Idén a német fogyasztók is spórolni fognak a karácsonyi ajándékokon
Az Ernst & Young felmérése szerint idén a németek kevesebbet terveznek karácsonyi ajándékokra költeni. A szakértők szerint a kiskereskedők erre kedvezményes akciókkal válaszolhatnak.
A válaszadók kétharmada tervezi csökkenteni karácsonyi kiadásait, több mint minden negyedik megkérdezett akár jelentősen is – derül ki az Ernst & Young (EY) október-november során mintegy 1000 németországi felnőtt megkérdezésével készített reprezentatív felméréséből.
Az adatok szerint a fogyasztók idén átlagosan 250 eurót szándékoznak karácsonyi ajándékokra fordítani, valamivel kevesebbet, mint tavaly (252 euró). Összehasonlításképpen: 2021-ben az átlagos karácsonyi büdzsé még 273 euró, a koronavírus-járvány kitörését megelőző karácsony alkalmával, azaz 2019-ben pedig 281 euró volt.
– A gyors áremelkedés megdrágította az életet és beszűkítette a fogyasztók pénzügyi mozgásterét – ami az ajándékokra fordítható összegeken is látszik – mondta el Michael Renz, az EY kiskereskedelmi szakértője. A kiskereskedők helyzete is egyre nehezebb. – Ha ugyanis az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az elmúlt három évben az ajándékra szánt keretek masszív visszaesését és az értékesítésben jelentős veszteségeket kell elkönyvelniük.
Renz szerint az, hogy üzletileg mennyire lesz sikeres az idei karácsonyi, mint mindig, most is nagyban függ az időjárástól.
– Az biztos, hogy a kiskereskedőknek hatalmas erőfeszítéseket kell tenniük, ha a fogyasztókat pénzköltésre akarják rábírni – véli Renz. A kiskereskedelmi szakértő azt valószínűsíti, hogy az iparág árcsökkentésekkel és kedvezményes akciókkal próbálhatja meg ezt ellensúlyozni.
Ez azonban a siker szempontjából nem fenntartható modell. A felmérés szerint idén is az utalványok és a készpénz lesznek a leggyakoribb ajándékok a karácsonyfa alatt. Ezt követik a játékok, az élelmiszerek és édességek, a ruházati cikkek és a könyvek.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >