Húsz százalékkal nőtt a magyar dinnyefogyasztás a kampányban
Húsz százalékkal nőtt a dinnye magyarországi fogyasztása a dinnye népszerűsítését célzó négyhetes kampány alatt – közölte a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden Zánkán a kampányzáró sajtótájékoztatón.
Zsigó Róbert elmondta: a kampány célja az volt, hogy minél több friss magyar dinnye kerüljön a vásárlók asztalára, ami azért is fontos, mert a nemzeti dinnyeprogram beindulása, 2011 óta 11 ezer család él a gyümölcs termesztéséből, ők évente 220-240 ezer tonna dinnyét termesztenek.
Magyarországon jelenleg közel 6 ezer hektáron termesztenek görögdinnyét, a fogyasztás 2011 óta 20 százalékkal növekedett. A Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára arról is beszélt, hogy az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság a szezon idején kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye-termesztés és -forgalmazás ellenőrzésére.
Tájékoztatása szerint a minőség, a származás és a nyomon követhetőség mellett ellenőrzik az elárusító helyek higiéniáját, és vizsgálják azt is, hogy a forgalmazó eleget tett-e a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek.
Zsigó Róbert kiemelte, hogy a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően egyértelműen javult a jogkövető magatartás és a vizsgálatok szerint a hazai dinnye minősége is kiváló.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese beszámolt arról, hogy a kampány június végén a sárgadinnye kóstoltatásával kezdődött, majd július 10-étől a görögdinnye népszerűsítésével folytatódott.
A hazai dinnye népszerűsítését célzó kampány a CBA üzletekben és több hazai fesztiválon is jelen volt, az Erzsébet tábor pedig új helyszínként csatlakozott a programhoz, ahol gyermekek és családok is kóstolhattak a gyümölcsből – mondta el Lipcsey György.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy tapasztalataik szerint a hazai zöldségek és gyümölcsök esetében a vásárlók lojalitása évről évre növekszik. Az idén üzleteikben 20-25 százalékkal több dinnyét értékesítenek, mint a tavalyi év hasonló időszakában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj: A CBA és a hazai termékek sikere
A CBA Kereskedelmi Kft. számára a 2024-es Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >