Idén 40 éves a növényi alapú táplálkozás úttörő márkája
A növényi alapú élelmiszerek egyik közkedvelt gyártója, az Alpro idén ünnepli fennállásának 40. évfordulóját. A márka ez alkalomból egy új, 2025-ig tartó fenntarthatósági akciótervet indít, és egy 30 millió eurós beruházást is bejelentett európai gyártókapacitása fejlesztésére, a növényi alapú termékek iránti növekvő fogyasztói kereslet kielégítésére.
Négy évtizednyi úttörő munka
Az Alpro növényi alapú élelmiszereket gyártó belga vállalatként indult útjára, és mára már a világ több mint 50 országában elérhető a fogyasztók számára. A márka a kezdetektől elkötelezett volt a fogyasztók környezetünk iránt érzett tudatosságának támogatásában. Hamar komoly ismertséget szerzett Európa-szerte és az egész világon a különleges táplálkozást folytató fogyasztók és a változatos növényi ételeket és italokat keresők körében.
1980-as indulása óta az Alpro fő célja, hogy a fenntartható életvitelt és az egészséges táplálkozást népszerűsítse. A termékek összetételét az évek során úgy módosították, hogy azok táplálkozási értéke még jobb, előállítása még fenntarthatóbb legyen. Hosszútávú stratégiájának köszönhetően a márka napjainkra egy valóban egyedi és széles növényi alapú termékportfólióval bír.
Az Alpro 2017-ben csatlakozott a Danone márkacsaládjához, annak szerves részeként, egyedi erősségeire építve segíti a Danone-t az élelmiszeripar megreformálását célzó „táplálkozási forradalmában”.
A Föld gyarapodó népessége és a természeti erőforrások korlátozottsága miatt sürgető kérdéssé vált a fenntartható táplálkozás. Az elfogyasztott élelmiszerek egészségünkre és környezetünkre is jelentős hatással vannak. Egyre többen vannak, akik látják a növényi alapú táplálkozás személyes és környezeti hasznait. A márka küldetése, hogy minél többen válasszanak flexitáriánus étrendet, minél többen építsék be növényi alapú ételek fogyasztását a mindennapjaikba.
Az Alpro – Danone „Egy életünk van és egy bolygónk” jövőképe egyik erős építőjeként- egy olyan világban hisz, ahol a táplálékunk legjelentősebb részét a növényektől kapjuk – magvakból, gabonákból, gyümölcsből és szójából. A növényi alapú életmód minden értelemben jól esik – fenntarthatóbb a bolygónak, és a több növényi étel fogyasztása jót tesz a szervezetünknek is.*
Felkészülten a jövőre
A 40. évforduló alkalmával a márka egy új táplálkozási és fenntarthatósági stratégia bevezetésével tovább is lép a vállalások terén. A “Növényeink a jövőt táplálják” elnevezésű kezdeményezés egy kettős célrendszer, mely az emberi egészség és a bolygó megóvása érdekében igyekszik 2025-re mérhető elmozdulást elérni a növényi táplálkozás felé.
A kezdeményezés hét pontban foglalja össze a márka ambícióit. A fenntarthatóság terén olyan vállalásokat tesz, mint a nettó semleges kibocsátás a széndioxid-, a szennyvíz- és a hulladékgazdálkodás terén, a regeneratív mezőgazdaság, a 100 százalékban visszaforgatható csomagolás (szemben a jelenlegi 76 százalékkal) és a vízlábnyom 60 százalékos csökkentése. Az egészséges táplálkozás támogatása érdekében az Alpro tovább növeli a termékportfólió sokszínűségét legalább kilencféle növényi alapanyag felhasználásával (ma hét növényt használnak), és egy még átláthatóbb, érthetőbb tápanyagjelölést vezet be a termékcsomagolás fő látómezőjében.
Az Alpro 2020-ban Magyarországon
Az Alpro, mely a Danone Magyarország egyik vezető márkája, idén májusban 200 hazai HORECA kávézónak segített az újrakezdésben ajándék Alpro For Professionals termékekkel a járványidőszak első szakaszát követően. Ennek folytatásaként, vállalatunk az MMSZ (Magyar Marketing Szövetség) Horeca tagozata aktív tagjaként több iparági céggel karöltve csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez melynek célja az volt, hogy újabb éttermeket, kávézókat és szállodákat együttes erővel termékek adományozásával segítsük. Az idei jelentős eredményeink közé soroljuk azt is, hogy szeptemberben a Fenntarthatósági Szimbólum díj verseny egyik győztese az Alpro lett a „Jó úton jársz” kampányával. A verseny célja, hogy minden évben, minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. „Szívvel-lélekkel hiszünk abban, hogy többféle módon is tudjuk csökkenteni ökológiai lábnyomunkat, és folyamatosan arra törekszünk, hogy fenntarthatóbbak és környezettudatosabbak legyünk.” – mondta Mizser-Sebők Melinda, az Alpro márka managere.
* Az Alpro mandula- és kókuszitalai kalciumforrások. A kalcium szükséges a normál csontozat fenntartásához. A jó közérzethez változatos és kiegyensúlyozott táplálkozás, valamint egészséges életmód ajánlott.
Kapcsolódó cikkeink
Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >