Húshiány és antitest tesztelés az USA boltokban
A gazdaság újraindítása és az üzletek újranyitása mellett a fenyegető húshiány a fő téma az USA-ban. Több new yorki boltban pedig koronavírusra tesztelnek a hatóságok, hogy a spontán mintavételből a lakosság átfertőzöttségére kapjanak adatokat.

Húshiány az USA-ban több vágóhíd és húsfeldolgozó üzem leállása miatt
Korlátozzák az egyszerre megvehető hús mennyiségét
A vártnál hamarabb tört be a húshiány, a felhalmozó bevásárlók miatt – kezdi a New York Post a témát áttekintő beszámolóját. A Costcoban hétfőtől egy vásárló maximum 3 csomag húst vehet meg egyszerre. A Kroger pedig a honlapján tette közzé, hogy húspultjain a megnövekedett kereslet miatt hiányokkal szembesülhetnek a vásárlók. Ugyanakkor egyes boltjaiban limitálja az egy vásárló által egyszerre megvásárolható sertés- és marhahús mennyiségét. A H-E-B és az Albertsons láncok is korlátozást vezettek be a csirke, pulyka, marha és sertés húsokra.
A kereskedelmi láncok május közepétől számítottak kiélezett versenyre a hússzállítmányokért, mivel több nagy húsfeldolgozó üzem, köztük a Tyson Foods és a Smithfield Foods több nagy telepe, dolgozói koronavírusos megbetegedések miatt bezárásra kényszerült az USA-ban. Az amerikai élelmiszeripari és kereskedelmi dolgozók szakszervezete (UFCW) szerint a vágóhidak és húsfeldolgozó üzemek csökkentett teljesítményének oka, hogy az elmúlt 2 hónapban 22 üzem kényszerült teljes vagy részleges bezárásra, így a sertéshús termelés negyedével, a marhahús 10%-kal esett vissza. A beijedt vásárlók nagyban rontottak a helyzeten, mert a hírek hallatára felhalmoztak, így tovább csökkentették a rendelkezésre álló készleteket.
Trump elnök személyesen szólította fel a vágóhidakat és húsfeldolgozókat a termelés folytatására, de a megbetegedések miatti munkaerőhiány és lezárások még hosszú hónapokig akadályozhatják az ellátást.
Az élelmiszerüzletek teszthelyként is funkcionálnak
A New York Post beszámolója szerint Cuomo kormányzó több élelmiszer láncot maga mellé állított, hogy az állam koronavírus antitest teszt programjában részt vegyenek. Hivatalosan nem közölték, pontosan hány boltban tesztelnek, de az élelmiszerboltok a program „random mintavételezési” lába. Rudy Fuertes, a Fteley Food Corp., amely 10 Fine Fare boltot üzemeltet New Yorkban, elnöke nyilatkozata alapján a szupermarket lánc bronxi és brooklyni üzleteiben napi 200 tesztet végeznek el. A tevékenységet nem hirdetik meg, mert tartanak a nagy érdeklődés és a hosszú sorok kialakulásától.

Koronavírus tesztelés a szupermarketek dolgozói és vásárlói közt
Egy hosszú asztalt állítanak fel az eladótérben és a bolti dolgozókat és a vásárlókat is teszteli, ujjhegy szúrással. Az eredményt mindenki a saját e-mail címére vagy telefonszámára kapja meg. Rudy Fuertes szerint eddig az összes bolti vezető pozitív eredményt kapott, míg az alkalmazottak harmada esett már át a betegségen.
Az Egészségügyi Hivatal szerint az utóbbi két héten 8 000 embert teszteltek, ebből 3 000 minta érkezett a véletlenszerű mintavételezésekből (vagyis az élelmiszer boltokból) és ezek alapján New York város negyede esett már át a koronavírus fertőzésen. Az állam többi részében egyes megyék és települések (Westchester, Rockland, Long Island) pandémia érintettsége 15% körül mozog, míg az állam többi részén, vidéken 3% körülire becsülik az átlagos fertőzöttséget. „A számok ismerete reményt ad a közösségeinknek” összegezte a program lényegét Rudy Fuertes.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
70%-kal kevesebb műanyag a SPAR népszerű S-BUDGET sertés darált húsának
A korábbihoz képest 70%-kal kevesebb műanyagot kell felhasználni a népszerű…
Tovább olvasom >Kevesebb húst esznek a magyarok
Az elmúlt évtizedekben világszerte rohamosan nőtt a húsfogyasztás mértéke, de…
Tovább olvasom >Ennek a húsnak 100 ezer forint kilója
A Wagyu marhahús, amely gyakran eléri a kilónként akár 100…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon,…
Tovább olvasom >Elindult a karácsonyi sertéshús fogyasztásösztönző kampány
Elindította ünnepi sertéshúsfogyasztást ösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum, amelyet az…
Tovább olvasom >Joghurtból erdő: 5000 facsemete telepítését támogatta a Nádudvari
Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari…
Tovább olvasom >