Húsz százalékkal nőtt a magyar dinnyefogyasztás a kampányban
Húsz százalékkal nőtt a dinnye magyarországi fogyasztása a dinnye népszerűsítését célzó négyhetes kampány alatt – közölte a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden Zánkán a kampányzáró sajtótájékoztatón.
Zsigó Róbert elmondta: a kampány célja az volt, hogy minél több friss magyar dinnye kerüljön a vásárlók asztalára, ami azért is fontos, mert a nemzeti dinnyeprogram beindulása, 2011 óta 11 ezer család él a gyümölcs termesztéséből, ők évente 220-240 ezer tonna dinnyét termesztenek.
Magyarországon jelenleg közel 6 ezer hektáron termesztenek görögdinnyét, a fogyasztás 2011 óta 20 százalékkal növekedett. A Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára arról is beszélt, hogy az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság a szezon idején kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye-termesztés és -forgalmazás ellenőrzésére.
Tájékoztatása szerint a minőség, a származás és a nyomon követhetőség mellett ellenőrzik az elárusító helyek higiéniáját, és vizsgálják azt is, hogy a forgalmazó eleget tett-e a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek.
Zsigó Róbert kiemelte, hogy a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően egyértelműen javult a jogkövető magatartás és a vizsgálatok szerint a hazai dinnye minősége is kiváló.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese beszámolt arról, hogy a kampány június végén a sárgadinnye kóstoltatásával kezdődött, majd július 10-étől a görögdinnye népszerűsítésével folytatódott.
A hazai dinnye népszerűsítését célzó kampány a CBA üzletekben és több hazai fesztiválon is jelen volt, az Erzsébet tábor pedig új helyszínként csatlakozott a programhoz, ahol gyermekek és családok is kóstolhattak a gyümölcsből – mondta el Lipcsey György.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy tapasztalataik szerint a hazai zöldségek és gyümölcsök esetében a vásárlók lojalitása évről évre növekszik. Az idén üzleteikben 20-25 százalékkal több dinnyét értékesítenek, mint a tavalyi év hasonló időszakában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hasít a dinnyeszezon
A hazai dinnyetermesztés jelentős előrelépéseket mutat az idén, köszönhetően a…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >