Idén a Pennyé a Kereskedelmi Nívódíj
A PENNY Market Kft. nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin által alapított elismerést Dr. Nagy István agrárminiszter, a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en adta át Vincze Gézának, a PENNY beszerzési igazgatójának.

A tapolcai Business Days-en vehették át az elismerést a díjazottak
Magyarországon a legnagyobb múltra visszatekintő hard diszkont üzletlánc, a PENNY Market Kft. nyerte 2022-ben a védjegyhasználó gyártók szavazatai alapján a Magyar Termékért Kereskedelmi Nívódíjat. A Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnökségével folyó verseny ezüstérmese a SPAR, bronzérmese pedig az AUCHAN lett. Szakmai különdíjat pedig a CBA kapott. A díjazást koordináló munkabizottság azért ítélte oda a szakmai különdíjat a nyertesnek, mert 2021-ben a teljes évet átfogó, kedvező feltételű és széleskörű támogatást biztosított a védjegyes termékek népszerűsítésére. Az elismeréseket a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en vehették át a vállalatok az agrárminisztertől.
Az elmúlt évek fejleményei, a járványhelyzet ráirányította a figyelmet a magyar termékek fontosságára, sőt arra, hogy minden eddiginél nagyobb szükség lesz egymás támogatására
– hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a díjátadón. Nem túlzás, hogy viszontagságos időszakon vagyunk túl és újabb nagyon komoly kihívásokkal kell szembenéznünk. Aligha lehet kérdés, hogy egy ilyen helyzetben a közösséghez tartozás igazi értékké válik. Hiszen a közösség tagjai számára olyan lehetőségek is megnyílhatnak, amelyeket saját erőből nem tudnának megvalósítani. Mára pedig a Magyar Termék védjegy egy ilyen ernyővé, mi több, erővé vált. Több mint 220 vállalat 5000-et is meghaladó terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezek gazdasági ereje jelentős, hiszen összárbevételük már több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer főt foglalkoztatnak.
A szervezet ügyvezetője kifejtette, hogy minden eddiginél aktívabb év van mögöttük, 35 közösségi kampányt valósítottak meg a hálózatokkal, úgy, hogy tavaly augusztusban először csatlakozott egyszerre, valamennyi partnerük a Haza Termékek Hónapjához. Utóbbi egyébként áttörést hozott a kereskedelmi láncokkal való együttműködés intenzitásában is.
Évtizedek óta nem látott élelmezésbiztonsági kihívások jelentkeznek a világ számos pontján
– emelte ki előadásában Nagy István. Az agrárminiszter hangsúlyozta, Magyarországon a lakosság élelmezése biztosított, inkább az élelmiszerárak meredek emelkedése okoz problémát, ami még inkább felértékeli a mezőgazdaság szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a következő időszakban igen jelentős szakpolitikai eszközök segítik az agrárgazdaság modernizációját. Ezért is bíztató, hogy a mezőgazdaság fejlesztési hulláma 2022 második negyedévében is folytatódott, az első negyedévi 20,9 százalék után, a második negyedévben 25,2 százalékkal növekedett a beruházások volumene – tette hozzá.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője kiemelte, hogy a magyar termékek támogatása mindenkor fontos, de a gazdasági kihívásokkal teli években még inkább, ahogy az a kereskedelem részéről, és Agrárminiszter Úr támogatása mellett, láthatóan a kormányzat részéről is, így nem lehet ez másként a szakma első számú kommunikációs partnereként sem. Büszkén vettünk részt a közös díj alapításában és az azóta tartó közös munkában egyaránt.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjról
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat 2018-ban a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította azzal a céllal, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Ezzel együtt arra is ösztönözni szeretnék a kereskedelmi hálózatokat, hogy aktívan támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk promócióját, értékesítését. Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet teszi a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.
Az immár több mint 220 védjegyhasználó saját tapasztalataik alapján, objektív kritériumokat pontozva mondanak véleményt a láncokról. Az ő szavazataikat egészíti ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A díjat a legtöbb pontot elérő társaság kapja. Az értékelésnél figyelembe vették, hogy a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban mekkora volt. Mennyire voltak elégedettek a hálózatban a védjegyhasználók a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel. Mennyire voltak sikeresek a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre összeállított promóciók. Ezek mellett komoly pontszámot jelentett az üzletlánc bemutatkozója.
Kapcsolódó cikkeink
A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Az ágy
Életemben sokszor jutott már eszembe, hogy milyen szerencsés vagyok sokakhoz…
Tovább olvasom >Milyen lesz a 2025-ös év? Indul a repülőrajt?
Ismét egy érdekes és hasznos összejövetelt tartott a Magyar Termék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >