Húsipari „nagyhét” után
Fókuszban: Hatékonyabb termelés, fejlettebb belpiac
„A hús bizalmi termék. Az ünnepi asztalra valót olyan gyártótól, olyan forgalmazótól vegye meg, amelyikben eddig nem csalódott! Kétes eredetű terméket, amelynek címkéjén a gyártót nem tüntetik fel, ne vásároljon! Legyen tisztában azzal, hogy a húsvéti füstölt áruk kategóriájában nagyon sokféle minőségű termék található meg a piacon!” – üzente a fogyasztóknak Éder Tamás, a Hússzövetség társadalmi elnöke hagyományos, húsvét előtti sajtótájékoztatójukán Budapesten, múlt kedden.
Bejelentette, hogy az ágazat teljesítménye 2018-ban meghaladta a 820 milliárd forintot. Belföldi értékesítése pedig 8,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Tájékoztatott arról is, hogy hazánkban az élő sertés átlagára tavaly egész évben meghaladta az EU átlagárát, ami általában magasabb a világpiaci áraknál. Emiatt továbbra is drágán kénytelenek alapanyagot vásárolni a magyar húsfeldolgozók, akik ezért nehéz versenyhelyzetbe kerülnek.
Két nappal a Hússzövetség sajtótájékoztatója után szintén a fővárosban rendezett több szervezet „Merre tovább sertéságazat?” címmel konferenciát. Ahol többek közt egy kerekasztal résztvevői első sorban a feldolgozás hatékonyságának növelését sürgették. Továbbá azt, hogy a készítménygyártás fejlesztése még inkább célozza meg a fogyasztók egyes rétegeit, és hatékonyabban alkalmazkodjon a változó vásárlási szokásokhoz.
A termelői szervezetek vezetői a belföldi piac fejlesztését, a kínálat stabilizálását szorgalmazták.
(Munkatársunk részletes helyszíni húspiaci tudósításait a Trade magazin 6. számában olvashatják).
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a csomagolóanyagok – konferencia
Csomagolóanyagot gyárt? Saját márkás terméket szállít be valamely kereskedelmi láncnak?…
Tovább olvasom >Tovább nő a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024-ben a szarvasmarha vágása…
Tovább olvasom >Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >