Húskészítményeknél hódít az önkiszolgáló
Az értékesítés koncentrálódik, az önkiszolgáló szegmens egyre inkább fölénybe kerül a kimérttel szemben, míg a vörösáruk részaránya növekszik. Ezek a húskészítmények kiskereskedelmi forgalmában a legfontosabb trendek 2007. május–2008. áprilisban, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.Összességében a piac értékben 1 százalékkal bővült 2007. május–2008. áprilisban az előző évhez képest: mérete meghaladja a 193 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben 4 százalék csökkenést regisztráltunk, 165 ezer tonnánál kevesebb húskészítményt adtak el a boltokban.
Értékben a vörösáruké a legnagyobb szegmens (24 százalék), majd a száraz és félszáraz kolbászok (23), valamint főtt sonkák következnek (13). Utánuk jönnek a felvágottak, szalonnák és az egyéb kolbászok 8-9 százalékos mutatókkal.
Az önkiszolgálás további térhódítását jelzi, hogy erre a szegmensre jutott 2007. május–2008. áprilisban az értékben mért bolti eladás 59 százaléka; 2 százalékponttal több, mint az előző időszakban. A mennyiségi részarány szintén 2 százalékponttal emelkedett, 53-ra.
A legnagyobb forgalmú termékcsoportok átlagos fogyasztói árai az önkiszolgálásban csökkentek vörösárunál, száraz és félszáraz kolbásznál, és főtt sonkánál is alig emelkedett, viszont kimért értékesítésben mindhárom termékcsoport drágult.
Például egy kilogramm vörösáru önkiszolgálásban átlagosan 932 forintba került tavaly március–áprilisban, míg idén már csak 898 forintba. Másik példa: egy kilogramm kimérten kínált száraz és félszáraz kolbászt múlt év harmadik–negyedik hónapjában 1628 forintért adtak el átlagban, ebben az évben pedig 1767 forintért.
Egyes húskészítmények fogyasztói átlagára a kiskereskedelemben, az elmúlt időszakban, kilogramm/forint
Szegmens 2006. III–IV. 2007. III–IV. 2008. III–IV.
Vörösáru önkiszolgáló 861 932 898
Vörösáru kimért 668 778 808
Száraz és félszáraz kolbász önkiszolgáló 2137 2441 2412
Száraz és félszáraz kolbász kimért 1792 1628 1767
Felvágott önkiszolgáló 1052 1215 1188
Felvágott kimért 940 1050 1098
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >