Idén a német fogyasztók is spórolni fognak a karácsonyi ajándékokon
Az Ernst & Young felmérése szerint idén a németek kevesebbet terveznek karácsonyi ajándékokra költeni. A szakértők szerint a kiskereskedők erre kedvezményes akciókkal válaszolhatnak.
A válaszadók kétharmada tervezi csökkenteni karácsonyi kiadásait, több mint minden negyedik megkérdezett akár jelentősen is – derül ki az Ernst & Young (EY) október-november során mintegy 1000 németországi felnőtt megkérdezésével készített reprezentatív felméréséből.
Az adatok szerint a fogyasztók idén átlagosan 250 eurót szándékoznak karácsonyi ajándékokra fordítani, valamivel kevesebbet, mint tavaly (252 euró). Összehasonlításképpen: 2021-ben az átlagos karácsonyi büdzsé még 273 euró, a koronavírus-járvány kitörését megelőző karácsony alkalmával, azaz 2019-ben pedig 281 euró volt.
– A gyors áremelkedés megdrágította az életet és beszűkítette a fogyasztók pénzügyi mozgásterét – ami az ajándékokra fordítható összegeken is látszik – mondta el Michael Renz, az EY kiskereskedelmi szakértője. A kiskereskedők helyzete is egyre nehezebb. – Ha ugyanis az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az elmúlt három évben az ajándékra szánt keretek masszív visszaesését és az értékesítésben jelentős veszteségeket kell elkönyvelniük.
Renz szerint az, hogy üzletileg mennyire lesz sikeres az idei karácsonyi, mint mindig, most is nagyban függ az időjárástól.
– Az biztos, hogy a kiskereskedőknek hatalmas erőfeszítéseket kell tenniük, ha a fogyasztókat pénzköltésre akarják rábírni – véli Renz. A kiskereskedelmi szakértő azt valószínűsíti, hogy az iparág árcsökkentésekkel és kedvezményes akciókkal próbálhatja meg ezt ellensúlyozni.
Ez azonban a siker szempontjából nem fenntartható modell. A felmérés szerint idén is az utalványok és a készpénz lesznek a leggyakoribb ajándékok a karácsonyfa alatt. Ezt követik a játékok, az élelmiszerek és édességek, a ruházati cikkek és a könyvek.
Kapcsolódó cikkeink
Idén is a tavalyi áron kaphatjuk a karácsonyi halat
A tavalyinál kedvezőtlenebb időjárási körülmények hatására a haltermelők idén összességében…
Tovább olvasom >A karácsony közeledtével az online csalások megszaporodására számítanak szakértők
A karácsony közeledtével erősödhet a kiberbűnözők tevékenysége, megszaporodhatnak az online…
Tovább olvasom >Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >