Idén 25, és tovább növekszik a Rossmann

Szerző: jungandrea Dátum: 2018. 06. 01. 06:26

A választék mélyítésében és az expanzióban is lát még lehetőségeket az idén 25 éves Rossmann, amelynek eredményeit tavaly nemcsak a mutatószámok, hanem több díj is visszaigazolta. Lapunknak Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója értékelt.

– Milyen eseményekre, eredményekre emlékszik vissza a legszívesebben a tavalyi évből? Milyen díjakkal ismerték el a fogyasztók és a szakma erőfeszítéseiket?

Flórián László
ügyvezető igazgató
Rossmann Magyarország

– Az idén immár 25 éves Rossmann kisebb mérföldkőhöz érkezett tavaly márciusban, amikor is megnyitottuk a 200. boltunkat a Csepel Plázában. Aztán júniusban megnyílt az ország legnagyobb alapterületű (828 m²-es) Rossmann drogériája a Flórián Üzletközpontban. Ez nemcsak a legnagyobb, de a legszélesebb árukínálattal – tizenhatezer-féle termékkel – rendelkező üzletünk is, ahol először forgalmazunk papír-írószert és játékokat. Úgy látszik, hogy a szakma is értékelte a bolt kialakítását, mivel idén Az Év Boltja pályázaton innovációs különdíjat nyert.

Marketingaktivitásaink közül vásárlóink körében nagyon sikeresnek bizonyult A Városi legenda téli lojalitáskampányunk, melyet a Wellhello zenésített meg. Több szakmai elismerést is sikerült besöpörnünk vele, például „Az év legsikeresebb promóciója 2017” díjat.

Tavaly harmadszor is elnyertük a Super­brands megtisztelő címet, illetve arra is büszkék vagyunk, hogy a Nielsen Shopper Trends kutatásban immár negyedik évben lettünk a legjobb márkaértékkel rendelkező drogériahálózat.

– Hogyan ítéli meg a piaci környezet változását? Hogyan reagáltak a kihívásokra, és milyen téren érzi úgy, hogy előreléptek?

– A minimálbér, valamint a garantált bérminimum komoly emelése és az annak következtében növekvő bérek jelentős része lecsapódott a kiskereskedelmi szektorban, tovább növelve ezzel is a fogyasztást, ami a Rossmann esetében piaci átlagon felüli, 15%-os árbevétel-növekedést hozott.

Persze mi is sokat tettünk eredményeink javításáért. Tavaly igyekeztünk még hatékonyabban megszólítani a fiatal generációt, ennek megfelelően erősítettük a kommunikációt a közösségi média felületeken (elindult az Instagram-oldalunk) és a blogger/vlogger világban. Ennek keretében Viszkok Fruzsi szépségbloggerrel megállapodást kötöttünk, és készítettünk vele közösen egy óriási sikert arató neszesszert.

Választékunkban is komoly változásokat hozott a tavalyi év. Dekorkozmetikai és bioélelmiszer-szortimentünk is megnövekedett. Ezeken a területeken óriási a kereslet, és ennek megfelelően rengeteg az innováció a piacon. A vásárlók egyébként egyértelműen a minőségi, prémium termékek, illetve az egészséges trendek felé mozdultak el.

A Rossmann-nál tavaly is elsősorban a mennyiségi expanzióra törekedtünk, mert a lefedettségben még sok potenciált látunk. Ennek megfelelően 9 boltot nyitottunk, ezek jellemzően nagy területű, közel 600 négyzetméteres egységek voltak.

– Mire fókuszál a cég 2018-ban?

– Idén is egyértelműen két számjegyű növekedéssel számolunk, melyet továbbra is a reálbérek növekedésén keresztül megvalósuló bővülő fogyasztás és az expanzió fog segíteni.

Ennek megfelelően továbbra is nagy hangsúlyt fogunk fektetni az új üzletek nyitására és felújítására. A vásárlók egyre jobban igénylik a vásárlási élményt is, nemcsak a jó árakat és választékot.

A digitalizáció jegyében számtalan új informatikai fejlesztésen dolgozunk, amelyek a bolti munkatársaink és a vevőink számára is kényelmes, gyors szolgáltatásokat nyújtanak. Például szeretnénk elsőként igazi omnichannel-élményt nyújtani a vásárlóinknak, melyet nem mellesleg egy, az idei évre véglegesített, nagyon komoly mobilos applikáció fog támogatni.

2018-ban ünnepeljük a Rossmann magyarországi jelenlétének 25. évfordulóját, ami egy közel 2000 fős dolgozói és partneri találkozó lesz, hatalmas show-műsorral.

És hogy ne unatkozzunk, ezen a születésnapi gálán fogjuk elindítani az év marketingeseményét, de erről egyelőre még nem beszélhetek… (x)

Kapcsolódó cikkeink