Hűtőtáskával a strandra?
Tízből 6 honfitársunk utazik általában úgy, hogy saját ételt visz magával, míg strandoláshoz a megkérdezettek fele csomagol elemózsiát. Egy friss, országos kutatás szerint ennek elsősorban anyagi okai vannak, hiszen így olcsóbban kijönnek, mint ha a büféket látogatnák – és idén tovább erősödik ez a trend.
Tízből 6 honfitársunk utazik általában úgy, hogy saját ételt visz magával, míg strandoláshoz a megkérdezettek fele csomagol elemózsiát. Ha utazásról van szó, a nők és a tizenévesek számítanak az átlaghoz képest felkészültebbnek: a nők közel kétharmada, illetve a 20 év alattiak háromnegyede visz magával harapnivalót – utóbbibban minden bizonnyal a családi gondoskodás is jelentős szerepet játszik. A három leggyakrabban strandra vitt ételnek a házi készítésű szendvics, a bolti sós snack és a gyümölcs számít, de a válaszadók harmada házi sós ropogtatnivalót is visz magával.
Olcsóbb, mint a büfében
Annak, hogy sokan a strandra sem indulnak el étel nélkül, elsősorban anyagi okai vannak: a válaszadók háromnegyede azért visz magával saját ételt, mert így olcsóbb, mint egy helyi büfében megvenni. Ez tetten érhető a válaszok demográfiai jellemzőiben is: a jobb anyagi helyzetben lévő diplomások ritkábban, míg a rosszabb anyagi helyzetben lévő fiatalok gyakrabban élnek ezzel a lehetőséggel. Érdekesség, hogy a fiatalok harmada azért is választja ezt az opciót, mert finomabbnak ítélik, mint a strandbüfékben vásárolható fogásokat – egyebek közt ez derül ki a Rama legfrissebb országos, reprezentatív kutatásának eredményeiből.
Bár kézenfekvő módja lenne a spórolásnak, hogy házilag sütött sós vagy édes süteményeket vigyünk magunkkal, amelyek ráadásul a meleget is jobban bírják, mint a szendvicsek, a nyár hagyományosan nem számít sütési szezonnak. A megkérdezettek több mint fele egyáltalán nem szokott sütni, legyen szó bármilyen évszakról, akik pedig szoktak, azok fele a melegre hivatkozva süt kevesebbet nyáron. A másik felük viszont ugyanannyit vagy többet süt, mint az év más időszakaiban.
„Mi is tapasztaljuk, hogy vásárlóink jelentős hányada igyekszik azzal kordában tartani az élelmiszerkiadásait, hogy a korábbinál gyakrabban süt otthon ahelyett, hogy a sós vagy édes süteményeket készen vásárolná meg. Erre a változásra reagálva indítottunk a Rama sütőmargarinnak egy rendkívüli, nyári promóciót, ami a várakozásainkat felülmúló sikerrel folyik” – mondta Kővári Csilla, a Rama régiós márkamenedzsere.
Az idén még erősebben spórolunk
A spórolási törekvések az idén még erősebbnek tűnnek: egyrészt viszonylag sokan vannak azok, akik egyáltalán nem terveznek strandolást (főként a legfeljebb 8 általánost végzettek, a kelet-magyarországi lakosok és az 50 év felettiek), a vízparti feltöltődést választók között pedig tovább nő a hozott ételek népszerűsége.
A strandra készülők egyharmada – ezen belül pedig a 30-as korosztály 40%-a – azt tervezi, hogy a tavalyihoz képest többször fog ételt vinni magával. A túlnyomó többség – 10-ből 8-an – ebben az esetben is arra hivatkozik, hogy ez az olcsóbb megoldás, a huszonévesek körében pedig már 90% indokolja anyagi okokkal a döntését. A megadott válaszlehetőségek között szerepelt az is, hogy az otthonról vitt ételek esetében tudjuk, mi van benne. Ez az érv az országos átlaghoz képest a fővárosban és Nyugat-Magyarországon volt népszerűbb, az itt élő 10 megkérdezettből 4-en emiatt is visznek saját ételt.
Kapcsolódó cikkeink
Országos kutatás: ezek a magyarok kedvenc fogásai
Bár többé-kevésbé nyitottak az újdonságokra, egyértelműen ragaszkodnak a hagyományos karácsonyi…
Tovább olvasom >Ép testben ép lélek? Tudatos immunerősítés a téli időszakban
Az immunrendszer, vagyis a test komplex védelmi rendszere kulcsfontosságú a…
Tovább olvasom >Kétszer annyit teszünk félre havonta, mint öt éve
Egyre többen rendelkeznek megtakarítással, a havonta átlagosan félretett összeg pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >