Húsz éves a Coop Üzletlánc
A Coop sikere magyar siker, az üzletlánc a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé tudott válni, eredményesen felvette a versenyt a nagy nemzetközi láncokkal – jelentette ki a nemzetgazdasági miniszter a Coop Üzletlánc megalapításának 20. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen szerdán Budapesten.
Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója beszédet mond a Coop Üzletlánc megalapításának 20. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen a Művészetek Palotájában 2015. november 18-án. MTI Fotó: Balogh Zoltán
Varga Mihály hozzátette: nagy szükség van azokra vállalatokra, amelyek mint a Coop, nem csak a tőke és a profit szempontjai alapján tevékenykednek, de társadalmilag felelős vállalatként is működnek. A bolthálózat 100 százalékig magyar tulajdonban van, több mint 30 ezer dolgozót foglalkoztat – köztük 27 ezer nőt-, és több mint 80 százalékban magyar gyártású terméket forgalmaz. Ezzel a Coop 700 magyar kkv-nak biztosít megélhetést, és üzleti lehetőséget nyújt 3000 magyar beszállító partnerének – hangsúlyozta a miniszter.
Hozzátette: a számok azért fontosak, mert Coopnál elköltött minden forint a magyar termelőket, a magyar vidéket, a mezőgazdasági termelést és a hazai munkahelyeket támogatja. Az üzletlánc jó példa arra, hogy a magyar termékek többségi arányával is lehet sikeres Magyarországon egy vállalkozás – mondta. Megemlítette még, hogy a Coop forgalma folyamatosan emelkedik, üzleteiket naponta mintegy másfél millió vásárló keresi fel.
Az elért gazdasági eredményekről szólva felidézte, hogy a kiskereskedelmi forgalom 27 hónapja folyamatosan erősödik, amiben a legfontosabb szerepet a kedvező gazdasági folyamatok játszották: a növekedés felfutása, a munkában állók számának növekedése, a reálbérek emelkedése – sorolta. A kiskereskedelmi forgalom 2016-ban is növekedni fog, az NGM előrejelzése szerint a háztartások fogyasztása csaknem 3 százalékkal bővül.
Varga Mihály megerősítette, hogy a kormány célja a magyar gazdaság nagyjából egyötödét kitevő feketegazdaság visszaszorítása. Az elmúlt években az online pénztárgépek, és az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) bevezetése lehetővé tette, hogy a forgalom a legális szereplőknél növekedjen. A tervek szerint az online kasszákat kiterjesztik majd az autószervizekre, tisztítókra, a taxiszolgáltatásra, valamint a wellness és a pénzváltás területére – közölte.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke beszédében azt emelte ki, hogy immár 3 ezer franchise boltot üzemeltetnek, 1700 településen vannak jelen. Az üzletlánc a vidéki munkahelyek megtartásában, az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója – hangsúlyozta.
Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy piaci részesedést tekintve a Coop jelenleg 3. legnagyobb kereskedelmi hálózat Magyarországon. Kiemelten fontosnak nevezte hogy, az elmúlt évtizedekben több mint 700 helyi őstermelőnek biztosítottak állandó piacot.
A Coop-csoport tavaly 560 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 550 milliárd forint után, korábbi közlés szerint idén 2-4 százalékos árbevétel-növekedést terveznek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >