Idén 48 ezer forintba került egy alsós iskolakezdése
Egy alsós gyerek iskolakezdése 2018-ban átlagosan 48 000 forintba került a szülőknek, egy felsősé pedig 61 000 forintba – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből.
Az MTI-nek csütörtökön elküldött elemzés szerint a közép- és felsőoktatási intézménybe járóknál a kiadások ennél is magasabbak voltak: előbbi esetében 68 ezer, utóbbinál 84 ezer forintba került az iskolakezdés.
A papír-írószereket 66 százalék hipermarketekben szerezte be, 38 százalék a helyi papírboltból, 30 százalék pedig a nagyobb papír-írószer bolthálózatokat választotta.
A ruhákat legtöbben, a választ adók 64 százaléka, nagy sportáruházakból veszi, kínai áruházból minden ötödik ember választ tornacipőt és egyéb ruházati termékeket, minden negyedik válaszadó pedig online vásárol.
A válaszadók 89 százaléka ruházati cikkeket is ilyenkor vásárol gyerekének, a tornacipő és tornaruha mellett őszi ruhák is kerülnek ilyenkor a kosárba.
A válaszadók háromnegyede vásárolt egyéb, az iskolai élethez szükséges kiegészítőket, kulacsot, tornazsákot, iskolatáskát vagy tolltartót.
A kutatás szerint a tollak és füzetek, egyéb papíráruk kiválasztásánál az elsődleges szempont azok minősége volt. A minőség 73 százaléknál, míg az ár 67 százaléknál játszott döntő szerepet az egyes termékek kiválasztásakor, 60 százalék figyelembe veszi a gyerek kérését, ízlését is.
Azt, hogy egy termék újrahasznosított anyagból készül-e, csupán 11 százalék jelölte meg fontos szempontként – derült ki a kutatásból.
Az online felmérés a nyolc éve működő webes kereskedelmi cég, a Bónusz Brigád oldalain történt, a cég internetes felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >