Húshiány és antitest tesztelés az USA boltokban
A gazdaság újraindítása és az üzletek újranyitása mellett a fenyegető húshiány a fő téma az USA-ban. Több new yorki boltban pedig koronavírusra tesztelnek a hatóságok, hogy a spontán mintavételből a lakosság átfertőzöttségére kapjanak adatokat.
Korlátozzák az egyszerre megvehető hús mennyiségét
A vártnál hamarabb tört be a húshiány, a felhalmozó bevásárlók miatt – kezdi a New York Post a témát áttekintő beszámolóját. A Costcoban hétfőtől egy vásárló maximum 3 csomag húst vehet meg egyszerre. A Kroger pedig a honlapján tette közzé, hogy húspultjain a megnövekedett kereslet miatt hiányokkal szembesülhetnek a vásárlók. Ugyanakkor egyes boltjaiban limitálja az egy vásárló által egyszerre megvásárolható sertés- és marhahús mennyiségét. A H-E-B és az Albertsons láncok is korlátozást vezettek be a csirke, pulyka, marha és sertés húsokra.
A kereskedelmi láncok május közepétől számítottak kiélezett versenyre a hússzállítmányokért, mivel több nagy húsfeldolgozó üzem, köztük a Tyson Foods és a Smithfield Foods több nagy telepe, dolgozói koronavírusos megbetegedések miatt bezárásra kényszerült az USA-ban. Az amerikai élelmiszeripari és kereskedelmi dolgozók szakszervezete (UFCW) szerint a vágóhidak és húsfeldolgozó üzemek csökkentett teljesítményének oka, hogy az elmúlt 2 hónapban 22 üzem kényszerült teljes vagy részleges bezárásra, így a sertéshús termelés negyedével, a marhahús 10%-kal esett vissza. A beijedt vásárlók nagyban rontottak a helyzeten, mert a hírek hallatára felhalmoztak, így tovább csökkentették a rendelkezésre álló készleteket.
Trump elnök személyesen szólította fel a vágóhidakat és húsfeldolgozókat a termelés folytatására, de a megbetegedések miatti munkaerőhiány és lezárások még hosszú hónapokig akadályozhatják az ellátást.
Az élelmiszerüzletek teszthelyként is funkcionálnak
A New York Post beszámolója szerint Cuomo kormányzó több élelmiszer láncot maga mellé állított, hogy az állam koronavírus antitest teszt programjában részt vegyenek. Hivatalosan nem közölték, pontosan hány boltban tesztelnek, de az élelmiszerboltok a program „random mintavételezési” lába. Rudy Fuertes, a Fteley Food Corp., amely 10 Fine Fare boltot üzemeltet New Yorkban, elnöke nyilatkozata alapján a szupermarket lánc bronxi és brooklyni üzleteiben napi 200 tesztet végeznek el. A tevékenységet nem hirdetik meg, mert tartanak a nagy érdeklődés és a hosszú sorok kialakulásától.
Egy hosszú asztalt állítanak fel az eladótérben és a bolti dolgozókat és a vásárlókat is teszteli, ujjhegy szúrással. Az eredményt mindenki a saját e-mail címére vagy telefonszámára kapja meg. Rudy Fuertes szerint eddig az összes bolti vezető pozitív eredményt kapott, míg az alkalmazottak harmada esett már át a betegségen.
Az Egészségügyi Hivatal szerint az utóbbi két héten 8 000 embert teszteltek, ebből 3 000 minta érkezett a véletlenszerű mintavételezésekből (vagyis az élelmiszer boltokból) és ezek alapján New York város negyede esett már át a koronavírus fertőzésen. Az állam többi részében egyes megyék és települések (Westchester, Rockland, Long Island) pandémia érintettsége 15% körül mozog, míg az állam többi részén, vidéken 3% körülire becsülik az átlagos fertőzöttséget. „A számok ismerete reményt ad a közösségeinknek” összegezte a program lényegét Rudy Fuertes.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Rengeteg az import hús a magyar polcokon
Magyarország élőmarha- és sertéshús-piacán komoly változások figyelhetők meg 2024-ben: miközben…
Tovább olvasom >Hogyan használjuk fel a lejárt hústermékeket? A Nébih útmutatója segít eligazodni
A Nébih Maradék nélkül programjának megújult Lejárt… Megehetem? útmutatója segítséget…
Tovább olvasom >Nehéz évek előtt a hazai és uniós sertéshúságazat: mi várható a jövőben?
A hazai és az európai sertéshúságazat évek óta komoly kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >