Idén 48 ezer forintba került egy alsós iskolakezdése
Egy alsós gyerek iskolakezdése 2018-ban átlagosan 48 000 forintba került a szülőknek, egy felsősé pedig 61 000 forintba – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből.
Az MTI-nek csütörtökön elküldött elemzés szerint a közép- és felsőoktatási intézménybe járóknál a kiadások ennél is magasabbak voltak: előbbi esetében 68 ezer, utóbbinál 84 ezer forintba került az iskolakezdés.
A papír-írószereket 66 százalék hipermarketekben szerezte be, 38 százalék a helyi papírboltból, 30 százalék pedig a nagyobb papír-írószer bolthálózatokat választotta.
A ruhákat legtöbben, a választ adók 64 százaléka, nagy sportáruházakból veszi, kínai áruházból minden ötödik ember választ tornacipőt és egyéb ruházati termékeket, minden negyedik válaszadó pedig online vásárol.
A válaszadók 89 százaléka ruházati cikkeket is ilyenkor vásárol gyerekének, a tornacipő és tornaruha mellett őszi ruhák is kerülnek ilyenkor a kosárba.
A válaszadók háromnegyede vásárolt egyéb, az iskolai élethez szükséges kiegészítőket, kulacsot, tornazsákot, iskolatáskát vagy tolltartót.
A kutatás szerint a tollak és füzetek, egyéb papíráruk kiválasztásánál az elsődleges szempont azok minősége volt. A minőség 73 százaléknál, míg az ár 67 százaléknál játszott döntő szerepet az egyes termékek kiválasztásakor, 60 százalék figyelembe veszi a gyerek kérését, ízlését is.
Azt, hogy egy termék újrahasznosított anyagból készül-e, csupán 11 százalék jelölte meg fontos szempontként – derült ki a kutatásból.
Az online felmérés a nyolc éve működő webes kereskedelmi cég, a Bónusz Brigád oldalain történt, a cég internetes felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >