Húsz százalákkal emeli dolgozóinak bérét a Lidl
A kormányzati törekvésekkel összhangban, a kereskedelmi szektorban legnagyobb mértékű béremelést hajt végre a Lidl Magyarország. A 2016-os komplex bérfejlesztési folyamat első lépéseként március 1-jétől 5%-kal emelkedett, július 1-jétől további 15%-kal nő a vállalat minden fizikai dolgozójának fizetése országszerte. Az áruházlánc a 2016-os gazdasági évben 1,2 milliárd forintot invesztál az alkalmazottak támogatásába, ezen felül a kereskedelmi szakdolgozók bérminimumának definiálását is javasolja.
A szektorban jellemző átlagbéreknél magasabb fizetést, képzéseket és egyéb béren kívüli juttatásokat nyújtó Lidl Magyarország évek óta élen jár a dolgozók javadalmazásában. A jelenlegi bérfejlesztés a vállalat több mint 4000 munkavállalójának 90%-át, az értékesítésben és a logisztikai központokban dolgozókat érinti, akik július 1-jével összesen 20%-os fizetésemelésben részesülnek. Mindezen felül az áruházlánc április 1-jével ingyenes egészségügyi szakellátásokat, szűrővizsgálatokat, illetve élet-és balesetbiztosítást tartalmazó, minden dolgozó számára elérhető egészségprogramot vezetett be. Márciustól, a meglévő cafeteria rendszeren felül az összes munkavállalójának kedvezményprogramot is kínál a Lidl, melynek keretében 5-20%-os kedvezményt vehetnek igénybe a dolgozók 45 partner üzlethálózatában.
„A Lidl felelős vállalati működésében stratégiailag kiemelt szerepe van a munkavállalók támogatásának. Kiváló szakemberekkel dolgozunk együtt, ezért minden rendelkezésünkre álló eszközzel segítenünk kell őket. Ezen túlmenően, a kereskedelmi szakdolgozók védelmének érdekében a szektorban definiált bérminimum megvalósítást is javasoljuk” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője.
A Lidl Magyarország a hazai kiskereskedelmi szektor legdinamikusabban fejlődő szereplője. Magyarországon 2004-ben jelent meg a piacon, amikor első logisztikai központját és 12 üzletét megnyitotta. Mára már 165 áruháza, 3 logisztikai központja és több mint 4000 dolgozója van hazánkban.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >Emeli dolgozói bérét a Tesco
Minimum bruttó 30 ezer forinttal emeli a Tesco az áruházi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >