Hűségkártya – kulcs a fogyasztóhoz:
Bár a hűséges, úgymond „jó fogyasztók” a közönség csupán 30 százalékot jelentik, viszont ők adják a forgalom 75 százalékát. RFID-vel csökkenthető a reklámok meddőszórás.
Az Economist Intelligence Unit által készített kutatás
rámutat arra, hogy a versenyképességre törekvő kereskedelmi egységeknek ma már
nem elegendő egyszerű visszajelző programokat üzemeltetni, hanem technológiai,
informatikai alapokon nyugvó interaktív kommunikációt kell megvalósítani a
vásárlóval. Az SAP megbízásából készített felmérés szerint erre
legalkalmasabbak a hűségkártyák.
Azon túl, hogy arra motiválják a vásárlókat, hogy minden
alkalommal az adott üzletláncnál és partnereinél vásároljanak, képessé teszik a
kereskedőt arra, hogy ezekre az értékes vásárlókra formálja az egész eladóteret
és termékpalettát. A korábban népszerű ösztönző programok a kutatásban
résztvevő cégek esetén már csupán 15%-ban, az alkalmi felmérések, kérdőívek
26%-ban, míg a hűségkártya alapján megszerzett információk 41%-ban segítenek az
ügyfelek igényeinek minél jobb megismerésében.
Az utóbbi években a chipkártyák sokat fejlődtek és a normál
mágnescsík vagy vonalkód alapján működő plasztiklapoktól eljutottak a SMART
chipes kártyákig, de a legújabb kísérlet az RFID alapú rendszer. A központi
adatbázisra kötött rendszer képes követni a vásárlás helyén, idején kívül azt
is, hogy milyen termékeket tett a szalagra a vásárló, ami a későbbiekben nagy
segítséget jelent a kereskedőnek abban, hogy milyen termékeket mivel érdemes
összekapcsolni egy sikeres promócióhoz.
Az RFID, azaz rádió frekvenciás azonosító chippel ellátott
kártyák és termékek ehhez még hozzáteszik azt a luxust, hogy nem feltétlenül
kell megvárni a pénztárhoz érkezést, hanem az eladótérben elhelyezett RFID
olvasók segítségével kiderülhet az is, hogy egy polcnál megállva milyen
termékek kerültek már be a kosárba. Azokon a helyeken, ahol már bevezettek
ilyen rendszert, ott a vásárló egy érintőképernyős kijelző elé lépve személyre
szabott hirdetéseket láthat majd, a kereskedő pedig teljesen kizárhatja a
meddőszórást a reklámozás közben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >