milliárd forintos büdzséjének 67,6%-át teszik ki a belföldi programok. Ezek lényegében azt a – földművelésügyi miniszter által 2008-ban megfogalmazott – célt szolgálják, hogy a belföldi élelmiszerek kiskereskedelmében a hazai termékek aránya közelítsen a 80%-hoz. A hazai termelésű áruk térhódítását a nemzeti jelleg hangsúlyozása mellett a minőségi megkülönböztetést előtérbe helyezve szeretnék megvalósítani. Kiemelten kezelik a minőségi termékeket összefogó Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) programot, keresve a lehetőséget ezek mind szélesebb körű áruházi belistázására, illetve további kampányok segítségével kívánják felhívni rájuk a fogyasztók figyelmét. A KMÉ mellett szorosabb együttműködést terveznek a Magyar Termék védjeggyel, amelynek a magyar tömegtermékek megkülönböztetésében szánnak szerepet. A közös aktivitások elsősorban az összehangolt áruházi megjelenésekre, akciókra összpontosítanának. Hasonló célkitűzésekkel folytatódnak a termékspecifikus, közösen szervezett promóciókat ösztönző termékpálya-támogatások is. A várhatóan elfogadásra kerülő törvényi elvárásokkal összhangban még nagyobb hangsúly kerül a hungarikumok és a regionális élelmiszeripari vállalkozások termékeinek népszerűsítésére, amelyeket hazai fesztiválokon és kiállításokon fognak népszerűsíteni a fogyasztók körében.
A tervezett 2010. évi külföldi megjelenés a korábbinál kevesebb, koncentráltabb kiállítást tartalmaz, mely hagyományos magyar agrárkapcsolatok mellett a hazai és közeli piacokra koncentrál, illetve az agrárgazdaságunk szempontjából növekvő szerepet betöltő országokban történő megjelenést tűzi ki célul.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/uploads/media/2009-05/agr__rmarketing%20centrum.jpg)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy…
Tovább olvasom >Erősebb félévet zártak a vidéki szálláshelyek, mint tavaly
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >