Húsipari „nagyhét” után
Fókuszban: Hatékonyabb termelés, fejlettebb belpiac
„A hús bizalmi termék. Az ünnepi asztalra valót olyan gyártótól, olyan forgalmazótól vegye meg, amelyikben eddig nem csalódott! Kétes eredetű terméket, amelynek címkéjén a gyártót nem tüntetik fel, ne vásároljon! Legyen tisztában azzal, hogy a húsvéti füstölt áruk kategóriájában nagyon sokféle minőségű termék található meg a piacon!” – üzente a fogyasztóknak Éder Tamás, a Hússzövetség társadalmi elnöke hagyományos, húsvét előtti sajtótájékoztatójukán Budapesten, múlt kedden.
Bejelentette, hogy az ágazat teljesítménye 2018-ban meghaladta a 820 milliárd forintot. Belföldi értékesítése pedig 8,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Tájékoztatott arról is, hogy hazánkban az élő sertés átlagára tavaly egész évben meghaladta az EU átlagárát, ami általában magasabb a világpiaci áraknál. Emiatt továbbra is drágán kénytelenek alapanyagot vásárolni a magyar húsfeldolgozók, akik ezért nehéz versenyhelyzetbe kerülnek.
Két nappal a Hússzövetség sajtótájékoztatója után szintén a fővárosban rendezett több szervezet „Merre tovább sertéságazat?” címmel konferenciát. Ahol többek közt egy kerekasztal résztvevői első sorban a feldolgozás hatékonyságának növelését sürgették. Továbbá azt, hogy a készítménygyártás fejlesztése még inkább célozza meg a fogyasztók egyes rétegeit, és hatékonyabban alkalmazkodjon a változó vásárlási szokásokhoz.
A termelői szervezetek vezetői a belföldi piac fejlesztését, a kínálat stabilizálását szorgalmazták.
(Munkatársunk részletes helyszíni húspiaci tudósításait a Trade magazin 6. számában olvashatják).
Kapcsolódó cikkeink
Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >42 százalékkal esett vissza az élősertés behozatala
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 3,3 százalékkal 5,6 ezer…
Tovább olvasom >IFFA 2025: megmutatta erejét a hús- és fehérjeipar Frankfurtban
Több mint 1000 kiállító és 63117 szakmai látogató részvételével zajlott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Észak-Európában terjeszkedik a Costco: új raktáráruházat nyit Malmö közelében
A nyilvánvaló trenddel megy szembe a Costco modellje, amikor egy…
Tovább olvasom >