Hungaropack – huszonötödször
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) által meghirdetett jubileumi, 25. Hungaropack Magyar Csomagolási Versenyre 40 szervezettől 81, rendkívül igényes színvonalú és sok újdonságot felsorakoztató nevezés érkezett. Közülük 51 pályázat csomagolószer, 30 pedig kész csomagolás volt. A szakértőkből, a különdíjat felajánló minisztériumok, szakmai szövetségek és szaksajtó képviselőiből álló zsűri az előzetesen meghirdetett bírálati szempontok alapján, pontozásos értékeléssel választotta ki a nyerteseket. Az első öt legtöbb pontszámot elért nevezés „Hungaropack 2008” díjat nyert. A további magas pontszámot elért nevezések különdíjat, illetve elismerő oklevelet érdemeltek ki.
Az élelmiszer-csomagolások – ezen belül az italcsomagolások, az azokhoz kifejlesztett csomagolóanyagok és -eszközök – ebben az esztendőben is meghatározó részt képviseltek a pályaművek között. De szép számmal érkeztek nevezések a vegyipar és az elektronikai ipar területéről is.
Vevőszempontúság és környezetvédelem
A pályázatok áttekintése alapján megállapítható, hogy a gyártók a csomagolásnak a vevők megnyerése érdekében mind nagyobb szerepet szánnak.
A fogyasztói csomagolások esetében ezt részben a formai, grafikai és nyomdai kivitelezési színvonal emelésével, a márkakép hangsúlyozásával, részben pedig a vevők kényelmét szolgáló műszaki megoldások széles körű alkalmazásával, mint például a minőségmegőrzési idő növelésével, a kezelési, nyitási, visszazárhatósági lehetőségek megteremtésével érik el.
A szállítási csomagolások körében a vevők magasabb színvonalú kiszolgálását az áruvédelmi hatékonyság teljes mértékű megtartása mellett a csomagolószerek gyártósoron való előkészítés nélküli alkalmazhatóságát, a technológiai sorba való illesztés feltételeinek megteremtését jelenti.
Örömteli volt, hogy a pályázók a csomagolások környezetvédelmi összefüggéseire is kiemelt figyelmet fordítottak, amit egyrészt a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségének csökkentésével, másrészt olyan anyagok használatával értek el, amelyek nem tartalmaznak a környezetre káros összetevőket, továbbá újrahasznosíthatók.
A nemzeti csomagolási versenyen díjazott csomagolások részt vehetnek a Csomagolási Világszövetség (WPO) által szervezett 2008. évi Worldstar csomagolási világversenyen.
Az alábbiakban az öt Hungaropack díjat nyert nevezést mutatjuk be részletesen, a különdíjasokat az adományozó megnevezésével ismertetjük, és felsoroljuk az elismerő oklevelet nyert pályázatokat is.
A Hungaropack díj nyertesei
Dunapack Zrt. és Omigraf Kft. – Kábelcsomagoló és -adagoló doboz
A műanyag dobra felcsévélt elektromos kábel adagolását lehetővé tevő doboz ötrétegű, barna-barna fedőrétegű hullámpapír lemezből kimetszéssel, egy darabból készült. A doboz kétszínű nyomtatása az ipari felhasználás céljára tökéletesen megfelel. Ötletes a doboz összeállítási sorrendjére utaló szám- és betűjelek feltüntetése.
Szenna Pack Kft. és Ferry Contact Kft. – CHEERS alumínium söröspalack
99,5%-os tisztaságú alumíniumból hidegfolyatásos és hidegalakításos technológiával gyártott palack: koronazáras és csatos kupakos lezárásra egyaránt alkalmas szájkiképzésű, a 8 színes grafikát olyan nyomdafestékkel nyomtatták, amelynek részleges „átlátszósága” révén a fémhatás kitűnően érvényesül.
Tokaj Kereskedőház Zrt. – Vinum Tokajense Passum ajándékcsomagolása
Az aszúkülönlegesség csomagolóeszköze elöl-hátul aranykeretes szitanyomtatású, parafa dugóval zárt, aranyszínű szájperemes hollóházi porcelánpalack, amelyet akasztott-mélyfedelű, ötszínnyomtatású és fóliázott fedőréteggel kasírozott papírlemez dobozba helyeznek, a visszazárást biztosító porcelándugóval együtt.
Zwack Unicum Nyrt. – The Essence of Hungary díszdobozos csomagolás
A hajtogatással összeállítható díszdoboz mikrohullámosítású hullámpapír lemezből kétoldali ívkasírozással és kimetszéssel készül. A dobozt díszítő nyomat fekete és arany színkombinációja, matt fóliabevonata, valamint a nyomtatott képi elemek formalakkozása eleganciát sugall.
Zwack Unicum Nyrt. – Zwack nemes pálinka díszdobozos fogyasztói csomagolása
Az üvegpalack szitanyomással, arany és barna színnel feliratozott, valamint egyedi sorszámmal ellátott. A lezárt palack eredetiségét aranyszínű zsugorkupak szavatolja. A palack nyakára emlékkönyvre emlékeztető, kreatív papírra nyomtatott füzetet függesztettek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >