Húskészítmények 214 milliárd forintos piaca: nőtt a kiskereskedelmi forgalom értékben is, mennyiségben is
Értékben 3, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett a húskészítmények kiskereskedelmi forgalma tavaly, az előző évhez viszonyítva. Az éves piac mérete mintegy 214 milliárd forint. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Legkeresettebb a főleg párizsit és virslit magában foglaló vörösáru, amelyre az eladott mennyiség 36 százaléka jutott tavaly, ahogyan egy évvel azelőtt is. Második a kolbász 16 százalékkal, értékesítés szempontjából. Utána a sonka, felvágott majd szalonna következik, egyaránt 9 százalékos részaránnyal.
További sorrend, szintén mennyiség szerint: kenőmájas és szendvicskrém, füstölt húsok, szalámi. A többi feldolgozott hús mutatója nem haladja meg az 1 százalékot. Figyelemre méltó, hogy a szegmensek piacrésze változatlan maradt, egyik évről a másikra.
Tavaly márciustól alacsonyabb átlagárat regisztráltak a piackutatók, mint 2009-ben. Például legutóbb november-decemberben egy kilogramm húskészítmény mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1 259 forint, szemben az egy évvel korábbi hasonló periódus 1 271 forintjával.
Más élelmiszerekhez hasonlóan, itt is csökkent az értékesítés koncentrációja. A feldolgozott hús mennyiségi eladásából a 200 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piacrésze a tavalyelőtti 76 százalékról 73-ra csökkent múlt évben. Az 51-200 négyzetméteres csatorna mutatója 20 százalékra, az 50 négyzetméteres és kisebbé 7-re emelkedett.
Az önkiszolgálás terjedése megállt tavaly. Sőt, az olcsóbb kimért áruk piacrésze mennyiségben 2 százalékponttal, 46 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Így a drágább önkiszolgálásban értékesített termékek piacrésze még mindig nagyobb, – 54 százalék a múlt évben.
Figyelemre méltó, hogy húskészítményeknél erősödött a gyártói márkák pozíciója. Amíg piaci részesedésük – mennyiséget tekintve – a tavalyelőtti kéthónapos periódusokban 67-71 százalék között mozgott, addig múlt évben már 69-73 százalék között.
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >