Idén 48 ezer forintba került egy alsós iskolakezdése
Egy alsós gyerek iskolakezdése 2018-ban átlagosan 48 000 forintba került a szülőknek, egy felsősé pedig 61 000 forintba – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből.
Az MTI-nek csütörtökön elküldött elemzés szerint a közép- és felsőoktatási intézménybe járóknál a kiadások ennél is magasabbak voltak: előbbi esetében 68 ezer, utóbbinál 84 ezer forintba került az iskolakezdés.
A papír-írószereket 66 százalék hipermarketekben szerezte be, 38 százalék a helyi papírboltból, 30 százalék pedig a nagyobb papír-írószer bolthálózatokat választotta.
A ruhákat legtöbben, a választ adók 64 százaléka, nagy sportáruházakból veszi, kínai áruházból minden ötödik ember választ tornacipőt és egyéb ruházati termékeket, minden negyedik válaszadó pedig online vásárol.
A válaszadók 89 százaléka ruházati cikkeket is ilyenkor vásárol gyerekének, a tornacipő és tornaruha mellett őszi ruhák is kerülnek ilyenkor a kosárba.
A válaszadók háromnegyede vásárolt egyéb, az iskolai élethez szükséges kiegészítőket, kulacsot, tornazsákot, iskolatáskát vagy tolltartót.
A kutatás szerint a tollak és füzetek, egyéb papíráruk kiválasztásánál az elsődleges szempont azok minősége volt. A minőség 73 százaléknál, míg az ár 67 százaléknál játszott döntő szerepet az egyes termékek kiválasztásakor, 60 százalék figyelembe veszi a gyerek kérését, ízlését is.
Azt, hogy egy termék újrahasznosított anyagból készül-e, csupán 11 százalék jelölte meg fontos szempontként – derült ki a kutatásból.
Az online felmérés a nyolc éve működő webes kereskedelmi cég, a Bónusz Brigád oldalain történt, a cég internetes felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >