Húsipari „nagyhét” után
Fókuszban: Hatékonyabb termelés, fejlettebb belpiac
„A hús bizalmi termék. Az ünnepi asztalra valót olyan gyártótól, olyan forgalmazótól vegye meg, amelyikben eddig nem csalódott! Kétes eredetű terméket, amelynek címkéjén a gyártót nem tüntetik fel, ne vásároljon! Legyen tisztában azzal, hogy a húsvéti füstölt áruk kategóriájában nagyon sokféle minőségű termék található meg a piacon!” – üzente a fogyasztóknak Éder Tamás, a Hússzövetség társadalmi elnöke hagyományos, húsvét előtti sajtótájékoztatójukán Budapesten, múlt kedden.
Bejelentette, hogy az ágazat teljesítménye 2018-ban meghaladta a 820 milliárd forintot. Belföldi értékesítése pedig 8,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Tájékoztatott arról is, hogy hazánkban az élő sertés átlagára tavaly egész évben meghaladta az EU átlagárát, ami általában magasabb a világpiaci áraknál. Emiatt továbbra is drágán kénytelenek alapanyagot vásárolni a magyar húsfeldolgozók, akik ezért nehéz versenyhelyzetbe kerülnek.
Két nappal a Hússzövetség sajtótájékoztatója után szintén a fővárosban rendezett több szervezet „Merre tovább sertéságazat?” címmel konferenciát. Ahol többek közt egy kerekasztal résztvevői első sorban a feldolgozás hatékonyságának növelését sürgették. Továbbá azt, hogy a készítménygyártás fejlesztése még inkább célozza meg a fogyasztók egyes rétegeit, és hatékonyabban alkalmazkodjon a változó vásárlási szokásokhoz.
A termelői szervezetek vezetői a belföldi piac fejlesztését, a kínálat stabilizálását szorgalmazták.
(Munkatársunk részletes helyszíni húspiaci tudósításait a Trade magazin 6. számában olvashatják).
Kapcsolódó cikkeink
Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >Vége a kötelező akciózásnak: vegyesen fogadta a hírt az ágazat
2024. július 1-jével a kormány megszüntette az élelmiszerboltok számára elrendelt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >